Deležniki gibanja Gazela so ob 15-letnici izbora Gazela, torej izbora najboljših najhitreje rastočih podjetij, sprožili družbeno pobudo Slovenija 15/2020 > gazela. Ob vstopu v leto 2015 je o pobudi med drugim razmišljala tudi Tanja Skaza, direktorica podjetja Plastika Skaza, aktualne zlate gazele, ki je leto 2014 končala s kar 29,5 milijona evrov, kar pomeni 22-odstotno rast glede na leto 2013.

»Če je cilj Slovenija 15/2020 > gazela, potem začnimo filozofijo gospodarstva vpeljevati na politično področje. Začnimo voditi državo tako, kot dober menedžer vodi podjetje. Če želimo imeti najkonkurenčnejšo državo, ni veliko časa do leta 2020. Potrebni so fokus, strokovnost in dobra akcijska strategija, ki nam bo pokazala, na katerih področjih moramo vložiti več truda in energije, da zastavljene cilje tudi dosežemo. Dober vodja bo znal poskrbeti, da se vse dogaja sinhrono, nevpadljivo in brez ogromnega odrekanja. Verjamem, da se da to vse tudi izpolniti,« je prepričana glavna taktirka velenjske gazele, ki je še v letu 2013 zaposlovala 180 ljudi, trenutno pa kar 220.

Po novem Skaza Group in posli v Srbiji

»Naše leto 2014 je zaznamovalo predvsem veliko adrenalina pri doseganju rezultatov in vzpostavljanju okolja ter temeljev za vse nadaljnje aktivnosti za doseganje zastavljenih ciljev 2015–2020. Svojo pot nadaljujemo kot Skaza Group in verjamemo, da bomo z našo strastjo in strokovnostjo tlakovali pot, ki nas bo vodila še do boljših rezultatov in boljšega položaja na trgu. Zelo smo tudi veseli vseh nagrad, ki smo jih prejeli, še zlasti smo ponosni na zlato gazelo. To je za nas izpolnitev sanj še iz postavljenih ciljev za leto 2008 in dokazilo, da ste nas opazili.«

V podjetju so tudi že postavili strategijo za naslednje petletno obdobje. Povečujejo razvojne aktivnosti s fokusom na razvoju izdelkov iz recikliranih in bioloških materialov. Tudi proizvodnja ostaja takšna, kot je. Morebitne spremembe bodo le v sklopu vitke organizacije in vpeljave različnih sistemov in orodij za izboljšanje njihove konkurenčnosti in kredibilnosti pri partnerjih. Podobno velja tudi za Srbijo. Tam so namreč že začeli iskati zemljišče in nove programe, ki so primerni za srbski trg.

»S Srbijo se nam odpirajo trgi, kot je Rusija. Trenutne razmere v Sloveniji pa nam ne vlivajo upanja, da bomo lahko doma razširili svoje trenutno res premajhne zmogljivosti. Politika se ukvarja sama s seboj. Zato je naše novo zemljišče zdaj že na voljo za odprodajo. Po tehtnem premisleku smo se odločili za širitev v Srbijo in v prihodnosti še v druge države, vendar zgolj zato, da smo lahko konkurenčnejši, in zaradi bližine trga, kjer so pozicionirani naši kupci.«

Tanja Skaza si želi, da bi vrednote in značilnosti gazel, ki so hitre, agilne in zelo vitke, prepričale tudi druga podobna podjetja, da se izpostavijo in dajo zgled. »Pokažimo vsem potencialnim gazelam, da se da uspeti, pokažimo jim, kako se da uspeti, in pokažimo jim, da je prav, da si vse zgodbe delimo med seboj. Postati gazela je čast. Dejansko opažamo, kako smo različni od drugih. Procesi potekajo usklajeno, delujemo kot dober tim. Mogoče se tole bere kot pravljica, ampak verjemite, da smo se pošteno namučili, da smo prišli do te stopnje. Znotraj naše sinhronosti so znanje, strokovnost, fleksibilnost, vitkost in optimizem. V vsakem trenutku smo ljudje tisti, ki dajemo največ, kar zmoremo, in to se vedno obrestuje in nam daje nov zagon za prihodnost.

Da mora država delovati bolj podjetno, da je potrebo sodelovanje in medsebojno zaupanje, meni tudi Marko Gorjak, namestnik direktorja družinskega podjetja Orodjarstvo Gorjak. »Najprej moramo urediti pravno državo, da ji bodo ljudje spet zaupali, urediti izobraževanje, da bomo izšolali kvaliteten in takšen kader, ki ga gospodarstvo dejansko potrebuje. Država mora začeti delovati vitko ter v dobrobit gospodarstva in posledično tudi prebivalstva. Želim si, da bi začeli vsi delovati družbeno odgovorno, da bi se vsak počutil kot lastnik podjetja in se zavedal svojih odgovornosti ter da si ne podtikali ovir. Želim si tudi, da bi začeli novinarji prepoznavati uspešne zgodbe, ki bi ljudem dajale neko dodatno mero zaupanja in zadovoljstva. Če stopimo skupaj, nam bo uspelo!«

Podjetje, ki je leto 2014 končalo s 3,2 milijona evrov prometa, kar je glede na leto 2013 22-odstotna rast, bo v prvi polovici letošnjega leta dalo največji poudarek uvedbi novega sistema nadzora kakovosti, organizacijskim izboljšavam in dvigu produktivnosti ter povečanju zaupanja pri večjih kupcih. »Smo v začetni fazi spoznavanja v BMW, a čaka nas še dolga pot,« pravi Marko Gorjak.

Glede nadaljnje rasti gazel je zelo optimističen in verjame, da bo v letu 2015 zaradi široke izbire izbor najboljših za strokovno komisijo še težji. »Gazele so podjetja, ki ne pokažejo strahu, torej lahko konkurirajo velikim podjetjem, ni jim preveč mar za politično dogajanje, ker so agilna in se lahko hitro prilagodijo. Bojim se sicer, da nas bo to prilaganje prisililo v selitev čez mejo, ampak za zdaj o tem še ne razmišljamo. Prav tako upam, da tudi druge gazele ne. Najbolj pa me veseli dejstvo, da je večina gazel, ki sem jih spoznal, družinskih podjetij. So družbeno zelo odgovorna podjetja, s čimer dajejo ljudem dodatno zaupanje, saj vidijo, da se vsi trudijo za skupni uspeh.«

Nov koncept rastlinjakov

V Duolu so projekti za letošnje leto jasni. »Ključne bodo postavitve velikih skladišč v eni od centralnoafriških držav. Na območju za polarnim krogom bodo zrasle naše hale za potrebe proizvodnje in skladiščenja nafte in plina za Total. Predstavili bomo tudi povsem nov koncept rastlinjakov, ki za svoje delovanje uporabljajo zgolj vetrno in sončno energijo,« je napovedal Dušan Olaj, direktor podjetja, ki ga pri gazelah navdušujejo vztrajnost, volja, pogled naprej in navzgor... »In da nas je vedno več.«

Kako doseči cilj Slovenija 15/2020 > gazela, Olaj odgovarja: »To lahko dosežemo samo tako, da državo oziroma njeno vodstvo prepričamo o naslednji zavezi oziroma izjavi: »Naše poslanstvo je enako v vsem, kar počnemo. Pomagamo podjetjem, da zmagujejo. Vsak dan, vsak teden, vsako leto. Verjamemo, da naša podjetja morajo zmagati, ker samo tako lahko zmagamo tudi kot država in družba. In ker je to edini način, da zagotovimo državi in družbi blaginjo in perspektivo.«