Zakaj bi se jim, ko pa so po izvoru južnokorejski, po duhu pa evropski štirikolesniki postali na sončni strani Alp tako samoumevni kot trava ali drevesa. Njihov naravni »hibrid« sportage pa je sploh tiste vrste zverinica, ki lahko izpolnjuje različne naloge in tako uteleša moč narave. Kajti doma je tako rekoč povsod.

Dobro, ne bomo mu rekli ravno najlepša stvaritev narave, a je ta športni terenec ravno dovolj všečen, da zna ujeti pogled in predvsem zadovoljiti zahteven evropski okus, saj s svojimi dimenzijami – v dolžino avtomobil meri 4,44, v širino 1,86 in v višino 1,63 metra – zasede toliko prostora, da je še zlahka obvladljiv. V notranjosti se ob tem potnikom ni treba gnesti, saj imajo v potniški kabini na voljo obilo prostora, podatek, da prtljažnik premore 564 litrov, pa je tudi razveseljiv. Svoje nato dodajo še odlično podvozje in s tem povezane dobre vozne lastnosti, voznikov delovni prostor pa je lepo urejen in priročen, a vendar vse skupaj deluje malce »pretrdo«. Človek tako mestoma dobi občutek, da sportage ne more ali ne želi skriti svojega globokega porekla, a je s prenovo avtomobil vseeno kar precej pridobil in se izboljšal tudi na tem področju. Vozniku je ob tem v veliko pomoč tudi ročni 6-stopenjski menjalnik, ki ponuja to, kar se od njega pričakuje, razmisliti pa bi bilo treba tudi o samodejnem, prav tako 6-stopenjskem, ki življenje s sportageem, če le niste preveč zahtevni, lahko samo še olajša. A žal ni na voljo v kombinaciji z motorjem, s katerim je bil opremljen testni avtomobil.

A nič ne de, motor nas namreč ni pustil hladnih. Sicer je bilo sprva ob 1,7-litrskem dizelskem motorju z naše strani nekaj cmokljanja in negodovanja, saj smo menili, da se ne bo zmogel kosati z avtomobilom, kot je sportage. A dejanska slika je bila nato povsem drugačna. Resda na papirju zmore »le« 116 konjskih moči (85 kilovatov) in 260 Nm navora, a te konjiče izkoristi v polni meri. Ne deluje prav nič podhranjeno ali nebogljeno, ko voznik zahteva, je sportage lahko s tem motorjem tudi povsem sprejemljivo poskočen, pa čeprav tudi tega številke ne obljubljajo: do stotice namreč potrebuje 12,3 sekunde, medtem ko najvišjo hitrost doseže pri 173 km/h. In če pomislimo, da je to v dizelski različici cenovno najugodnejša kombinacija, je še toliko več vredna premisleka. Kajti tudi poraba 6 litrov na 100 kilometrov je precej pod tistim, kar bi sicer pričakovali.

In seveda je zdaj na vrsti še tisti del narave in družbe, ki kupce najmanj veseli – cena. Sportage z omenjenim motorjem in paketom opreme urban, ki vseeno premore že zelo veliko, od sistema ESP in zračnih blazin do 17-palčnih koles, dvopodročne klimatske naprave, tempomata, sprednjega naslona za roko, radia in številnih elektronskih pomagal, stane namreč 25.590 evrov. In da, to ni več tako malo denarja. A ne glede na vse je to avtomobil, s katerim bi znali biti zadovoljni.

Več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si