Triindvajset let je dolga doba, in če v toliko letih neka prireditev zbere prav toliko ponovitev, ji brez dvoma upravičeno pripada naziv prireditve z bogato tradicijo, prireditve s težo. Slovenski avto leta, ki smo ga letos, tako kot vedno ob pomoči bralcev in poslušalcev, že 23. izbrali avtomobilistični novinarji sedmih slovenskih medijev, je torej izbor s težo, verodostojen in pregleden izbor, ki pa kljub svoji odmevnosti in kljub temu, da raste iz leta v leto, letos še enega jubileja ni dočakal.

Izbora, na katerem je drugo leto zapored s svojim avtomobilom zmagala Škoda, po lanskem uspehu octavie tokrat s fabio, ki smo jo, mimogrede, na prvo mesto postavili tudi pri Dnevniku, tokrat namreč prvič po 19 letih ni bilo mogoče videti na televizijskih zaslonih. Jubilejna, 20. oddaja je padla v vodo. S čimer teža dogodka in priznanja ni nič manjša, saj je izbor potekal na povsem enak način in po enakih merilih, mu je pa zagotovo odvzet velik del odmevnosti – nenazadnje je televizijska oddaja, na kateri so v preteklih 19 letih razglasili zmagovalce izborov, vselej pritegnila pozornost velikega števila gledalcev in dosegala izjemno visoko gledanost. »Tudi tokrat smo imeli na nacionalni televiziji dogovorjen termin za predvajanje jubilejne oddaje, a ker nismo imeli podpore vseh zastopnikov, ni bilo možnosti za pripravo kakovostnega televizijskega izdelka, zato smo se odločili za drugačno različico. Prireditelji izbora za slovenski avto leta smo prepričani, da sta izbor in še zlasti televizijska oddaja namenjena predvsem seznanjanju širše javnosti z novostmi na avtomobilskem področju, ne pa promociji sodelujočih medijev ali njihovih predstavnikov. Če nekateri avtomobilski zastopniki menijo, da predstavitev na televiziji ni potrebna, prireditelji izbora to spoštujemo. Ta odločitev ni v ničemer prizadela nas, kaže pa na odnos do potencialnih kupcev in ljubiteljev avtomobilov, obenem odraža tudi razmerja med slovenskimi avtomobilskimi zastopniki,« je na to temo povedal predsednik izbora Slovenski avto leta France Kmetič.

Jasno je, da brez sodelovanja zastopnikov vseh avtomobilskih znamk na slovenskem trgu takšne oddaje ni mogoče izpeljati, da so nekateri s tem, ko niso želeli sodelovati, pljunili v lastno skledo, pa so pokazali tudi odzivi nekaterih njihovih kolegov. In pozivi, da se do prihodnjega leta to vendarle spremeni. Kot je poudaril Kmetič, smo namreč tudi vsi sodelujoči mediji tekmeci na medijskem in oglaševalskem trgu, pa smo se v izboru za slovenski avto leta združili zato, ker se zavedamo, da je vsako drobljenje in soliranje neplodno.

Če se je doslej na izboru za avto leta in po njem večina debat vrtela okrog podeljenih glasov, vrstnega reda in zmagovalca, je bilo tako tokrat celo več govora o tem, zakaj prireditve ni bilo na televiziji. Na smiselnost tega, da se tja vrne, je v nagovoru ob prevzemu priznanja za avto leta najprej opozoril direktor znamke Škoda pri podjetju Porsche Slovenija Petr Podlipny, različni odzivi na njegov poziv pa so potrdili, da vlada med slovenskimi avtomobilskimi zastopniki izjemna neenotnost. »Škoda je, da vsega skupaj ni bilo po televiziji,« je nemudoma poudaril tudi Danilo Ferjančič, generalni direktor družbe Porsche Slovenija, in dodal: »Moje mnenje glede tega odraža to, kar so nekateri že povedali – celotna panoga, tako uvozniki kot mediji, je s tem izgubila in vsi skupaj bi si morali malce beliti glavo s tem, ali je to prava pot in ali bi lahko kaj spremenili. Meni to ni všeč in si tega ne zaslužimo, sicer pa Porsche Slovenija že vseskozi podpira ta dogodek.«

Drugačno mnenje imajo na primer pri Renaultu Slovenija. Njihov predstavnik za odnose z javnostmi Rok Istenič nam je povedal, da je njihovo stališče že nekaj let enako. »Nič nimamo proti prenosu, a v časih, ko moramo zniževati stroške, nam je pri prenosu s tako visokimi stroški težko sodelovati. Če bi se našlo zunanje partnerje, bi to podpirali, hkrati pa bi to zadeve moralno 'razrahljalo'. V tej obliki s tolikšnimi zneski, kakršni so danes, pa ob prodaji, kot jo imamo, teh stroškov na žalost ne moremo upravičiti svoji centrali,« je povedal Istenič, medtem ko Borut Gazvoda, direktor Opla Slovenija, meni, da si avtomobilska panoga oddajo enkrat na leto zasluži: »Strinjal bi se s kolegom iz Škode, ki je dal pobudo, da bi se oddaja prihodnje leto vrnila. Verjamem pa, da bi se dalo to oddajo, kot tudi celoten izbor, malo prevetriti in osvežiti ter izpeljati na drugačen način. A vsekakor to ni izbor avtomobilske panoge, ampak avtomobilskih medijev, ki pri tem sodelujete, tako da je ta odločitev vaša. Mi smo sicer tudi letos dali soglasje, da se izbor naredi na način, ki bi vključeval televizijsko oddajo.«

In če je kdo pomislil (sami smo bili med takšnimi), da bi svoj delež k bolj enotni participaciji zastopnikov pri izboru za slovenski avto leta lahko dodala tudi sekcija za osebna motorna vozila, se je očitno motil. Gazvoda nam je povedal, da sami na primer sploh niso njeni člani. »Menimo namreč, da si avtomobilski trg zasluži večjo transparentnost, sekcija pa s takim načinom delovanja kot doslej ni naredila dovolj v tej smeri,« je dejal Borut Gazvoda, medtem ko Danilo Ferjančič sicer meni, da kak pogovor, ki bi ga začela sekcija, zagotovo ne bi škodil, a dodaja: »Vsekakor pa je to bolj stvar posameznih uvoznikov in njihovega pristopa, zato bi se moral posebej zamisliti vsak pri sebi.«