Mini dejansko ni eden, temveč sta dva, ki pa se razlikujeta predvsem po dolžinskih centimetrih in prostornini prtljažnika, oboje pa vpliva na uporabnost. Če nimate otrok, ste športni tip in užitkar, potem izberite trivratno različico, ki je z dolžino 3,82 metra izjemno okretna tudi v mestnih središčih, parkiranje z njo pa je še bolj enostavno, kot je podpisanemu na dušek pojesti vrečko gumijastih bonbonov. Res je sicer, da na zadnjo klop sploh ne poskušajte sesti, saj dostop zavoljo le prednjega para vrat zahteva poznavanje gimnastičnih prvin, zato pa lahko zadnjo klop z enostavnim podiranjem izkoristite do te mere, da nastane ravna in uporabna površina, prtljažnik pa z osnovnih 211 naraste na 731 litrov. Že v osnovi več kot dovolj za športno opremo ali potovalko za par. Zatorej: na zadnjo klop posadite le otroka in v najboljšem primeru odložite kakšno vrečko. Zadnja klop kot nadomestni prtljažnik, torej.

S petimi vrati pa mini pridobiva uporabnost – z dolžinsko mero štirih metrov konkurira številnim tekmecem v nižjem razredu, prtljažnik z osnovnimi 278 litri pa pogoltne vsaj še eno potovalko več. Z razlogom: zadnja klop je vredna svojega imena, dva povprečno raščena potnika pa bosta imela dovolj prostora za kolena in glavo, a z vnaprejšnjim opozorilom, naj ne pričakujeta preveč.

Seveda mini nikoli ni bil in verjetno nikoli ne bo štirikolesnik, ki kupce privablja s prostorom. Njegov največji adut so vozne lastnosti. Sedite za volan, prevozite nekaj kilometrov in prepričani smo, da boste glasni, ko boste vsemu svetu želeli povedati, kaj ste doživeli. Na ovinkasto cesto, njegovo naravno okolje, boste tako prilepljeni podobno kot dojenček na mamine prsi, adrenalin v krvi je ne glede na motorno različico zagotovljen, ljubezen pa postaja iz ovinka v ovinek močnejša. Če ste kdaj sedeli v gokartu, boste občutke zlahka podoživeli.

Motorna konjenica je številna, tokrat je bila obarvana v črnino. Trivratni mini je bil namreč cooper D, petvratni cooper SD. Ali prevedeno: 1,5-litrski trivaljnik proti 2-litrskemu štirivaljniku, dizel prosti dizlu. Šibkejši ponuja 116 konjev (85 kW), konjenica močnejšega jih šteje 54 več (170 KM oziroma 125 kW). Da bi napovedali, kdo z zmogljivostmi zmaguje, ni treba imeti nadpovprečnega inteligenčnega kvocienta. Čeprav ima testni petvratnik sto kilogramov več (1,23:1,13 tone), je občutno hitrejši tako pri najvišji hitrosti (225:205 km/h) kot tudi pospešku do stotice (7,4:9,2 sekunde), za čuda pa se to ne odraža kaj dosti pri povprečni porabi (6,2:5,9 litra), ki ob 44-litrski posodi za gorivo zagotavlja doseg okoli 750 kilometrov. Obiski črpalk so tako še redkejši od lasišča mogotca Donalda Trumpa. Razvojniki so zavezanost k čistejšemu okolju dvignili za raven višje, zeleni pa ob prebiranju podatkov o izpustih ogljikovega dioksida (92 in 109 g/km) gotovo vriskajo od veselja. Prenos moči na prednji kolesni par je v obeh primerih prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika, katerega knjiga pripomb ostaja prazna.

Žal pa je pripomb nekaj, ko beseda nanese na cenovno politiko. Vemo, kaj boste rekli – veliko denarja za malo pleha! Vendarle je za trivratnega cooperja D treba odšteti 21.700, petvratnega cooperja SD pa kar 26.800 evrov. Toda glasna graja vendarle ni na mestu, toliko bolj, ker boste s štirikolesnikom, ki je na voljo v številnih atraktivnih barvah, zagotovo opaženi. Izstopa pa tudi v notranjosti. Številna stikala na stropu spominjajo na kokpit potniškega letala DC-6, ki je nebu vladalo med letoma 1946 in 1958, v oči takoj pade velik, sredinsko nameščen okrogel prikazovalnik z barvnim zaslonom, ki spreminja barve podobno kot barvna terapija, kar zna biti ponoči moteče, a je zadevščino moč izklopiti. Malce smo bili razočarani le, da niso bili bolj drzni pri kreiranju notranjosti, ki bi jo različni vzorci à la Versace lahko naredili še bolj trendovsko. Ženskam pa omogočili, da bi bile tudi z modnimi oblačili barvno usklajene.

Je mini, ne glede na to, ali gre za trivratno ali petvratno različico, bolj moški ali ženski? Odločitev prepuščamo vam, sam pa se zavedam – če bi ga imel kot 18-letni mulec, bi o težavah pri iskanju dekleta težko govoril…

Več fotografij na www.dnevnik.si