Delavska hranilnica je prejšnji teden presenetila z nakupom večinskega deleža Aerodroma Maribor, družbe, ki upravlja z mariborskim letališčem. Podjetje se je letos dokončno rešilo iz primeža že davno propadlega koroškega giganta Preventa, prvi mož trenutno najhitreje rastoče slovenske banke Stegne pa v tem vidi dobro finančno naložbo.

Za 57-odstotni delež odšteli 900.000 evrov

Kot je povedal za STA, so za 57-odstotni delež podjetja odšteli skromnih 900.000 evrov, to pa je le ena od njihovih naložb, ki so jo ocenili kot dobro. Niso se odločili brez premisleka, dosedanji lastnik je namreč že nekaj časa iskal partnerja, tujega ali domačega, a ga ni našel, saj so bili očitno na trgu zgolj špekulativni potencialni kupci.

Po njegovih besedah manjšinski lastnik v Aerodromu Maribor ostaja kot strokovna podpora, saj ima dovolj potrebnega znanja in izkušenj s tega področja. Seveda pa računajo predvsem na vodstvo družbe, ki mu zaupajo. Če bo treba, bodo svoj delež v družbi povečali.

Stegne mariborsko letališče čez deset let vidi kot moderno in razvito slovensko letališče, preko katerega bodo tekle redne linije, čarterski poleti in več tovornega prometa, kdaj bo prišla prva redna linija, pa ne želi špekulirati.

Dobri pogoji za razvoj

Direktor Aerodroma Maribor Marko Gros je z razvojem dogodkov zadovoljen, saj to za družbo pomeni zaključek finančne sanacije, ki je trajala zadnja tri leta. S pridobitvijo finančno stabilnega partnerja oziroma večinskega lastnika bo omogočen hitrejši razvoj družbe in celotnega letališča.

Mariborsko letališče ima po njegovem mnenju dovolj perspektive, na roko jim je šla tudi država, ki je skoraj v celoti že poskrbela za obnovo letališča. Od tu naprej imajo izredno dobre pogoje za razvoj in kar nekaj stvari, ki jih lahko ponudijo potencialnim partnerjem. Razpis za dolgoročnega najemnika pričakuje jeseni ali najpozneje do konca naslednjega leta.

Na ministrstvu za infrastrukturo, ki v imenu države upravlja z javnim delom letališke infrastrukture, so v odzivu na lastniške premike poudarili, da na poslovne odločitve lastnika družbe Aerodrom Maribor nimajo nobenega vpliva, seveda pa je dobrodošlo in zaželeno stabilno lastništvo. Sicer pa pripravljajo spremembe zakona o letalstvu, na podlagi katerih bo omogočena podelitev koncesije za upravljanje z letališčem, ko bodo te sprejete, pa bo objavljen tudi razpis za dolgoročnega najemnika.

Iskanje poti do prve redne linije

Mariborsko letališče, ki še vedno išče pot do prve redne linije, je letošnje poletje znova preživelo v znamenju čarterskih poletov slovenskih turističnih agencij. V prvih osmih mesecih so v primerjavi z enakim obdobjem lani prihodke povišali za 17 odstotkov, po grobih podatkih je bilo potnikov za okoli 15 odstotkov več kot lani. Skupna številka bo letos nekje okoli 15.000 do 17.000, njihovi najbolj redni gostje pa so nogometaši Maribora. Družba bo leto 2014 zaključila pozitivno.

Družba Aerodrom Maribor je bila sicer do lani v lasti propadlega Preventa, pred dobrim letom pa jo je na dražbi kupilo libeliško podjetje Aviofun v lasti Damijana Cehnerja. Ta je doslej očitno neuspešno iskal tuje strateške partnerje. Aviofun ima zdaj v lasti še 43 odstotkov Aerodroma Maribor.