Lastnik trgovine s kolesi Paul Budnitz je omrežje oblikoval zase in svojih 90 prijateljev, kasneje pa ga je odprl za javnost. »Menimo, da Facebook ni družbeno omrežje, temveč platforma za oglaševanje,« so sporočili z Ello, kjer naj bi osebni podatki uporabnikov ostali v bazi ustanoviteljev. »Podatke o več kot milijardi uporabnikov na Facebooku in Twitterju nimajo v lasti ustanovitelji omenjenih omrežjih, temveč oglaševalci. Vsako fotografijo, ki jo delite, všeček, povezovanje ali deljenje povezav zabeležijo in pretvorijo v podatek. Te podatke kupijo oglaševalci in pripravijo oglase za vsakega uporabnika,« so pojasnili na Ello. »Vi niste produkt,« so obljubili svojim prihodnjim uporabnikom.

Ob vstopu v omrežje je objavljen manifest ustanoviteljev, zaradi česar so ga mnogi ocenili za anti-facebook. Ustanovitelji se s tem ne strinjajo. »Ne delamo proti nikomur. Če obiščete našo stran, boste prišli do manifesta. Če se boste z njim strinjali, boste lahko ustvarili svoj profil, če se ne boste strinjali, vas bo naslednja povezava vodila na facebook,« so še dodali.

Določene funkcije bodo računali

Omrežje nima veliko grafik in na prvi pogled ni ravno prijazno uporabniku – vsaj v primerjavi z drugimi družbenimi omrežji. Je pa že preživel svoj prvi DDos napad, kar pomeni, da ga je konkurenca opazila. »Sproti se učimo, a za seboj imamo močno podporno ekipo,« je za BBC dejal Paul Budnitz. Omrežje bo v prihodnosti denar služilo s prodajo določenih funkcij. »Tako kot trgovina za aplikacije bomo za nekaj dolarjev računali dostop do določenih funkcij,« je dodal Paul. A najbolj osnoven profil bo »zavedno brezplačen«.

Analitik pri raziskovalni družbi Forrester James McQuivey je pojasnil, da je takšen načrt slab. »Vsa družabna omrežja, od Whatsappa, Instragrama do Pinteresta, delujejo zato, ker so zastonj. Svoje prijatelje ne vabiš nekam, kjer morajo za stvari plačevati. Tudi v svetu digitalne glasbe je tako: lahko plačaš za storitev, a večina ljudi tega ne naredi,« je razložil.

Po McQuiveyjevo tudi odnos uporabnikov do oglaševalcev in oglasov ni tako negativen kot se zdi. »Lahko mislimo, da ne maramo oglaševanja, da je narobe, ker družbe uporabljajo naše podatke in spremljajo naše vedenje in na takšen način ustvarjajo personalizirane oglase, a hkrati nas ne moti, kar nam dajo v zameno,« je še dodal. »Dejstvo je, da nihče še ni zapustil ponudnika internetnih storitev zaradi oglaševanja,« je še zaključil.