V sredo in četrtek, 22. in 23. oktobra, se bo v okviru Študentske arene, največjega izobraževalnega dogodka za mlade, na Gospodarskem razstavišču odvijal tudi 12. karierni sejem, ki ga vsako leto obišče med 15.000 in 20.000 obiskovalcev. Med njimi so takšni, ki iščejo prvo zaposlitev, pa tudi tisti, ki iščejo novo karierno priložnost, ugotavljajo organizatorji, slovenski zaposlitveni portal mojedelo.com.

V globalni študiji o mobilnosti delovne sile, v kateri je sodelovalo tudi mojedelo.com, se je izkazalo, da je več kot 70 odstotkov vprašanih Slovencev pripravljenih delati v tujini. »Trg dela se je v zadnjih dveh desetletjih spremenil in temu primerno se moramo spremeniti tudi vsi, ki nanj vstopamo. Čas, ko so ljudje vse življenje vztrajali na enem delovnem mestu, je mimo. A čeprav so nekateri ljudje še vedno nostalgični, je za trg dela pretočnost pomembna, saj dviguje standarde, po katerih se morajo ravnati tako zaposlovalci kot zaposleni. Predvsem pa poveča možnost vsakemu, da najde delo, ki ga resnično izpolnjuje.« pravi Zoran Savin, direktor mojedelo.com.

Treba je videti prave priložnosti

Na Kariernem sejmu se bodo tako predstavila podjetja, ki zaposlujejo ali bodo v kratkem iskala nove sodelavce, obiskovalci pa bodo poleg tega našli še številne napotke in nasvete za iskanje zaposlitve oziroma za graditev kariere, obljubljajo. »V zadnjem letu tudi na mojedelo.com občutimo porast novih priložnosti za zaposlitev. Je pa število novih delovnih mest še vedno manjše, kot je bilo pred krizo, zato je treba na široko odpreti oči, da bi lahko zagrabili nove, dobre priložnosti. Kot lahko slišimo vsak dan, v Sloveniji najdemo marsikatero podjetje, ki posluje dobro tudi zato, ker zaposlenim omogoča okolje, kjer se lahko res dobro izrazijo.« pravi Savin.

Novost letošnjega sejma bo strokovni forum za kadrovske strokovnjake, kjer bodo nekatera slovenska podjetja predstavila svoje dobre prakse na področju kadrovanja in upravljanja človeških virov, svoje usmeritve in aktivnosti pa bosta predstavila tudi Javni sklad RS za razvoj kadrov in štipendij ter Direktorat za trg dela in zaposlovanje. Sicer pa je poudarek letošnjega sejma na dejstvu, da se kariera gradi in se ne ustvari sama od sebe in da je okoli nas veliko različnih priložnosti za delo, le naučiti se moramo, kako do njih priti, kako izkoristiti razgovore za službo in kako ne smemo le pošiljati prošenj in čakati na odgovore nanje, dodajajo organizatorji.

Tudi letos poudarek na podjetništvu

Iskalci dela pa so lahko aktivni tudi tako, da se lotijo podjetništva, zato bodo imeli priložnost govoriti z uspešnimi podjetniki, poleg tega pa se bodo mladi obiskovalci lahko podali tudi v Areno podjetništva. Tridnevno dogajanje tega dela Študentske arene bo sestavljeno iz motivacijskih predavanj uspešnih podjetnikov, povezovanja in ustvarjanja novih poznanstev, ki bodo tvorila nove ekipe mladih »bojevnikov«, svetovanj in kratkih predavanj mentorjev in drugih strokovnjakov, ki bodo mlade pri delu usmerjali in jih z nasveti vodili skozi proces izdelave prototipov.

Z izdelanimi prototipi bodo mladi podjetniški gladiatorji vstopili v Areno in se podali v boj s pristopom, pri katerem bodo odzive na svoje prototipe pridobivali na terenu, rezultate trženja pa bodo predstavili z dvominutnim »pitchem«. Skupina z najboljšo in najbolj inovativno idejo bo nagrajena z možnostjo nadaljnjega razvoja pod okriljem partnerjev projekta, med katerimi je tudi mladinski podjetniški pospeševalnik Ustvarjalnik.

Študentska arena bo sicer med torkom in četrtkom ponudila več kot 60 izobraževalnih dogodkov, predvsem s področja zaposlovanja, podjetniške priložnosti, zabavo, urbane športe in kulturne dogodke. Arena že drugo leto poteka pod geslom Aktiviraj se!, s katerim organizatorji želijo poudariti, naj mladi že v času šolanja in študija gradijo na svoji karieri, neformalnih izkušnjah in pridobitvi številnih informacij.