Skupina Adecco, globalno podjetje za upravljanje storitev na področju zaposlovanja in upravljanja s človeškimi viri, je opravila raziskavo #SocialRecruiting – iskanje zaposlitve, spletni ugled in kadrovske rešitve v dobi družbenih omrežij. Ključne ugotovitve raziskave prikazujejo družbene medije kot novo pomembno platformo za povezovanje iskalcev zaposlitve in delodajalcev.

V raziskavo je bilo vključenih več kot 17.000 iskalcev zaposlitve in 1500 delodajalcev, predvsem kadrovikov in direktorjev kadrovskih služb, iz 24 držav, tudi Slovenije. Rezultati nakazujejo, da je že lani več kot polovica zaposlitvenih aktivnosti potekala prek spleta, pri čemer je bil pomemben poudarek na uporabi družbenih medijev, letos pa je mogoče pričakovati le še porast tega trenda, napovedujejo v Adeccu.

Najpomembnejši je linkedin

»Naslednja ključna ugotovitev je, da imajo iskalci zaposlitve z bogatejšo spletno mrežo boljše rezultate pri navezovanju stikov z delodajalci in pri uspešnem nastopu na trgu dela. Kandidati, ki so uspešni pri spletnem mreženju, so tudi učinkovitejši kot tisti, ki bolj skrbijo za vzpostavljanje klasičnih omrežij,« kažejo rezultati raziskave, ki potrjuje tudi domnevo, da so delodajalci pri izbiri kandidata pozorni tudi na kandidatov spletni ugled. Največ pri tem pripomore njihov profil na poslovnem družbenem omrežju linkedin, sledi facebook, kjer se delodajalci pozanimajo tudi o kandidatovih osebnih prepričanjih in mišljenjih. Približno tretjina delodajalcev, vključenih v raziskavo, je tako priznala, da so zavrnili potencialnega kandidata zaradi neprimerne vsebine ali fotografije, objavljene na njihovem profilu. Posebno pozornost pa delodajalci namenjajo tudi komentarjem, zlasti v zvezi z dejavnostmi, ki bi lahko kršile politiko delovnega mesta.

»Vpliva družbenih omrežij pri zaposlovanju ne moremo več ignorirati in gotovo bosta v prihodnosti njihov pomen in vpliv še večja. Ugotovitve raziskave Adecca lahko koristijo tako kadrovikom kot iskalcem zaposlitve, zato smo pripravili priporočila za iskanje službe in zaposlovanje na družbenih omrežjih,« je ob predstavitvi rezultatov raziskave povedala Viviana Žorž iz Adecca.

Družbena omrežja za iskanje novih sodelavcev uporablja tudi vse več slovenskih podjetij. Slovenska podružnica Microsofta denimo vsa prosta delovna mesta objavlja na linkedinu, kadar zaposlujejo ljudi za regijske funkcije pa tudi na facebooku, je pojasnila Ivana Kranjčević, vodja oddelka za upravljanje s človeškimi viri. Večino prijav še vedno dobijo prek zaposlitvenih portalov, a so kakovostnejše ravno tiste prek družbenih omrežij, dodaja.

Bolj vedo, kaj hočejo

»Na zaposlitvenih portalih je precej stalnih iskalcev zaposlitev, ki ne iščejo natančno določenega delovnega mesta, pač pa se prijavljajo na vsa odprta delovna mesta. Takšni so večinoma brez iskanega znanja, kompetenc ali potrebnih izkušenj. Prek družbenih omrežij je laže najti primerno osebo, saj so objavljena delovna mesta lahko zelo targetirana, vidna različnim 'skupinam' in jih tako velikokrat opazijo tisti, ki v določenem trenutku morda niso aktivni iskalci zaposlitve, imajo pa iskano znanje in izkušnje,« utemeljuje sogovornica.

Na vprašanje, kolikšno vlogo ima pri odločitvi o izbiri kandidata njegov spletni ugled, pa odgovarja, da osebnih profilov na družbenih omrežjih ne preverjajo, preverijo pa profil na linkedinu, katerega osnovni namen je izpostaviti posameznikove izkušnje, reference in znanje.

Za objavljanje delovnih mest na družbenih omrežjih so se nedavno odločili tudi v podjetju Unija, in sicer so oglas za prosto delovno mesto objavili na linkedinu, vzporedno z objavo na zaposlitvenem portalu. Odziv na linkedinu je bil bistveno manjši kot na zaposlitvenem portalu, je povedala Barbara Petančič, direktorica razvojev kadrov v Uniji, a se v podjetju kljub vsemu zavedajo, da je to trend prihodnosti.

»V zadnjem času se zdi, da iskalci zaposlitve niso več koncentrirani na enem portalu, ampak so nekako razpršeni in je treba v procesu iskanja uporabiti različne kanale iskanja. Ali se iskanje na družbenih omrežjih obnese, pa bomo morali še presoditi, ko se bo naš trenutni proces iskanja računovodje končal,« je dodala Petančičeva in prav tako kot v Microsoftu poudarila, da jih pri kandidatih v prvi vrsti zanimajo predvsem njihove izkušnje, ambicije, reference in predstavitev, »je pa vsekakor zanimivo pogledati kandidatov profil na facebooku ali linkedinu, ni pa se še zgodilo, da bi kandidata zaradi njegovega profila zavrnili«.