priznam, da me je vaše razmišljanje v Dnevnikovem Objektivu (22. novembra 2014) o marketingu novih družbenih razmerij kar nekoliko presenetilo. Strinjam se, da je vsako zgodbo z določenimi »marketinškimi« prijemi mogoče prikazati v lepši luči. Res pa je, da velja tudi obratno.
V Lidlu Slovenija že od odprtja prvih trgovin leta 2007 skušamo ustvarjati dobre zgodbe, saj tako v prvi vrsti navdušujemo svoje sodelavce. Le zadovoljni sodelavci lahko navdušujejo naše kupce, ki se vračajo v naše trgovine tudi zaradi dobrega občutka – cena je ob močni konkurenci vse bolj drugotnega pomena. Zadovoljni pa so le spočiti in motivirani sodelavci, kar je ob izjemnem ritmu in fizičnih naporih v trgovinski dejavnost poseben izziv. Zato večino prodajalcev v Lidlu Slovenija zaposlujemo za krajši delovni čas oziroma 25 ur na teden. Drži, da zaposleni, ki se ne ukvarjajo še s kakšno dopolnilno dejavnostjo, praviloma doplačujejo za polno pokojninsko dobo. Ne drži pa, da v našem podjetju prejemajo nizke plače.
Povprečna mesečna plača prodajalca v Lidlu Slovenija, zaposlenega za 25 ur na teden, je v oktobru znašala 867 evrov bruto (brez prevoza in malice), z doplačilom razlike do polne pokojninske dobe pa je njegova neto mesečna plača s prevozom in malico znašala 716 evrov. Plače v Lidlu Slovenija tako ostajajo precej nad povprečjem v trgovinski dejavnosti in presegajo tudi plače zaposlenih za polni delovni čas v večini konkurenčnih podjetij. K temu poleg prevoza na delo in maksimalnega povračila za malico, božičnice ter dopusta sodijo tudi vse druge pravice, ki jih sicer uživajo zaposleni za polni delovni čas, denimo polni regres.
Lidl Slovenija je zaradi številnih kadrovskih projektov prejel certifikat družini prijaznega podjetja. Otroški časovni bonusi, daljše dovoljene odsotnosti zaradi izrednih družinskih razlogov, druženja zaposlenih in družinskih članov, obdarovanje novorojencev in novoletno obdarovanje otrok, brezplačne poletne počitnice za otroke zaposlenih ipd. so le pika na i. Prav zaradi zaposlovanja za krajši delovni čas je v podjetju zaposlenih skoraj 40 odstotkov več sodelavcev, kot bi jih bilo sicer, Lidl Slovenija pa ostaja eden največjih zaposlovalcev v državi.
V Lidlu Slovenija zaradi izjemnega števila humanitarnih projektov, v katere se z navdušenjem vključujejo naši zaposleni, resnično ustvarjamo boljši svet. Tako za okolje, v katerem delujemo, za kupce, ki jih navdušujemo, kot za zaposlene, ki znajo navdušiti – preprosto, brez »marketinga«.
GREGOR KOSI, generalni direktor Lidl Slovenija