»Ne le da takšno letalo ohranja okolje, da se lahko uporablja v bližini mest, v urbanih okoljih, električna mobilnost je tista, ki dela državo neodvisno od arabskih držav, proizvajalk nafte,« pravi prvi mož Pipistrela Ivo Boscarol.
Za Siemens je sodelovanje s Pipistrelom dodatni tržni potencial, saj bodo komponento, ki so jo razvili v kombinaciji s sistemi ajdovskega proizvajalca letal, prodajali tudi drugim proizvajalcem tovrstnih vozil.
Zmogljivost novega Pipistrelovega električnega dvosedežnika je prilagojena za potrebe letalskih šol. Letalo se dviguje več kot pet metrov vsako sekundo. V zraku lahko ostane eno uro in ima za trideset minut rezerve. 85 kilovatov močan električni motor tehta le 14 kilogramov. 17 kilovatnih ur močan baterijski komplet je zasnovan tako, da ga je mogoče napolniti v manj kot eni uri ali zamenjati v nekaj minutah.
Pri Pipistrelu so izračunali, da takšno vadbeno letalo zmanjša stroške poučevanja pilotov za 70 odstotkov. Projekt je Pipistrel stal 800.000 evrov, sprememba letala še enkrat toliko, od države so si prek razpisa zagotovili 410.000 evrov nepovratnih sredstev.
Nadaljnja proizvodnja bo odvisna od pridobitve ustreznih certifikatov. Letalo izpolnjuje evropske kriterije ultralahkih letal in mednarodne tehnične kriterije lahkih športnih letal. Francoski certifikat so že dobili, predvsem pa si želijo ameriškega, saj so slednji med povpraševalci, na katere pri Pipistrelu najbolj računajo.
Letalo, za katero je po promocijski ceni trenutno treba odšteti 99.900 evrov brez DDV, bodo začeli izdelovati ob koncu prihodnjega leta. Prvo naročilo je prišlo iz Slovenije, kar se pri Pipistrelu v 25 letih, odkar deluje podjetje, še ni zgodilo. Med prvimi naročniki so še Francozi, Američani ter Gvatemalci.