Brez živčnosti v renaultu meganu RS in seatu leonu cupri preprosto ne gre. Kako bi bilo vendar drugače, ko pa sta tako hitra avtomobila, da bi se v resnici povsem doma počutila le na dirkališču, vendar se z njima v Sloveniji skoraj ves čas voziš le v koloni. Še hujša stopnja živčnosti se nas je lotevala v zadnjih dopustniških tednih. Kar naprej nekakšna popravila cestišč in prometne nesreče, kot da že ni bilo dovolj gneče zaradi vseh popotnikov, ki so prek Slovenije potovali na morje ali se vračali domov. In še takrat, ko ni bilo gneče, smo naleteli na avtomobilske avanturiste (največkrat iz Italije), ki so se vozili po prehitevalnem pasu z dobrimi stotimi kilometri na uro, medtem ko na voznem pasu ni bilo žive duše.

Seveda obstajajo tudi lokalne ceste, ki so manj oblegane. Hkrati imajo obilo ovinkov, ki omogočajo, da megane RS in leon cupra sprostita vso svojo moč, sposobnost in zmogljivost. Ponudita ogromno, saj se ceste tudi pod največjimi obremenitvami držita kot pijanec plota, a hkrati drvita elegantno kot leopard. In pri tem se potniki počutijo povsem varne. Občutek je namreč vedno takšen, da se peljete bistveno počasneje, kot kažejo merilniki na armaturni plošči. Končna hitrostna meja je pri meganu RS 255 kilometrov na uro, pri leonu cupri pa 280 kilometrov na uro. Dovolj zgovoren je tudi podatek o pospešku do stotice, za kar RS porabi natanko šest sekund, cupra pa 5,9 sekunde. Toda podatki o končni hitrosti in pospešku ne pomenijo, da mora voznik z njima divjati po skrajnih zmogljivostih in da sta primerna le za norce na voziščih. Z malce zdrave pameti in premišljenosti je mogoče doseči celo nasprotni učinek – z meganom RS in leonom cupro se lahko vozite celo varneje, saj omogočata hitro in enostavno prehitevanje (pre)počasnih vozil, pri čemer se voznik hitro vrne na svoj vozni pas, namesto da dolgo prehiteva po nasprotnem pasu. Ampak jasno, vožnja mora potekati v mejah normale. Avtomobila resda dovoljujeta več svobode pri vozniškem izražanju, toda vedno in povsod obstajajo fizikalne in naravne zakonitosti, ki jih ne more premagati nihče.

Lahko pa se premikajo časovne meje na dirkališčih. Nedolgo tega sta oba testna primerka postavila nov rekord na legendarnem dirkališču Nürburgring Nordschleife. Najprej je progo kot prvi serijski model pod osmimi minutami prevozil seat leon cupra 280, ki je vpisal čas 7:58,4. Kmalu zatem je bil še hitrejši renault megane RS 275 trophy, ki je zabeležil čas 7:54,03. Izjemno in predvsem hitro. Pri tem je treba odločno zapisati, da sta za volanom sedela profesionalna voznika, dirkališče pa vedno omogoča bistveno več manevrskega prostora pri morebitnih napakah. Zato opozorilo: ko boste s takšnima avtomobiloma na cestah, pamet v roke – in v noge. Hitro je lahko prehitro.

Vrhunske dosežke omogočata oba motorja. Megane RS pod pokrovom skriva dvolitrski bencinski agregat, ki ga poganja 275 konjskih moči (201 kW), medtem ko ima leon cupra 280 konjskih moči (206 kW), prav tako z dvolitrskim bencinarjem. Ja, ogromno konjev, zaradi katerih sta omenjena avtomobila tako posebna in izstopata. K temu pripore tudi njun zunanji videz. Predvsem renault magane RS je izzivalen in že po obliki dokazuje svojo dirkaško držo. Sprednji del malce spominja na usta morskega psa, kot da bi avtomobil hotel pojesti cesto. Kanček bolj zadržana je cupra, ki pa v testni obliki izstopa zaradi svoje poslikave z rdečimi in črnimi črtami in napisi cupra. Posebna je tudi barva, ki je ob dnevni svetlobi bele barve, proti večeru pa dobiva vse bolj sivomodre odtenke.

Podobno kot za zunanjost 4,3 metra dolgih avtomobilov velja tudi za notranjost. Megane RS je namreč bistveno bolj izzivalen, medtem ko je leon cupra bolj ljudska. Oba pristopa imata svoje prednosti in slabosti. RS je tako bolj direkten, v stilu vzemi ali pusti, ki bo nekaterim povsem všeč ali pa sploh ne, cupra pa bolj medla, a zato ponuja več kompromisov pri uporabnikih. Pri njej nihče ne bo povsem navdušen, toda tudi ne razočaran. Enako velja za trdoto podvozja. Trši je megane, zato luknje v cestišču pošteno tresejo vozilo (a manj kot v prejšnjih izvedbah!), na drugi strani pa je cupra bolj vsakdanja, pri čemer so okusi spet različni. Eni hočejo ob hitrosti tudi surovost, drugi več mehkobe.

V prtljažniku ima megane RS 344 litrov prostora, leon cupra pa 380 litrov. Povsem dovolj za počitnice dveh oseb in za majhnega otroka. Za kaj več že ne, kar velja tudi za prostornost v notranjosti. Spredaj bodo lahko sedeli vsi, zadaj pa se bo odrasla osebe lažje spravila v cupro, ki je imela tudi pet vrat, medtem ko je imel megane RS tri. In cena? Renault megane RS 275 trophy stane 33.990 evrov, seat leon cupra 280 pa 28.311. Ni malo, toda za ponujeno povsem primerno. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si