O kamnu in zrnu je pri obeh tokratnih testnih avtomobilih, BMW X3 in audiju Q5, lahko in hkrati težko govoriti. Po svojih dimenzijah nista palači, saj imata obe tovarni na zalogi še precej večje zajetneže na štirih kolesih, čeravno se pri cenah lahko hitro začnemo gibati pri številkah, s katerimi bi lahko razmišljali tudi o vsaj lepih novogradnjah. O pogačah pa je tako pri X3 kot pri Q5 zelo enostavno govoriti, saj oba sodita med tiste, kjer prevladuje bela moka. Torej med najbolj zaželene in tudi med dražje. A pojdimo lepo po vrsti.

BMW je z modelom X3 vsekakor zadel v polno, posebno z novo generacijo, ki je veliko bolj dinamična, mehka, priljudna. Poslovili so se od škatlastega vzdušja in dali avtomobilu to, kar mu že zaradi značke na nosu pripada. Dobršno mero prestiža, pravega premijskega občutka, pa vendar dovolj ljudskega in vsakdanjega. Njegove prednosti so seveda predvsem v vožnji, saj za to poskrbi odlično podvozje, ki dovoljuje vozniku tudi nekoliko bolj hrabro vožnjo, ne glede na to, da sedi v terencu za prosti čas. V dolžino meri 4,66 metra in s tem ponuja precej udobja tudi na zadnji klopi, razvaja pa tudi s prtljažnimi litri, saj meri njegov prtljažnik 550 litrov. Audi Q5 je avtomobil iz zelo podobne zgodbe. Večni BMW-jev rival se ponaša z nekoliko bolj okorno obliko, deluje namreč manj dinamično in bolj stavi na udobje in pojavo. A kdor bi mislil, da je zaradi tega prikrajšan v katerem od poglavij, v katerih blesti BMW, bi se zmotil. V dolžino meri vsega tri centimetre manj, a stavi na udobje, ki ga ne manjka ne spredaj ne zadaj. Še več, 540-litrski prtljažnik je res le v detajlih in na papirju manjši od BMW-jevega. Je pa zato to precej bolj nežen terenec, malce bolj okoren, a deluje večji in »mehkejši« v primerjavi z BMW.

Pri motorjih sta oba tekmeca tudi na strani bele moke. Na prvi pogled bi človek rekel, da so njuni snovalci dobesedno gledali, kaj dela konkurenca. Dva litra dizelske delovne prostornine in 190 konjičev (140 kilovatov) je tisto, kar zagotavlja tudi tukaj dodaten vtis o celotni beli pogači. Oba motorja sta vrhunec izdelave na svojem področju, prepričljiva sta tako rekoč v vseh režimih delovanja, le da pri BMW samodejni menjalnik le ne ubije toliko temperamenta kot pri audiju. Da, BMW je v prvi vrsti dinamičen, audi pa to ne želi biti, ampak želi svoje potnike varno in zanesljivo pripeljati na cilj predvsem z udobjem – pri pospešku do stotice to pomeni 3 desetinke prednosti za BMW (8,1:8,4 sekunde), pri končni hitrosti sta enaka (210 km/h), vse skupaj pa se malce pozna tudi pri porabi. Q5 je tako na testu porabil 8,4 litra goriva na 100 kilometrov, kar je zelo spodbudna številka, če upoštevamo velikost, pojavo, štirikolesni pogon in še kaj, pri X3 pa sta bila potrebna dva decilitra več (8,6 litra na 100 kilometrov). BMW-jev menjalnik je zgled marsikateremu tekmecu na tem področju, audi sicer tukaj ne zaostaja veliko, a že po naravi je razumljivo, da njegov deluje nekoliko manj agresivno. Kar je ob vsakodnevni vožnji celo še bolj prijetno.

Da je kamen na kamen palača, dokazujeta oba testna tekmeca, s pravim pristopom in nekoliko različno filozofijo pa tudi nagovarjata po duši različne kupce. A da ne bo pomote, Q5 ni avtomobil za upokojence, X3 pa bo dobro sedel v roke tudi kateremu vozniku, ki dinamike ne piše z veliko začetnico. Le da je njuna nrav pač drugačna. In če nič drugega, je Q5 nekoliko bolj svetovljanski, pompozen, baročen, če hočete. Zna se postaviti na cesti, zna pokazati, kaj zna in zmore, pa vendar s tem ne »napada« okolice in ne seva neke prikrite agresije. Ker se tako počuti tudi voznik. Vse je tam, kamor sodi, vse je naravnano na doživeto udobje in potniki to lahko cenijo. BMW X3 na drugi strani z novo generacijo ubira bolj oglate poti in zna pokazati, da so lahko tudi taki kompaktni terenci avtomobili, s katerimi se ne gre šaliti. Če vam je pisano na kožo ravno to, potem pri X3 ne morete zgrešiti. Pri obeh pa tako ali tako dobite tudi zvrhano mero ravno prav odmerjenega in razumnega prestiža. Da ne prvemu ne drugemu pri opremi nič ne manjka, je razumljivo, štirikolesni pogon v prvi vrsti služi kot pripomoček za izhod v sili, terenca v pravem pomenu besede pa avtomobila nista in niti ne želita biti. Ker je tukaj potem to vprašaje cene.

Ta pogača pa glede na to, kaj vse ponujata, ne more biti poceni. Audi Q5 stane v osnovi 46.600 evrov, z dodatki (business paket z naslonom za roko, tempomatom, ksenonskimi lučmi in navigacijo ter parkirnim sistemom in še čim), pa se cena dvigne na 52.283 evrov. To pa je že nekaj denarja, mar ne? A zato je X3 s 46.846 evri celo nekaj dražji, njegova cena pa se z dodatki, s katerimi je bil opremljen testni avtomobil (xLine paket, samodejni menjalnik, ki stane okoli 2300 dodatnih evrov in še bi lahko naštevali), dvigne na 61.992 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si