Priljubljeno je predvsem javno komunalno podjetje Nigrad. V njem je dejavno kadroval že bivši župan Franc Kangler, Fištravčevi pa so še bolj angažirani. Na direktorski položaj so decembra 2013 namestili izbranca Vladimirja Krajcerja, ki pa je moral fotelj izprazniti že po dobrega pol leta zaradi »natakarskega« razpisa v hčerinskem podjetju.

Vmes je kratek čas direktoroval županov svetovalec Iztok Fras, nato ga je zamenjal dotedanji direktor občinske uprave Marko Žula, ki se na javni razpis za direktorja Nigrada sploh ni prijavil. Nadzorni svet ga je imenoval kar mimo vrste.

V puščavi bi solili ceste

Iz Nigrada so vseskozi curljale številne informacije o poslih z vprašljivo ekonomsko upravičenostjo. Zadnji med njimi je bizaren, če ne celo komičen reklamni spot, ki si ga je mogoče ogledati na povezavi http://skrci.me/nigrad. Triminutna reklama se dogaja v animirani puščavi, ki spominja na neko 15 let staro video igrico. V njem pripovedovalec v angleškem jeziku hvali mariborsko podjetje na vse pretege, tako zelo, da bi neuki gledalec bržkone dobil vtis, da je Nigrad zgradil že najmanj pol Abu Dabija. Dejansko pa gre za javno podjetje, ki v Mariboru skrbi predvsem za urejenost in soljenje mestnih cestišč in pločnikov, zamenjavo kanalizacijskih vodov in podobnih komunalnih nalog. Nigrad je leta 2013 ustvaril 13 milijonov evrov prihodkov.

V mariborski samopromociji je še najbolj komičen tisti del, v katerem angleški glas hvali Nigradovo floto tovornjakov in delovnih strojev. In se na parkirišču sredi puščave znajdejo tudi snežni plugi in tovornjaki za soljenje cest. Ti imajo, kot je znano, na Arabskem polotoku vse prej kot visoko uporabno vrednost.

Spot je Nigradu izdelala agencija Oranža, in sicer za plačilo 19.970 evrov plus DDV. Po oceni poznavalcev je to za takšen spot zelo dobra cena, ki je poleg tega ravno tik pod zakonsko mejo za objavo javnega razpisa. Naročili so ga marca lani, ko je Nigrad vodil Krajcer, ki si je kot direktor nameraval začrtati tudi strategijo širitve dejavnosti na področje visokih gradenj. »Imamo tudi vse ustrezno znanje, kompetence, strokovni kader, izkušnje, mehanizacijo in opremo ter razvito mrežo poslovnih partnerjev,« je aprila lani Krajcer hvalil podjetje.

Po besedah Žule je Nigradov spot zastavljen tako, da se lahko prilagodi predstavitev za različna okolja. Objavljana verzija je bila narejena za predstavitev poslovnim partnerjem v Katarju. »Obisk v Katarju se je tudi s pomočjo dobre predstavitve končal uspešno s podpisom pisma o nameri izvedbe večjega projekta na področju nizkih gradenj,« je zapisal direktor Nigrada. »Pogovori o nadaljnjem sodelovanju Nigrada, d. d., v Katarju so v teku. Nigrad se bo, če bodo pogajanja uspešna, projekta lotil v konzorcijski skupini slovenskih podjetij. S pridobitvijo projekta v Katarju bo Nigrad ogromno pridobil za svoj nadaljnji uspešni razvoj, večjo prepoznavnost Maribora in celotne Slovenije v tujini.«

Kot že zapisano, je spot naredila agencija Oranža kreativna komunikacija, ki je več kot očitno odlično zapisana v Fištravčevi ekipi. V preteklosti ni sodelovala z občino in njenimi podjetji in zavodi, po prihodu novega župana pa je na njihov račun zaslužila že več kot 52.000 evrov. Če upoštevamo, da je Oranža v celotnem letu 2013 ustvarila 223.000 evrov, je mesto Maribor postalo zelo pomemben naročnik tega podjetja. Največ je Oranža prejela z računa javnega zavoda Mariborskih lekarn, ki jim je izplačal dobrih 25.000 evrov.

V kolofonu stari znanci

Med naročniki »oranžne« agencije je seveda tudi občina. Oranža ji je lani izdelala brošurico z naslovom Invest in Maribor, za kar je k njej iz občinske blagajne steklo 7198 evrov. Zvežčič z mehkimi platnicami, katerega oblikovanje, priprava in tisk so po oceni poznavalcev stali največ 2000 evrov, je namenjen za predstavitev Maribora na Kitajskem, so nam razložili v kabinetu župana. Na Kitajsko v imenu in na stroške občine redno potuje županov najožji svetovalec Marko Kovačič, direktor in lastnik podjetja Svarog. Zanimivost iz kolofona brošure: besedilo je v angleški jezik prevedel omenjeni Svarog. Avtor besedil pa je Gregor Truntič, ki je z novim letom dobil zaposlitev v Fištravčevem kabinetu. Seveda brez razpisa, temveč za določen čas in na zaupanje župana.

Martinu Korošcu iz agencije Oranža smo zastavili več vprašanj v zvezi z njihovimi poslovnimi odnosi z mestno občino in o Nigradovem videospotu. »Odgovore vam bomo lahko pripravili v nekaj dneh,« je odgovoril v ponedeljek.