Teh je več vrst, za deskanje pa pridejo v poštev tako potniški kot tovorni. V tokratnem zapisu bodo v ospredju tovorni, še posebno ford transit furgon in peugeot boxer furgon. Oba imata več kot dovolj prostora, da se vanju zloži obilo osebne prtljage, jadralne deske, deskarska oprema, vzmetnica, kakšna luknja pa se najde tudi za prenosni žar. Tako lahko v forda transita in peugeota boxerja pospravite za 13 kubičnih metrov prtljage. Dostopnost do osrednjega tovornega prostora je pri obeh precej podobna. Ob strani imata velika drsna vrata, zadaj pa dvojna vrata, ki se jih lahko odpre v treh postavitvah: podolžno, pravokotno in povsem stisnjeno ob daljših stranicah kombija. Vrata se lažje pretikajo pri Peugeotu, kjer vse poteka bolj logično, pri fordu pa je najprej potrebna sekunda ali dve za razmislek, kako deluje zatič, a je nato tudi pri njem vse enostavno.

V notranjosti tovornega prostora ima transit daljši stranici obiti z lesenimi ploščami v svetlih odtenkih, medtem ko ima boxer spodnji del obložen s plastiko, zgornji pa je gol in se vidi belo jeklo. Vsaj vizualni učinek je tako lepši pri Fordu, a pri funkcionalnosti ni razlik. Drugače je pri oknu na zadnjih vratih. Transit ga ima, boxer ne, zato je Fordov kombi bistveno bolje pregleden pri vzvratni vožnji. No, največji problem pri obeh je zavijanje v križiščih, saj je bočni pregled zaradi tovorne namembnosti vozila zelo slab ali še slabše – sploh ne obstaja. Voznik mora tako že na daleč spremljati okolico in predvideti, ali bo šel čez cesto kakšen kolesar ali pešec. Nekaj lahko pomagata posebni stranski ogledali, toda ko s kombijem enkrat začnete zavijati, ne vidite več prav veliko.

V vsakem primeru je za vožnjo tovornih kombijev priporočljiva šola vožnje. Ford transit namreč meri v dolžino skoraj šest metrov in v višino 2,78 metra, peugeot boxer pa v dolžino prav tako slabih šest metrov in v višino 2,76 metra. Zajetna količina pločevine torej, ki zahteva bistveno več pozornosti pri manevriranju kot vožnja osebnih vozil. Potrebne je več natančnosti, spremljanja in predvidevanja, da vozilo spravite skozi vse tesne uličice, še posebno v večjih mestih, a ozki prostori so pogosti tudi v raznih tovarnah in gospodarskih poslopjih, kjer so tovorni kombiji stalni gostje. Po začetni previdnosti vozniku pomagata tudi transit in boxer, saj sta kljub velikosti lepo vodljiva, volan pa zelo dobro prenaša naprej voznikovo dojemanje okolice.

Oba imata 2,2-litrski dizelski agregat s šestimi ročnimi prestavami. Več moči iz sebe spravi transit, ki ima 155 konjskih moči (114 kilovatov), kar je pet konjičev več, kot jih ima boxer (150 KM/110 kW). Uporabnik razlike ne občuti. Kombija gresta pogumno tudi v strme poti, zato se z njima brez težav prehiteva, vozili pa sta sposobni doseči blizu 160 kilometrov na uro končne hitrosti – pri obeh je uradno izmerjena identična, in sicer 157 km/h. Žal uradno podatki o pospešku do prvih stotih kilometrov na uro niso znani.

Kljub precejšnji velikosti sta testna primerka porabila razmeroma malo goriva. Pri obeh je tovarniška napoved 7,4 litra, medtem ko je bila testna poraba pri transitu 8,3 litra na sto prevoženih kilometrov, pri boxerju pa 8,2 litra. Seveda, oba sta bila v času testa prazna, brez naloženega tovora, ki porabo zagotovo poveča. In cena? Za forda transita furgona trend 2,2 TDCi boste morali odšteti 28.010 evrov, kar je ceneje kot peugeot boxer furgon 2,2 HDi 150 confort pack, ki stane 31.988 evrov. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si