Precej je velikih, le eden je največji – ko je govor o avtomobilskih salonih, naziv slednjega po številu obiskovalcev pripada salonu v Parizu. Ta bo za vse pločevinastih novosti željne obiskovalce odprl vrata danes, še pred tem pa so v minulih dveh dneh razstavljalci novosti, ki jih je znova več kot 100, pokazali več kot 13.000 novinarjem. Najpomembnejše predstavljamo po abecednem vrstnem redu.

ALFA ROMEO: 4C se kot spyder predstavlja še v različici zgoraj brez, ki jo poganja 1,75-litrski motor z 237 konji (174 kilovati), ki avto do hitrosti 100 km/h pospeši v 4,5 sekunde.

ASTON MARTIN: V12 vantage roadster S ima 6-litrski motor z močjo 573 KM (421 kW), pospešek do stotice 4,1 sekunde, najvišjo hitrost pa 323 km/h.

AUDI: Model A6 so osvežili (odbijači, maska in prednje luči), prenove pa so bili deležni tudi motorji. Na cestah bo že to jesen. Nova generacija TT je na ogled še kot roadster s premično platneno streho, ki jo je mogoče naročiti v različnih barvah, za njeno odpiranje in zapiranje pa avtomatika porabi natanko 10 sekund, pri čemer je operacija izvedljiva do hitrosti 50 km/h. Skupno 4,18 metra dolgi roadster z 280-litrskim prtljažnikom v najmočnejši različici TTS poganja 310 konjev (228 kW), ki za pogon do stotice potrebujejo manj kot 5 sekund in imajo končno hitrost omejeno na 250 km/h. V Nemčiji je naprodaj od 37.900 evrov. S TT pa je povezana še ena novost – koncept TT sportback, 4,47 metra dolgi atraktivni 5-vratni kupe, ki poleg odličnih voznih lastnosti ponuja več udobja na zadnji klopi in prtljažnik velikosti do 850 litrov.

BENTLEY: Mulsane je dobil različico speed, ki ima še naprej 6,75-litrski motor V8, a so mu moč s 512 povišali na 537 KM (395 kW). Pospešek do stotice znaša 4,9 sekunde, končna hitrost pa 305 km/h.

BMW: Kupejevski športni terenec X6 se predstavlja v podobi druge generacije, ki je izgubila 40 kilogramov, pri prtljažniku pridobila od 10 do 75 litrov (osnovnih 580 litrov se lahko s podiranjem zadnje klopi, ki je serijsko deljiva v razmerju 40:20:40, razširi do 1525 litrov), serijsko pa so ga postavili na 19-palčna kolesa. Na začetku prodaje (od decembra) bo na voljo s tremi motorji, z bencinskim 4,4-litrskim V8 s 450 KM (331 kW) ter 3-litrskima dizelskima z 258 KM (190 kW) in s 381 KM (280 kW). Najcenejši bo v Nemčiji naprodaj za 65.650 evrov. Prvič se kaže tudi kabriolet serije 2, katerega mehko streho do hitrosti 50 km/h lahko odprete ali zaprete v 20 sekundah. V dolžino meri 4,43 metra, prtljažnik pogoltne 335, s spuščeno streho pa 280 litrov. Na začetku bo na voljo s tremi bencinskimi motorji moči med 184 KM (135 kW) in 326 KM (240 kW) in dizelskim s 190 KM (140 kW). Naprodaj bo spomladi, v Nemčiji za najmanj 35.350 evrov.

CITROËN: C4 cactus airflow 2L je koncept, ki izstopa po tem, da naj bi porabil le 2 litra goriva na 100 kilometrov. Za to poskrbita nizek zračni upor in predvsem zanimiv kombinirani način delovanja, ki združuje moč motorja z notranjim zgorevanjem in moč stisnjenega zraka. Konceptno vozilo ima v ta namen dve posodi za stisnjen zrak iz kompozitnega materiala, ki sta nameščeni v zadnjem delu vozila, in bencinski motor puretech 82. Predstavlja se tudi konceptni C1 urban ride, ki je od običajnega C1 višji za 15 milimetrov, za njegov bolj terenski videz pa poskrbijo še zavesice blatnikih in okrasne letve.

DACIA: Različico stepway bosta dobila še modela dokker in lodgy, ki bosta poleg atraktivne predelave serijsko opremljena s klimatsko napravo, tempomatom, parkirnimi senzorji in navigacijsko napravo.

DS: Ne, ni napaka. DS se je ločil od Citroëna in se po novem predstavlja kot samostojna tržna znamka višjega razreda. V Parizu je na ogled konceptni divine, 4,2 metra dolg in 1,95 metra širok avtomobil, na katerem boste tako zaman iskali značilno masko s Citroënovim znakom, ki je na drugih DS-ovih modelih še vidna. Poganja ga 1,6-litrski motor z 270 KM (199 kW), oblikovno pa nakazuje, kako naj bi bili videti nekateri prihodnji modeli DS.

FIAT: 500X je mali športni terenec, ki je postavljen na enako osnovo kot jeep renegade. Izdelovali ga bodo v dveh različicah, osnovni, ki bo dolga 4,25 metra, in bolj terenski cross, ki bo daljša še za 2 centimetra in bo malenkost tudi višja. Na voljo bo z bogato paleto bencinskih (moči med 109 KM/80 kW in 170 KM/125 kW) in dizelskih motorjev (od 95 KM/70 kW do 137 KM/101 kW), z 2- ali 4-kolesnim pogonom, prostornina prtljažnika bo znašala 350 litrov, 500X pa bo tudi prvi fiat z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

FORD: Veliki enoprostorec S-max bo po osmih letih dočakal drugo generacijo, ki bo naprodaj prihodnje leto. Na voljo bo s petimi ali sedmimi sedeži in na evropskih tleh predstavlja Fordovo napredno krmiljenje, ki poskrbi za večje užitke med vožnjo. Novi S-max bo poln naprednih sistemov, med drugim bo imel prednjo 180-stopinjsko kamero, v bogati paleti motorjev pa bosta med drugim tudi nova bencinska ecoboosta – 1,5-litrski s 160 KM (118 kW) in 2-litrski z 240 KM (176 kW) – medtem ko imajo trije 2-litrski dizelski TDCi sedem odstotkov nižje izpuste CO2 in moč med 120 KM (88 kW) in 180 (132 kW). Novi S-max bo na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, oblikovne prenove, na čelu z značilno prednjo masko, pa sta bila deležna tudi njegova manjša brata, C-max in grand C-max. Focus ST je zdaj na voljo še z dizelskim motorjem s 185 KM (136 kW), ki avto do stotice pospeši v 8,1 sekunde.

HONDA: Tretja generacija jazza, ki je še v obliki prototipa, se do začetka prodaje prihodnje leto ne bo več bistveno spreminjala in je v dolžino zrasla za 1,5 centimetra (3,92 metra). Oblikovno je videti bolj dinamično, zna pa se zgoditi, da bo tudi v Evropi na voljo v hibridni različici z bencinskim in električnim motorjem s skupno močjo 140 KM (103 kW). Na jazzovi osnovi je narejen še en prototip, mali športni terenec HR-V, ki bo na ceste poleti prihodnje leto najprej zapeljal z dvokolesnim, proti koncu leta pa še s štirikolesnim pogonom. Med drugim bo avto na voljo z novim 1,6-litrskim dizelskim motorjem s 150 KM (110 kW), v pripravi naj bi bil tudi litrski bencinski trivaljnik, njegov prtljažnik bo pogoltnil 450 litrov. Za sladokusce je na ogled koncept športnega civica type R z več kot 280 KM (206 kW).

HYUNDAI: Novi i20, ki bo še bolj ustrezal evropskemu okusu, je zrasel: v dolžino za 8 centimetrov, kar pomeni, da zdaj meri 4,03 metra. Kot prvi v razredu bo ponudil premično panoramsko streho, prtljažnik pa so mu povečali za 30 litrov in ima zdaj prostornino 326 litrov. Kupci bodo izbirali med 1,25-litrskima bencinskima motorjema s 75 KM (55 kW) ali 84 KM (62 kW) in 1,4-litrski bo imel 100 KM (74 kW), dva pa bosta dizelska: 1,1-litrski s 75 KM (55 kW) in 1,4-litrski z 90 KM (66 kW).

JAGUAR: XE je 4,66 metra dolga limuzina, ki ima zadnjo klop deljivo v razmerju 40:20:40, prtljažnik velik 455 litrov, na začetku pa bo na voljo z dvolitrskim dizelskim motorjem s 163 KM (120 kW) in 180 KM (132 kW) ter 3-litrskim bencinskim s 340 KM (250 kW). Začetna nemška cena je 35.500 evrov.

KIA: Športni terenec sorento se predstavlja v obliki tretje generacije. Ta je v dolžino zrasla za 9,5 centimetra (skupno 4,78 metra), pri medosni razdalji za 8 centimetrov (skupno 2,78 metra), kar bo potnikom omogočalo več prostora, s 605 litri (prej 515) pa je občutno večji tudi njen prtljažnik. Evropskim kupcem bodo na voljo dva dizelska in bencinski motor z razponom moči med 172 KM (127 kW) in 272 KM (200 kW). Prenove sta bila deležna rio, ki ima nov prednji odbijač, meglenki in masko, in venga, ki ima zdaj bolj zajeten »tigrov nos«, v kabini pa je po novem opremljena s kovinskimi detajli s svetlimi odtenki.

18