Ni hujšega, kot da se znotraj človeka začne boj med emocionalnim in razumskim polom. Čustva in razsodnost gredo marsikdaj težko skupaj, še posebno pri nakupu avtomobila. Mnogi so nam všeč, sanjamo o njih in jih občudujemo, a hkrati vemo, da jih v vsakdanji uporabi ne potrebujemo, ali pa nimamo dovolj denarja, da bi jih pripeljali v domačo garažo.

A vendar obstaja tudi kakšen tak, ki lahko poteši obe strani. Denimo BMW serije 4 gran coupe. Na prvi pogled takoj udari na čustva avtomobilskih zanesenjakov, še posebno tistih, ki padajo na nizke kupejevske linije. BMW serije 4 jih ima ogromno, pri čemer videza ne skazijo niti dodatna vrata za zadnjo klop. Vsaj tako velja za naš okus, čeprav se je našlo nekaj prijateljev (za prste ene roke), ki jim testni primerek BMW 428i xDrive gran coupe ni bil všeč ravno zaradi dodatka »gran«. Toda tukaj prideta na vrsto razum in praktičnost avtomobila. Štirivratna različica je namreč bistveno bolj priročna. Potniki na zadnji klopi lažje pridejo in odidejo iz avtomobila, enako velja za vso prtljago, ki jo uporabnik pospravi za seboj.

Precej bolj so čustva in razum v precepu, ko je treba ovrednotiti udobje. S sedeži, počutjem in notranjostjo nikakor ni nič narobe, a vendar je BMW serije 4 gran coupe z 1,39 metra razmeroma nizek (dolg je 4,64 metra), predvsem pa se v njem nizko sedi. Kdor ima težave s hrbtenico ali kakšnim drugim sklepom v spodnji polovici telesa, naj si raje najde kakšen drug avtomobil. Preprosto je bolje tako. Toda kdor teh težav nima in uživa v aktivni vožnji, bo v seriji 4 kot angelček v nebesih. Sploh če se bo odločil za motor, kakršnega smo imeli na testu – drugače niti ne more biti, ko pa je testni BMW serije 4 gran coupe pod pokrovom skrival dvolitrski bencinski agregat, ki je iz sebe spravil 245 konjskih moči (180 kW). To je dovolj, da do izraza pride vsa dirkaška plat avtomobila, ki se trdno drži ovinkov in omogoča stabilen in varen občutek. Tudi pri višji hitrosti, ki se konča ob oznaki 250 kilometrov na uro, in pospešku do stotice v 5,8 sekunde. Koliko je pri tem razuma, je stvar debate, a zagotovo je razumsko vsaj to, da kdor obožuje dinamično vožnjo, naj kupi takšen avtomobil, saj omogoča, da je to početje karseda varno.

Na razumsko plat kupca bo nedvomno pozitivno vplival prtljažni prostor. V štirivratni različici je v njem za 480 litrov prostora, ob podrti zadnji klopi celo za do 1300 litrov. Koristna so tudi zadnja vrata, ki se dvignejo precej visoko in omogočajo obilo manevrskega prostora pri izkoriščenju prtljažnika. Toda kaj, ko bo na razum marsikaterega potencialnega kupca vplivala – in to negativno – tudi poraba goriva, ki je vse prej kot nizka. V desetih dneh vožnje je namreč znašala 9,8 litra bencina na sto prevoženih kilometrov, kar je precej višje, kot je tovarniška obljuba – 6,8 litra. Tako ni bilo potrebno ravno veliko časa, in že so testni primerek BMW serije 4 občudovali tudi na bencinskih črpalkah.

Še manj pa bo blagodejno na razum vplivala končna cena. Ta znaša 51.450 evrov, kar je vse prej kot majhen kupček denarja. A je tudi res, da ima BMW 428i xDrive gran coupe obilo argumentov, ki božajo emocionalno plat. Udobje, izzivalen videz, dinamično vožnjo, predvsem pa prestižno oznako na sprednjem pokrovu. Pa tudi solidno serijsko opremo, ki ji vsaj z vidika varnosti težko očitamo večjo pomanjkljivost.

Več fotografij na www.dnevnik.si