Sprint in maraton. Dve povsem različni atletski disciplini, ki jima je skupno verjetno zgolj to, da se pri obeh teče. Po vsem drugem se razlikujeta, začenši s treningi, prehrano in tako naprej. Že fizični videz sprinterja in maratonca je tako različen, kot sta si različna denimo gorsko kolo ali tisočkubični motocikel, zato smo ob poglobljeni razlagi kolega, ki se je nedavno udeležil ljubljanskega maratona, morali prikimati, ko je pojasnil, da sta si maraton in tek na kratke proge narazen bolj kot košarka in nogomet.

In prav na primerjavo sprinterja in maratonca smo se spomnili na nedavni predstavitvi nove Oplove corse. Ko so nam ponosno predstavljali podatke iz njene bogate zgodovine, smo sami pri sebi sklenili, da smo ga vendarle našli – pred nami je bil namreč sprinter in maratonec v eni osebi. Bolje povedano, v enem avtomobilu, vse skupaj pa se je nanašalo na v končni fazi za vsakega avtomobilskega proizvajalca enega najpomembnejših podatkov – prodajne številke. Če pogledamo opla corso skozi vso zgodovino, je namreč dejstvo, da gre za pravega maratonca, celo najuspešnejšega v svoji generaciji: od prve leta 1982 do danes so namreč skupno prodali 12,4 milijona cors, s čimer je po nekaterih podatkih to 12. najbolj prodajani avtomobil vseh časov, prav vsi, ki so pred njim, pa so na trgu precej dlje časa. Pravi maratonec torej, ki že 32 let narekuje oster ritem. Če pa bi vzeli pod drobnogled vsako od štirih dozdajšnjih generacij, bi spet ugotovili, da se je izkazala vsaka posebej in v najslabšem primeru dosegla prodajo 2,5 milijona primerkov – se pravi, da je bila vsaka zase pravi sprinter. Četrta generacija pa zdaj predaja štafetno palico peti. Tudi ta bo ob vse ostrejši konkurenci morala nemudoma zasprintati, če bo želela prispevati k nadaljnji podobi opla corse maratonca. Po videnem sodeč ima za to vse potrebne atribute.

Oblikovno gledano Oplovi razvojniki z novo corso niso tvegali, lahko bi rekli, da gre v primerjavi s prejšnjo generacijo za oblikovno evolucijo in nikakor ne revolucijo. A sprememb je vseeno dovolj, da ju ne bi pomešali niti v najbolj trdi temi ali najbolj gosti megli. Predvsem sprednja maska, ki nezmotljivo spominja na manjšega adama, ter prednje luči dajejo avtomobilu precej bolj dinamičen in drzen videz ter spominjajo na sprinterja, ki se bo vsak čas pognal s startnega bloka. Tudi mer nova corsa ni bistveno spreminjala – v dolžino je zrasla za dva centimetra in zdaj meri 4,02 metra, medosna razdalja je ostala enaka, prav tako pri petvratni različici tudi prostornina prtljažnika, ki še naprej znaša 285 litrov, medtem ko je trivratna pet litrov celo izgubila (280 litrov). A kljub temu je občutek v kabini takšen, da je prostora več, kar je natančneje pojasnjeno v pogovoru.

Je pa corsa naredila ogromen napredek pri količini različnih pripomočkov, ki jih v tem razredu toliko ponuja le redko kateri konkurent: druga generacija sistema »opel eye« nadzoruje vožnjo znotraj voznega pasu, bere prometne znake, samodejno preklaplja med dolgimi in kratkimi lučmi, opozarja na nalet, tu so še asistent za samodejno parkiranje, opozarjanje pred vozili v mrtvem kotu, popolna povezljivost s telefonom s sistemom intellilink, ki med drugim omogoča narekovanje in branje sporočil SMS... Še večji napredek pa je bil narejen pri občutku med vožnjo – nova corsa se, z enim stavkom, vozi precej bolje! Volan je bolj odziven, položaj za volanom je boljši, avto bolj tih in še izolacija potniške kabine je izjemna, tako da dobi človek občutek, da vozi avto višjega razreda. Znova nas je navdušil novi litrski turbobencinski trivaljnik, ki smo ga preizkusili že v adamu rocksu, in bo na voljo z 90 ali 115 konji (66 ali 85 kilovati), bencinsko paleto pa dopolnjujejo še 1,2-litrski motor s 70 KM (51 kW) ter 1,4-litrski z 90 KM (66 kW) in 1,4-litrski turbo s 100 KM (74 kW), medtem ko bo 1,3-litrski turbodizelski motor na voljo s 75 ali 95 KM (55 ali 70 kW). Vsi motorji izpolnjujejo izpušne standarde euro6.

Prodaja nove corse se bo pri nas začela ob koncu leta, dobave bodo v začetku prihodnjega, cene pa še niso znane – v Nemčiji se začnejo pri 11.980 evrih.

Več fotografij na www.dnevnik.si