Večina njihovih sedežnih garnitur je sestavljena iz posameznih elementov različnih dimenzij, ki jih je možno poljubno kombinirati, tako da lahko vsak kupec sestavi sedežno garnituro po svojih željah in merah bivalnega prostora. Sedež podjetja je v Goropekah pri Žireh, v Sloveniji pa imajo štiri lastne salone (Ljubljana BTC, Maribor, Lesce, Žiri), v katerih si lahko kupci ogledajo razstavne modele in se skupaj s specializiranimi prodajalci odločijo za model in material. Ob tem svoje izdelke prodajajo tudi na prodajnih mestih v Lokvah pri Divači, Brežicah in Preboldu. Naš tokratni sogovornik je ustanovitelj in direktor podjetja, Silvo Žakelj.

Začetki vašega podjetja segajo v leto 1987. Začeli ste sami, verjetno v manjši tapetniški delavnici. Kakšni so bili ti začetki in zakaj ste se usmerili v izdelavo sedežnih garnitur?

Najprej sem se ukvarjal z mizarstvom in imeli smo delavnico v prizidku stanovanjske hiše. Kmalu smo začeli sodelovati kot proizvajalci lesenih delov s podjetjem, ki je izdelovalo oblazinjeno pohištvo, potem pa smo ga začeli počasi izdelovati sami. Vedno smo stremeli k inovativnosti in kakovosti, hoteli smo se približati željam in zahtevam vsakega kupca.

Kdaj in kako sta se začela podjetje in proizvodnja sedežnih garnitur pospešeno razvijati?

Že leta 1990 smo postavili nove poslovne prostore, v katerih smo se lahko posvetili razvoju sedežnih garnitur. Tedaj smo začeli spoznavati tudi poslovno okolje našega programa. Naš način poslovanja temelji na preizkušeni verziji, zato projekti niso tekli tako hitro, niso se prehitevali. Vedno smo težili k temu, da bi bili izdelki, ki jih pošljemo na trg, sodobni in kakovostni. Z leti smo zgradili nove poslovne prostore, posodobili stroje in delo računalniško podprli. Danes je v našem podjetju vsaka faza proizvodnje oblazinjenega pohištva računalniško podprta in tudi tako dodatno kontrolirana, kar še dodatno zvišuje kakovost in zagotavlja, da je izdelek tak, kot je izrisan na načrtih.

Temeljni pri našem programu pa je stik s kupcem, zato smo odpirali lastne salone. Zelo veliko pozornost smo namenili tudi zaposlenim ter njihovemu izobraževanju in usposabljanju. V podjetju imamo kar nekaj izjemno sposobnih strokovnjakov, brez katerih ne bi dosegli dobrih rezultatov na področju razvoja in kvalitete. V proizvodnem procesu oblazinjenega mora biti vsaka delovna operacija izvedena brez napak, saj je le tako končni izdelek brezhiben.

Vaš proizvodni program danes obsega različne sedežne garniture, počivalnike – fiksne ali z vgrajenim nagibnim mehanizmom, prilagojeno oblazinjeno pohištvo za hotele in javne ustanove, kot so bolnišnice, knjižnice in šole, dodatke k pohištvu – sedalne vreče, tabureje, okrasne blazine, tapecirane vaze in okvirje, oblazinjene postelje in posteljne pode. Sem kaj pozabil?

Naš program oblazinjenega pohištva Žakelj je namenjen individualnim kupcem in javnih ter zasebnim ustanovam. Za individualne kupce imamo program sodobnih oblik sedežnih garnitur, sedežnih garnitur z ležiščem, sedežnih garnitur z vgrajenim počivalnikov, s katerim lahko spreminjamo način sedenja, ter drugo oblazinjeno pohištvo, kot so oblazinjene postelje, kuhinjske klopi, tabureji in sedežne vreče. Trenutno so med kupci najbolj iskane sedežne garniture s premičnimi blazinami in mehkimi polnili. Kadar se kupci odločajo za sedežno z ležiščem, sta izjemno pomembni funkcionalnost in kakovost, saj ima izdelek večnamensko funkcijo in je namenjen pogosti in dolgoročni uporabi.

Na spletu predstavljate devetindvajset sedežnih garnitur, tu so sedežne s posteljo, verjetno pa jih imate v programu še bistveno več. Poleg tega je to verjetno treba množiti še z različnimi vrstami blaga ali usnja oziroma drugega materiala ter barvami. Ali je sploh možno operirati z natančnim številom vseh modelov in kombinacij?

Program sedežnih garnitur je kar številčen, številne pa smo izdelali v sodelovanju z zunanjimi arhitekti. Tukaj gre večinoma za izdelke unikatne izvedbe za hotele in bolnišnice.

Kupci se dostikrat srečamo z vprašanjem materiala. Kateri je danes najbolj priljubljen material za sedežne garniture in kateri materiali so po vašem mnenju zapostavljeni?

Vsakemu, ki kupuje oblazinjeno pohištvo, je pomembno, iz kakšnega materiala je izdelana garnitura. Kupcu, ki iščejo sedežno garnituro za večnamensko uporabo, je pomembno, da je blago preprosto za čiščenje in vzdrževanje. Izbor tkanin in mikrotkanin je zelo širok, različnih kakovostnih in cenovnih razredov. Usnje je naraven material, katerega čiščenje in vzdrževanje je preprosto, ima pa tudi najdaljšo življenjsko dobo. Kot pri vseh materialih pa so tudi pri njem precejšnje razlike v kakovosti in ceni. Usnje višje kakovosti daje občutek mehkobe in topline. Marsikaterega kupca je usnje odvrnilo od nakupa, ker daj daje občutek hladu, a pri višjih kakovostnih razredih usnja hladnega občutka ni občutiti, saj je obdelano bolj naravno.

Letos ste bili izbrani za najboljšega ponudnika kavčev in foteljev v Sloveniji v raziskavi Best Buy Award Home & Decoration 2013/2014. Raziskavo je opravila švicarska hiša Icertias. Best Buy pomeni najboljše razmerje med ceno in kakovostjo na slovenskem trgu. Gre za nagrado, ki vas postavlja v ospredje v tovrstni proizvodnji, saj govori o kvaliteti in tudi normalnih cenah, to pa je bistvo poštenega poslovanja. Kako je s to nagrado in kako jo doživljate v podjetju?

Nagrade smo bili seveda zelo veseli, saj so nas kupci, ki imajo oziroma poznajo koga, ki ima naše izdelke, izbrali za najboljšega ponudnika v razmerju med ceno in kakovostjo. To je potrditev, da je usmeritev podjetja prava. Tako se bomo tudi v prihodnje trudili, da bodo naši izdelki vredni svojega denarja oziroma da bo vrednost izdelka višja od cene, ki jo zanj kupec plača.

Kako pa je s tem »best buy« glede materiala? Kateri material je najboljši za pravo ceno?

Veliko pozornost namenjamo materialom, ki jih vgrajujemo v naše izdelke. Materiali morajo biti preizkušeni, evropskega porekla, prav posebno pozornost pa namenjamo polnilom in lesenemu ogrodju oblazinjenega pohištva. Izdelek mora biti dovolj trden in izdelan iz pravih materialov, saj je le tako življenjska doba izdelka dolga in izdelek tudi ob pogosti uporabi deluje brezhibno.

Kaj za podjetje, kakršno je vaše, pomeni finančna kriza? Če pogledamo reference, bi lahko rekli, da ste kakovostni proizvajalci celo v prednosti?

Finančne krize nismo tako občutili, se je pa spremenil način nakupa pohištva. Stranke so bolj poučene in tudi bolj zahtevne. Za isto ceno želijo več, nakupni proces se je podaljšal. Vedno več je kupcev, ki so pripravljeni za dober izdelek plačati več, saj je na dolgi rok investicija manjša, zadovoljstvo uporabnika pa večje.

Razvoj je gibalo vsakega podjetja, ob odličnih strokovnjakih v podjetju. Kakšni so vaši načrti in kje vidite možnosti razvoja in še dodatnega izziva za kupce?

Oblazinjenega pohištva je na trgu zelo veliko, vendar se ga kupuje konfekcijsko, mi pa želimo razvijati program za kupce, ki želijo nekaj več. Sedežna garnitura je element v prostoru, ki je vsak dan v uporabi, zato ni vseeno, kakšna je in kako je izdelana. Naše podjetje ima zelo tesen stik z uporabniki pohištva in tudi ves naš razvoj izhaja iz uporabnikovih potreb, zato so naši izdelki, ki so razviti na podlagi dobrega poznavanja kupcev, bolje sprejeti.

Sodelovanje kupca in prodajalca je izjemno pomembno in naj tukaj omenim tudi svetovanje in izmero na vašem domu, ki je ob naročilu izdelka brezplačna. Dobavni roki v povprečju trajajo 40 do 50 dni, garnituro pa vam dostavimo najpozneje v 60 dneh. Organizirano imamo brezplačno dostavo do doma in ob doplačilu garnituro prinesemo tudi v stanovanje. Tu govorim o sodelovanju z zasebnimi kupci, sodelovanje s kupci javnih in zasebnih ustanov pa je še toliko bolj kompleksno in tudi zahtevno, vendar v zadovoljstvo vseh, nas in strank, kronano z odličnimi izdelki. Vsako leto v našem podjetju razvijemo vsaj tri nove izdelke, obstoječe redno posodabljamo, ves čas pa največjo pozornost poleg proizvodnje posvečamo sodelovanju s kupci v smislu izpolnjevanja njihovih želja. In tako bomo nadaljevali tudi v prihodnje. Z usmeritvijo v inovacije in razvoj novih izdelkov. Za sedežne garniture po meri kupca in prostora. (md)