Glavni namen projekta učinkovita promocija države

Rokometna zveza Slovenije je projekt organizirala v sodelovanju s slovenskim ministrstvom za zunanje zadeve, Gospodarsko zbornico Slovenije, agencijo Spirit in vladnim uradom za komuniciranje, častni pokrovitelj pa je bil predsednik republike Borut Pahor, ki se je minuli teden mudil na tridnevnem delovnem obisku v Katarju in se sestal tudi s katarskim emirjem Tamimom bin Hamado bin Kalifo al Tanijem.

Glavni namen projekta je bila učinkovita promocija naše države ter slovenskega gospodarstva in morebitne možnosti poslovnega sodelovanja z gostitelji prvenstva. V sklopu projekta so bili organizirani različni poslovni in družabni dogodki, danes pa se bo uradno končal s poslovnim kosilom katarske in slovenske gospodarske delegacije, ki jo vodi državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Aleš Cantarutti.

"Ideja o projektu je nastala pred nekaj meseci, ko si je Slovenija na obračunu proti Madžarski izborila nastop na svetovnem prvenstvu v Katarju. V tistem trenutku se mi je utrnila misel, da bi bilo smiselno, da bi v tej zanimivi in bogati državi povezali šport in posel ter v celotno zadevo vpletli še politiko," je o nastanku projekta dejal Franjo Bobinac, predsednik uprave velenjskega Gorenja in prvi mož Rokometne zveze Slovenije.

''Slovenskega središča v Dohi smo se lotili načrtno ter z veliko željo in energijo''

"Slovenskega središča v Dohi smo se lotili načrtno ter z veliko željo in energijo, prav tako smo pridobili prave sodelavce za ta projekt. Najbolj vesel sem, da se je projekt rezultiral na lep in učinkovit način. Poslovnemu stičišču v Katarju, kjer je bil častni pokrovitelj predsednik Pahor, se je pridružilo veliko število zelo pomembnih ljudi iz te bogate zalivske države. Obiskala sta nas oba katarska šejka, med njimi tudi številni domači poslovneži, na drugi strani pa so bila številna ugledna slovenska podjetja, ki delujejo na različnih ravneh in panogah. Vsa naša podjetja so zelo zadovoljna z vezmi, ki so jih stkali v teh dneh, tako da se v Katarju nadejamo dobrih rezultatov ne zgolj na športnem, temveč tudi poslovnem področju," je dejal Bobinac.

"Najbolj pomembno je bilo, da je bila naša poslovna konferenca s strani katarskim poslovnežev zelo dobro obiskana, predvsem pa so nanjo prišli pravi ljudje, tisti, ki odločajo. Katar je monarhija, gre za zelo enostaven model vodenja in upravljanja te države. Lahko zagotovim, da so bili na poslovni konferenci Slovenije v Katarju absolutno pravi ljudje," je na koncu podaril Bobinac.

Vrata so se odprla, na slovenskih podjetjih pa je, da so vztrajni in potrpežljivi

Od številnih slovenskih podjetij se je projekta udeležil tudi Evrosad iz Krškega, direktor Boštjan Kozole pa je v zvezi s tem dejal: "Evrosad že od jeseni leta 2011 posluje z Bližnjim Vzhodom. Pred prihodom v Doho sem bil v Dubaju, kjer je naš glavni partner za dobavo sadja na tem območju. Prepričan sem, da bo dogodek iz Katarja, ki je bil medijsko zelo dobro pokrit, samo pripomogel k večji prepoznavnosti v Katarju, kar naše podjetje v tem trenutku najbolj potrebuje. Vrata so se odprla, na slovenskih podjetjih pa je, da so vztrajni in potrpežljivi ter se prilagodijo trgu, ki je zahteven, a zelo pomemben. Vsi vemo, v katero smer gre Evropa, Bližnji Vzhod je zavoljo tega trg prihodnosti."

Ob tem kaže omeniti, da je blagovna menjava med Slovenijo in Katarjem leta 2013 znašala 6,5 milijona evrov, v prvih osmih mesecih leta 2014 pa se je blagovna menjava v primerjavi z istim obdobjem leta 2013 povečala za petkrat.