Nemški veteran Jens Voigt si v četrtek ne bi mogel izbrati boljšega termina za naskok na svetovni rekord v enourni vožnji na čas. Z naskokom na novo rekordno znamko je začel teden najbolj pomembnih kronometrov, kot v kolesarstvu imenujejo vožnje na čas za posameznike ali ekipe. Od jutri do srede bodo na sporedu tudi na svetovnem prvenstvu v Ponferradi.
Jens Voigt se je izziva lotil za tekmovalno slovo. Svetovni rekord na dirkališču v švicarskem Grenchenu je legenda ekipe Trek (proizvajalec koles) postavil dan po 43. rojstnem dnevu. Znamka 51.115 metrov je postavljena po novih pravilih UCI, sprejetih letos spomladi, s poudarkom na modelu koles podobnim Merckxovemu iz leta 1972. Oče šestih otrok je izboljšal dosežek Čeha Ondreja Sosenke (49.700 metrov). Ob tem je treba opomniti, da je bilo doslej postavljenih osem boljših dosežkov petih kolesarjev (Boardman, Rominger, Indurain, Obree, Moser), a niso bili v skladu s standardnim položajem na kolesu in opremo po pravilih UCI. Največ, 56.373 metrov, je v »superman« aerodinamičnem položaju prevozil Boardman leta 1996. Tudi predsednik UCI Brian Cookson je vesel, na kakšen način je Voigt začel novo ero v vožnji na magično uro. Ne le zaradi dolge neomadeževane kariere, kjer je med drugim letos še sedemnajstič (od)vozil Tour de France, en dan v majici hribolazca. Vse je navduševal predvsem zaradi načina dirkanja, ko je s svojimi napadi, dolgimi (samostojnimi) pobegi in visokim ritmom spravljal v obup konkurenčne ekipe.
Da je fenomen, je potrdil tudi pri 43 letih. S tem pa je izzval še večje specialiste, kot so Fabian Cancellara, Brad Wiggins in trikratni svetovni prvak Tony Martin, ki bodo zagotovo poskušali izboljšati Voigtovo znamko. Kronometer je namreč ura resnice. V pravem pomenu. Je odraz sposobnosti posameznika (ali ekipe) v fizičnem in psihološkem pomenu ter tehnične dovršenosti glede opreme in aerodinamične drže. Tudi zaradi tega je UCI z letom 2012 znova uvedla ekipno svetovno prvenstvo, namenjeno profesionalnim ekipam. V Ponferradi bosta nastopili tudi zasedbi Adria Mobil in BTC City Ljubljana. Naslov svetovnih prvakov iz Valkenburga in Firenc branijo kolesarji Omega Pharma Quick.step. Belgijska ekipa je vozila obakrat v skoraj isti zasedbi (Martin, Chavanel, Velits, Terpstra, Vandevalle), kar je le dodaten dokaz, kako pomembna je usklajenost in uigranost. Ob GreenEdge, Sky in BMC so tudi favoriti za letošnji prestiž te lige prvakov, kjer prvo mesto prinaša 33.333 evrov. Kristijan Koren je edini med slovenskimi kolesarji, ki bo vozil v tujih ekipah tudi letos. Z ekipo Liquigas/Cannondale je leta 2012 osvojil nehvaležno četrto mesto, lani sedmo. Astana je bila šesta z Janijem Brajkovičem.
Za Novomeščane je poseben izziv izboljšanje lanskega 20. mesta, ko so pod taktirko Milana Eržena zaostali le za 18 ekipami WorldToura z mnogo večjim proračunom in mlado nizozemsko ekipo Rabobanka. »Opravili smo kar nekaj treningov na Dolenjskem. To je zelo zahtevna disciplina, veliko je poudarka na dobri uigranosti, ki se čuti v pravilni izbiri ritma, hitrosti, menjavah na čelu. Sem nov v tej zvrsti in veliko se moram naučiti. Je pa poseben izziv,« opisuje Primož Roglič, ki ima kot novinec v vrsti Adria Mobil največ težav z usklajenostjo s preostalo peterico. Novomeščani denimo vozijo v zaporedju Klemen Štimulak, Roglič, Kristjan Fajt, Matej Mugerli, Bruno Maltar in Rado Rogina. Predvidoma izmena na čelu kolone traja 20 sekund, trasa pa je letos dolga 57 kilometrov ali več kot uro.
»Za naše fante je že uvrstitev na prvenstvo velik uspeh. Dosežek, kot je 20. mesto, bo težko ponovljiv. Treba je vedeti, da druge ekipe lahko izbirajo šesterico med 28 kolesarji, naši so selekcija osmerice,« visokoleteče cilje blaži direktor Bogdan Fink. »Nastop na svetovnem prvenstvu smo vzeli smrtno resno. Vsi smo bili na višinskih pripravah, posebej smo se pripravljali. Ni nam vseeno, ali bomo bližje 20. ali 27. mestu, kot smo bili v prvem letu,« pravi Kristjan Fajt. Šesterica ekipe Adria Mobil se bo pod nadzorom trenerja Boštjana Mervarja celo prva med tridesetimi ekipami zapeljala s startne ploščadi.
Nedeljska preizkušnja ženskih ekip (36,15 km) bo paradna priložnost sezone tudi za BTC City. Strateg Gorazd Penko ima nabrane specialistke za vožnjo na čas – Poljakinjo Eugenijo Bujak, Avstrijko Martino Ritter, Hrvatico Mio Radotić, Italijanko Eleno Valentini ter Slovenki Polono Batagelj in Uršo Pintar. Na dirki svetovnega pokala na Švedskem pred mesecem dni so bile na 12. mestu, to pa so sposobne ponoviti. Že v ponedeljek se v Ponferradi začenja niz posamičnih voženj na čas pod okriljem reprezentanc, kjer pa Slovenija nima pričakovanj nekdanjih zlatih dni. Tudi med elito. Kristijan Koren se bo o nastopu odločil po nedeljski dirki, še pred dvema letoma bronasti mladinec Matej Mohorič bo nabiral izkušnje. Med mlajšimi pa poleg Davida Pera, ki je prvič med U23, sploh ni pravega specialista za to prvino. Disciplina je povsem na obrobju pozornosti, kar pa je že druga dolga (slovenska moška) zgodba.