Movember je globalna dobrodelna kampanja, ki vsako leto novembra opominja na pomen zdravja za moške. Ne gre le za opominjanje, ampak je tudi poziv k akciji. Moški naj bi prvi november začeli sveže obriti, do konca meseca pa naj bi si puščali brke.

Ime Movember izvira iz zlitja dveh besed – november in moustache oziroma brki po slovensko. Movembrska zgodba je stara že petnajst let, več pozornosti pa je vzbudila v zadnjih letih, ko so brki postali tudi priljubljen simbol na oblačilih in modnih dodatkih.

Za akcijo z movembrskimi brki se odloča vse več organizacij, da bi dvignili ozaveščenost o moškem zdravju, destigmatizirali raka na prostati in druge »moške rake« ter spodbudili moške k pravočasnemu obisku zdravnika.

K brivcu z dobrim namenom

Namen movembra je tudi zbiranje denarja, ki se ga namenja za raziskave in razvoj področja zdravljenja prostate. Globalni kampanji se vsako leto pridruži več organizacij, ki k akciji prispevajo na inovativen način.

Letošnjemu movembru se je med drugim pridružila tudi ekipa Gntlmn STL v sodelovanju z Uredništvom pričesk – Robert, kjer bodo vse novembrske prihodke na račun urejanja brkov in brade skupaj z zbranimi prostovoljnimi prispevki donirali ljubljanskemu Onkološkemu inštitutu.

»Ideja Gntlmn STL je v obujanju in spodbujanju kulture moškosti v Sloveniji, zato je bil odziv na movember naša dolžnost,« je povedal Igor Isajlovič, kreativni direktor Gntlmn STL, in opozoril, da je rak prostate ena tistih težav, ki lahko moškemu obrne življenje na glavo. »Če lahko s to akcijo spodbudimo enega moškega k pravočasnemu obisku zdravnika, preventivnemu pregledu ali pa le bolj zdravemu življenju, potem je to akcija, ki se je je vredno lotiti.«

Zbrani denar bodo namenili nakupu boljših ekranov za potrebe načrtovanja brahiradoterapije, če pa bo zbranega denarja več, bodo preostali znesek namenili za izobraževanje enega od zdravnikov, ki se ukvarjajo z zdravljenjem raka prostate, v uveljavljenem centru v tujini.