Ljutomersko podjetje Cleangrad je specializirano za projektiranje in postavljanje čistih prostorov. Delajo predvsem za bolnišnice, farmacevtsko industrijo, laboratorije, nanotehologijo, organizacije, kjer potrebujejo sterilne prostore, vse pogosteje tudi za prehrambno industrijo. Pomembno razvojno prelomnico podjetja je leta 2006 pomenil lastniški vstop podjetja Serentis, ki se ukvarja s podobno dejavnostjo kot Cleangrad. Podjetje od tedaj večino dobička vlaga v razvoj, posledica tega pa je vztrajna rast prihodkov.

Potencial njihove panoge je velik, saj se farmacevtska industrija krepi, za čiste prostore se vse pogosteje odločajo bolnišnice in prehrambna industrija, kjer so standardi vedno višji. Podjetje, ki sicer kar 80 odstotkov prometa ustvari s sodelovanjem s farmacevtsko industrijo, je leto 2013 končalo s skoraj 5,8 milijona evrov prometa, letošnje leto pa pričakujejo vsaj 10-odstotno rast. Po do sedaj sklenjenih pogodbah lahko v prihodnjem letu pričakujejo skok prihodkov kar na osem milijonov evrov. Izvozijo 89 odstotkov produktov, njihovi ključni trgi pa so Belgija, Švica, Rusija, Avstrija in Nizozemska.

Zaradi rasti naročil tudi vztrajno zaposlujejo. Trenutno imajo 62 zaposlenih, do konca leta jih bo skupno 65, iščejo pa predvsem vodje projektov in monterje. »Trenutno smo osredotočeni na evropski trg, na katerem smo po mojem mnenju vodilno podjetje. Naša prednost je, da imamo individualni pristop do vsake stranke, poslušamo, kaj so njene potrebe, in nato lahko tudi skupaj iščemo inovativno rešitev. Pravzaprav ne delamo ničesar standardnega, pač pa se poglobljeno individualno lotimo vsakega projekta,« pojasnjuje Zupančič.

Še vedno se z veseljem spominja sestanka, na katerem je leta 2006 prepričal farmacevtskega giganta Pfizer, da je Cleangrad postal njihov dobavitelj. »Njihov zastopnik me je poklical, da je dobil termin za desetminutni sestanek. In res je gostitelj ob mojem prihodu v roke prijel štoparico. Jaz pa sem imel s seboj vzorec in bi lahko govoril dve uri. No, dobil sem še deset minut in jih prepričal. Ker smo projekt končali pred rokom, so si pripravili koktajl, na nas pa so bili tako ponosni, da so o tem pisali v svojem časopisu, ki izhaja v vseh državah, kjer imajo predstavništvo.«

V svoji sredini želijo imeti zanesljive sodelavce, da tudi v prihodnje, tako kot do zdaj, poudarja Zupančič, ne bodo zamudili nobenega roka zaključka projekta. Prav zaradi tega uživajo veliko zaupanje pri kupcih, je pa res, da si je sodelovanje z velikimi igralci težje pridobiti. Zato si nedavni dogovor za sodelovanje z Johnson & Johnson in GSK štejejo za velik uspeh. Postavljanje in servisiranje čistih prostorov olajšuje tudi sistem, po katerem ima vsak panel svojo številko. Če se poškoduje, jim naročnik samo sporoči številko panela in Cleangrad jim pošlje novega.

Med ključnimi vrednotami podjetja so kakovost, inovativnost, razvoj in tehnična odličnost, zadovoljstvo strank in zaposlenih. »Naša prednost so odgovorni, visokomotivirani in šolani ljudje z odličnim znanjem tujega jezika. Nekateri so si izkušnje nabirali tudi pri naših kupcih. Dober sodelavec je tisti, ki verjame v proizvod, ki ga montira, in je ponosen na projekt, v katerem sodeluje. Da dela, kot da bi delal zase doma, in da ne razmišlja, kdaj se bo iztekel osemurni delovnik. Mi delodajalci pa smo odgovorni, da ustvarimo kakovostno delovno okolje in skrbimo za dobre medosebne odnose.«

Zavzetost zaposlenih se zdi direktorju zelo pomembna, zato svojim zaposlenim v izrednih razmerah oziroma osebnih stiskah tudi finančno pomagajo. »Vsakemu sodelavcu sem na voljo 24 ur na dan. Večkrat grem z njimi tudi na gradbišče ali pa se udeležujem njihovih internih sestankov,« opisuje Zupančič. V lokalnem okolju je Cleangrad prepoznan kot družbeno odgovorno podjetje, zato verjetno tudi ni čudno, da dobijo do deset prošenj za zaposlitev na teden.

Po besedah Jerneja Zupančiča, direktorja podjetja, je konkurenčna prednost Cleangrada njihov inovativni pristop, saj prepoznavajo potrebe svojih naročnikov in jim ponudijo lastno inovativno rešitev, torej niso samo izvajalci po naročilu kupca, kot so druga podjetja. Tako s pomočjo svojega strokovnega tima najdejo unikatne individualne rešitve za vsakega kupca. Velikih poslov, ki jih s sedanjimi zmogljivostmi ne bi mogli izpeljati v pričakovanem roku, za zdaj raje ne sprejemajo. Zelo skrbno izbirajo tudi dobavitelje, če je le mogoče, izberejo slovenskega.

Zupančič si je ob sebi postavil ekipo šestih ključnih ljudi, ki imajo tudi dostop do ključnih podatkov o poslovanju podjetja, pa tudi pristojnosti in odgovornosti. Zato bi v vsakem primeru ob njegovem odhodu podjetje še naprej nemoteno delovalo, je prepričan.

V nakup novih strojev in razvoj vlagajo ves dobiček, medtem ko hale gradijo s posojili. Zaprosili so tudi za nepovratni denar, ki je bil na voljo v sklopu pomurskega zakona, in za nove stroje ter proizvodno halo dobili okoli 400.000 evrov. Svojo blagovno znamko Cleangrad so v Belgiji dobro uveljavili, vse bolj prepoznani so tudi v Švici in Avstriji. Vodstvo podjetja si želi, da bi bili do konca desetletja še trdnejše podjetje z okoli 10 milijonov evrov letnega prometa in 100 zaposlenimi. jpš