Sejem Ambient je odlična priložnost za obiskovalce, med katerimi jih je čedalje več tudi iz tujine, da preverijo trende pohištva in dobijo nove ideje za opremljanje svojih domačih in poslovnih prostorov. Tako kot moda se spreminjajo tudi smernice v industriji notranje opreme z novimi dizajni, materiali in barvami. Ob obsežni in raznovrstni ponudbi, ki si jo lahko ogledate na letošnjem Ambientu, odločitev za nakup pohištva ali druge opreme za dom, če jo potrebujete, ne bo težka.

Oblikovanje kot način življenja

Na sejmu Ambient se ne predstavljajo le posamezni kosi pohištva, ampak prostori, ki jih ustvarjalno, funkcionalno in estetsko navdihnejo oblikovalci, realizirajo pa z različnimi tehnološkimi postopki proizvajalci oziroma razstavljavci. Sejem torej upravičeno nosi ime Ambient, saj gre tudi v resnici za prave ambiente – take, kot si jih želimo zasnovati v zasebnem ali poslovnem okolju. »Povezujemo prostore – ambiente, katerih rdeča nit je oblikovanje kot način življenja vseh nas. Dizajn naj ne bo le storitev ali izdelek privilegiranih, ampak pobuda, možnost in priložnost za celovite medgeneracijske, medkulturne in interdisciplinarne rešitve,« pravi direktor Gospodarskega razstavišča mag. Iztok Bricl. »Prav vsi potrebujemo dobro oblikovanje, visoko razvito industrijo pohištva in notranje opreme z izdelanim konceptom podjetništva, ki se zna uspešno prilagajati novim izzivom trga.«

Nove vizije bivanja

V okviru sejma Ambient Ljubljana si na Gospodarskem razstavišču prizadevajo, da bi opazne oblikovalske dosežke prepoznal kar najširši krog ljudi. Zato tudi letos podeljujejo nagrade in priznanja za najboljše stvaritve razstavljavcev oziroma jih še posebej izpostavijo. Z nagradami pet najboljših (Top 5) nagrajene izdelke in najboljšega med njimi (Top of the Top) si je mogoče po izboru mednarodne komisije ogledati vse dni sejma na posebni razstavi. Trije razstavljavci pa v ambientalnem duhu sejma prejmejo posebno priznanje za najlepši razstavni prostor. Vrata sejma so odprta tudi mladim in njihovim inovativnim pristopom ter svežemu oblikovalskemu razmišljanju. Razstava in borza Top ideje letos že petič ponujata priložnost mladim oblikovalcem in arhitektom, tokrat tudi iz Hrvaške, da predstavijo svoja dela, vsem udeležencem sejma pa omogočata nujen dialog med oblikovalsko stroko, slovenskimi in tujimi izdelovalci opreme ter končnimi uporabniki – kupci.

Design Week združil Ambient in Mesec oblikovanja

Ambient je tudi letos prostor oblikovanja, kje se srečujejo različne ideje, trendi in okusi. Tu se soočajo različne zamisli v neposrednem in odprtem dialogu na različnih ravneh in med različnimi skupinami ljudi. Sejem pa svojih vrat tokrat ni odprl le figurativno, ampak jih je v resnici pustil odprta za vrsto dogodkov, ki se sicer odvijajo zunaj Gospodarskega razstavišča, a so sestavni del sejemske ponudbe. 25. sejem po vrsti vrti svoje ambiente osvežen z novimi projekti, kot je teden oblikovanja Design Week – nova blagovna znamka v organizaciji Gospodarskega razstavišča in Zavoda Big na njunih prireditvah, Ambientu Ljubljana in Mesecu oblikovanja v prostorih nekdanje tiskarne Mladinska knjiga z raznoteri dogodki: razstavami, delavnicami in predstavitvami. V okviru tedna oblikovanja Design Week lahko vse prireditve sejma Ambient in Meseca oblikovanja obiščete z vstopnico po nižji ceni, med obema lokacijama pa se lahko z vstopnico ene ali druge prireditve brezplačno peljete z avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa.

Razstave nizozemskega, italijanskega in poljskega oblikovanja

Vrata medkulturnim navdihom in povezovanju so na Ambientu odprli še z razstavo sodobnega nizozemskega oblikovanja v rezidenci nizozemskega veleposlanika. V dopoldanskem času je z Gospodarskega razstavišča organiziran brezplačen prevoz. Z razstavama oblikovanja ponovno sodelujeta tudi italijanska in poljska ambasada. Razstave vsaka v svojem kontekstu poudarjajo značilne, a hkrati edinstvene presežke omenjenih nacionalnih dizajnov: moderno nizozemsko oblikovanje s pragmatičnostjo, inovativnostjo in minimalizmom, italijansko oblikovanje keramike s kombinacijo elegance, preprostosti in udobja, razstava mladih poljskih oblikovalcev pa z iskanjem lastne identitete, kulturne drugačnosti in unikatnega preoblikovanja ljudske tradicije. Vsem trem pa so skupni tradicija, znanje, kreativnost in inovativnost kot razmislek in izziv pri ustvarjanju novih izdelkov ali blagovnih znamk.

Popusti in brezplačno parkiranje

Razstavljavci ponujajo na razstavnih prostorih obiskovalcem svetovanje in popuste; nekatere je mogoče uveljaviti še pet mesecev po sejmu. Gospodarsko razstavišče pa kot organizator omogoča obiskovalcem sejma parkiranje na parkirišču Emonika, ki je do zapolnitve parkirnih mest vključeno v ceno vstopnice.