V koncertni poplavi tega meseca kar mrgoli glasbeno intrigantih imen, ki prihajajo, poosebljajo ali jih povezujemo z New Yorkom. Mesec hrupa iz New Yorka so v torek v Šiški odprli vznemirljivi akterji njegove aktualne scene trio Zs. V četrtek je v Gali hali nastopil »zvočno eden nevarnejših bendov« Child Abuse. Nocoj se bo cunami nadaljeval z »najnevarnejšo aktualno newyorško noise rock atrakcijo« Vaz, ki bo sklenila 24-urni koncertni dogodek 24h Party People s 24 nastopajočimi na odru Channela Zero. V ponedeljek bo Newyorčanka Joan Baez v Cankarjevem domu umirjala vode, a že v četrtek bo spet počilo na odru šišenske Katedrale. Očake Swans je Ljubljana doživela že v njihovem prvem življenju, v 80. in 90. letih, pa tudi v drugem, nazadnje pred tremi leti. Na poti med nebesi in peklom prihajajo tokrat k nam s še bolj gromkim albumom To Be Kind. Pred njimi bo nastopila mlada glasbena artistka Pharmakon, ki je od sedemnajstega leta ustvarjalno prisotna na newyorški underground eksperimentalni sceni, zadnja leta pa varovanka prodorne založbe Sacred Bones. Nekaj dni kasneje, 20. oktobra, se bodo na istem naslovu ustavili noise-rock-elektro-raverji Liars. Po desetih letih se vračajo k nam z albumom Mess, enim izmed potencialov za ploščo tega leta. Še preden pa bo nekdanji član newyorškega kitarskega simfoničnega orkestra Glenna Brance Page Hamilton s Helmet veteransko odžagal album Betty, brez katerega si ne moremo predstavljati alternativnega rocka 90. let, se bo prihodnjo sredo v Klubu Gromka slavilo 15. obletnico Defonije. Med nastopajočimi je tudi vitalen člen tako imenovane downtown scene v New Yorku in preverjeno izzivalen kitarist Marco Capelli... Že dolgo se veliko jabolko ni tako transgeneracijsko ponujalo Ljubljani v ugriz – in tudi v okušanje, ali je res še tako strupeno.
Newyorški oktoberfest
Naslednjih sedem dni bo koncertno norih, mi je pisal prijatelj v elektronski pošti prejšnjo soboto. Ves mesec je hud, sem mu odpisal. Čez nekaj ur sva se srečala na koncertu Mirel Wagner v Menzi pri koritu. Naslednji večer spet, tokrat v Kinu Šiška, na Indekš lekciji. Pred gručo v Komuni je najprej nastopil norveški tandem Brutal Blues, ki je nezaustavljivo in res brutalno mlel grindcorovsko jezo in šolsko disciplino. Sledil je irski Girl Band, ki je z inventivnim in rockovsko nekonvencionalnim rokovanjem z električno kitaro in basom segel v eksperimentalne sfere hrupa, a ves čas ohranjal punkovski naboj in šundr. Nanj se je lepil svetlolasi 23-letnik z otoško zafrknjenimi in srboritimi monologi, ki so se slišali kot križanec litanije in protesta. Čeprav je industrial (post)punk lekcijo slišalo malo ljudi, je bil pevec v pokoncertnem pomenku zadovoljen s toplim sprejemom v Ljubljani. Ni skrival navdušenja in tudi kanca ponosa, da se je ime njegovega benda znašlo na istem plakatu, skupaj s Swans, Liars in Helmet, za oktobrske koncerte v Kinu Šiška. Zasluženo: Girl Band, ki nadaljujejo s točke, kjer so newyorški Liars odložili kitare in segli po elektroniki, so se potrdili za drzne nadaljevalce radikalne glasbene verige.
