Imeli so kaj videti – 580 različnih razstavljavcev in 1900 vozil na 190.000 kvadratnih metrih. Nekateri so prišli od tako daleč, da so pripotovali s svojimi avtodomi, tudi iz Slovenije. Ravno slovenski proizvajalec Adria Mobil je bil glavni zvezdnik sejma. O tem je pričal že velik razstavni prostor, kjer je novomeško podjetje postavilo na ogled svoje produkte. Pri avtodomih so bili to modeli sonic, matrix, coral, coral classic in compact, pri kombijih twin 500, twin 540, twin 600 in twin 640, pri prikolicah pa astella, alpina, adora, action, aviva, altea in zvezda sejma altea4four. Prikolica je dobila ime po spalni rešitvi, saj lahko v njej brez težav in v različnih prostorskih kombinacijah prespijo štiri osebe. Toda altea4four bo pisala nove trende predvsem zaradi svoje zunanje podobe, saj bo prikolica naprodaj v kar 29 različnih barvnih kombinacijah. S tem se Adria obrača na mlajše rodove, ki jim želi približati kulturo karavaninga, ki je zdaj bolj domena seniorske generacije. Kljub temu je pričakovati, da bo večina še vedno ostala pri klasični, beli izvedbi, toda personalizacija zunanjosti je dobra marketinška poteza, saj o tem govori ves svet prikolic in avtodomov, kar je najboljša možna promocija. V osnovi pa bo prikolica stala 16.699 evrov.

Kaj pomeni Adria na svojem trgu, pričajo nove nagrade. Novomeško podjetje je tretjič osvojilo 1. mesto med avtodomi, 2. mesto v kategoriji potniških kombijev, Adria pa je bila prepoznana kot blagovna znamka z najboljšim razmerjem med ceno in kakovostjo pri počitniških prikolicah. Hkrati je adria altea prejela nagrado »počitniška prikolica leta« na Nizozemskem, enako pa velja za prikolico adria adora v Veliki Britaniji.

Slovenijo je v Düsseldorfu predstavljajo še eno podjetje – Robeta iz Slovenj Gradca. Gre za mlad projekt, ki ga vodi Primož Kotnik s sodelavci, končni produkt pa je butični avtodom, ki je predelan iz tovornega kombija. »Vsak naš izdelek je unikat in narejen po naročilu. Naša prednost je, da je vse narejeno ročno. Imamo tudi dobro izolacijo, zato gre za zimsko-letni avtomobil. Celotno vozilo je tapecirano, pri čemer vse delamo po željah kupcev,« je dejal Kotnik. »Kupec določi, kateri avtomobil hoče, kakšno opremo, kakšne materiale in kakšne oblike in barve bodo notri. Za zdaj delamo s kombiji fiata, peugeota in citroëna, za izziv pa tudi kakšnega mercedesa,« je dodal Kotnik, ki ima tudi nemškega partnerja, ki skrbi za prodajo v tujini. »Do sedaj smo naredili dvanajst vozil, leta 2015 pa je naš cilj sto vozil. Cena se začne pri 42.000 evrih,« je pripomnil.

Toda en dan je skoraj premalo, da vidiš ves sejem. Najbolj atraktivni so bili luksuzni avtodomi. Najdražji primerek ima podjetje Volkner, ki stane kar 1,587 milijona evrov. Razen šasij in motorjev, ki jih dobavlja Volvo, so avtodomi pri Volknerju v celoti narejeni ročno in po naročilu. Vsak avtodom je unikat, dobavni rok pa je poldrugo leto. Tovrstni avtodomi imajo tudi garažo za motor ali jeklenega konjička, a ne sme biti višji od 1,5 metra. A glavni problem tovarn, ki delajo tako drage avtodome, ni prodaja (kupcev je povsem dovolj), ampak primanjkljaj dovolj usposobljene delovne sile, ki bi znala ravnati in oblikovati s tako vrhunskimi materiali.

Več fotografij na www.dnevnik.si