Takole so včeraj povedali v mariborskem Europarku – tem največjem vzhodnoslovenskem sanatoriju za zdravljenje manjvrednostnih kompleksov: Nakupovalno središče Europark Maribor beleži 3,5-odstotno letno rast prihodkov, povečuje se tudi število obiskovalcev. V preteklem letu jih je bilo več kot sedem milijonov, v letošnjem letu pričakujejo še boljše rezultate. 7,1 milijona obiskovalcev in to v letu, ki nam je namenilo spodobno vroče poletje in ko je statistični urad celotni državi nameril približno 3,34 milijona turistov, od tega v Mariboru vsega 115.000 in nekaj izgubljenih posameznikov. In potem nam vseznalci razlagajo, da je turizem panoga v vzponu. V kakšnem vzponu neki, ko pa na vsakega običajnega turista prideta več kot dva šopoholika!
Če bi torej svetovalci okoli modrega bodočega predsednika vlade opravljali svoje delo, kot se spodobi, bi mu svetovali: Miro, pozabi na svet za medgeneracijsko sodelovanje, pozabi na projektne pisarne, pozabi na ministrstvo za Slovence po svetu, predvsem pozabi na Spirit in STO in kar je še teh proračunskih pijavk. »Pomisli na združene odrede trgovcev in turistologov. Gremo na sejem v Berlin, na pulte vrzimo prospekte evroparkov, citiparkov, kulandij in tušplanetov in ponujamo v paketih zdraviliški šoping paket. Buyness, na primer, nove goste pa imenujmo kar potrošniki turisti ali krajše potristi... Samo tega ne bodo zmogli novi organi vlade, ki smo jih predvideli v koalicijski pogodbi. Potrebujemo polnokrvno ministrstvo in polnokrvnega ministra. Vsaj slednje ne bi smelo biti težko, saj smo še dolžni komu kakšno uslugo...« bi mu morali svetovati svetovalci, če bi imeli sposobnost interpretacije številk... A so svetovalci odpovedali na celi črti: ukvarjajo se z »izhodom iz recesije« s klasičnimi recepti, namesto da bi pomislili na Ikeo. Ukvarjajo se s socialno kapico, namesto da bi pomislili na Louisa Vuittona. Ukvarjajo se z železniško infrastrukturo, namesto da bi razmišljali o nakupovalni avtocesti in bi tako vsaj izkoristili stoječe kolone na avtocestnem križu. Z brzečega vlaka pač ni mogoče opraviti nakupov...
Tale kratkovidnost slovenske politike je naravnost šokantna, še posebej, ker bi bilo treba v program le kopi-pejstat povzetke iz maja letos objavljenega poročila Svetovne turistične organizacije o šoping turizmu. Naj le ponovim: 7,1 milijona obiskovalcev v šoping centru ne desnem bregu Drave. 3,4 milijona obiskovalcev Slovenije. Čista matematika.