»Sedem je novih osem.« Tako naj bi se glasili številni novi naslovi, ki poudarjajo, da je za odraslega človeka dovolj sedem ur spanja. Prav to so nedavno ugotovile tudi ameriške institucije za nadzor nad boleznimi (Centers for Disease Control). Kljub temu pa izsledki ne veljajo za vse enako.

V reviji Outdoor pišejo, da je sedem ur spanja očitno premalo, če ste aktiven športnik. Tovrstnim posameznikom se namreč zmožnosti povečujejo premo sorazmerno s količino spanca.

Teza je bila med drugim preizkušena na univerzi Stanford. Tamkajšnji košarkarji so sprva spali od 6 do 9 ur. Naslednjih pet tednov pa po 10 ur – njihova športna pripravljenost se je povečala, kot bi vsi začeli jemati določena poživila. Bili so hitrejši, bolj natančni in bili so mentalno bolje pripravljeni.

Strokovnjaki z univerze Harvard pojasnjujejo, da se regeneracija mišic, sinteza proteinov in sproščanje hormonov odvija predvsem med spanjem. S tem zaključujejo, da preveč spanca ne obstaja, saj dodatne ure zgolj koristijo telesu.

7 ur?

V reviji se tudi sprašujejo, od kod sploh izhaja teza, da je 7 ur spanca dovolj? Ugotavljajo, da se je ta ideja začela porajati leta 2002, ko so raziskovalci objavili študijo, izvedeno na podlagi 1,1 milijona ljudi. Takrat so ugotovili, da ljudje, ki spijo sedem ur, živijo dlje kot ostali. Zapisali so celo, da je daljše spanje povezano z določenimi zdravstvenimi težavami.

Vsekakor pa velja, da vsakemu posamezniku ustreza različna količina spanca. Znanost zgolj dokazuje, da aktivnim posameznikom kakšna dodatna ura prej koristi kot škodi. Zgled sta lahko športnika Lebron James in Roger Federer, ki naj bi na noč spala po 12 ur. Glede na njune dosežke težko rečemo, da nista vrhunska.