Ste bili že kdaj s svojo žensko skupaj pri frizerju? Da to storite, sta razloga (vsaj) dva: v živo boste priča preobrazbi, po kateri bo navdušena še nadaljnjih nekaj dni, hkrati pa se boste lahko »izobraževali« ob branju obvezne ženske literature. In ko jo moški začne prebirati, hitro dobi potrditev, kako zelo smo si različni.

No, med brskanjem kupa revij nas je od začudenja skorajda vrglo na zadnjo plat, ko smo jo zagledali – najstarejšo revijo za moške, ob prebiranju (ali bolje gledanju) katere nam nemudoma požene testosteron po žilah. Kakšne obline, smo si rekli, ko so se stran za stranjo z nami spogledovale (popolne) lepotice, večina z idealnimi merami 90-60-90. Da ne bo pomote, tudi ženska, s katero si že dobršen del življenja deliva posteljo, je idealna. Toda tega, kar smo zagledali v reviji, res ne vidiš vsak dan. Kakšna ritka... Za takšno ritko bi skorajda dali roko v ogenj, da ne more biti naravna, ko pa je tako zelo popolna.

Si predstavljate, kaj se nam je naslednjih nekaj ur pletlo po glavi? Ritke seveda, toliko bolj, ker smo tudi v poslovnem življenju nenadoma ugotovili, kako pomembne so dejansko. Za eureko sta najbolj zaslužna štirikolesnika, s katerima smo se spoznavali zadnje dni, njuno bistvo pa se skriva v ritki. V ritki, prav ste prebrali. Honda civic tourer in peugeot 308 SW namreč potencialne kupce nagovarjata tudi po zaslugi podaljšanega zadnjega dela, ki skriva prostoren prtljažnik, takšen, ki družinskemu očetu tudi pred daljšimi potovanji zaradi dileme, kam s prtljago, ne bo povzročil dodatnih sivih las na glavi.

Pa začnimo z bistvom. Ko dvignemo prtljažna vrata – pohvalno pri obeh za to ni treba biti mišičnjak, kar bodo cenile naše lepše polovice – zagledamo odprtino z veliko začetnico. Žal nimamo metra pri roki, a na voljo spletno povezavo. Sodba se glasi: prtljažnik civica je prostornejši, pa čeprav je že tisti pri tristoosmici z osnovnimi 610 litri gromozanski. Ponuja jih namreč kar 624. Ker pa utegne včasih tudi to biti premalo, je zadnjo klop mogoče enostavno podreti, litrov pa je znova nekaj več v korist honde (1668:1660).

Nato sedemo na zadnjo klop. Glede na to, da je karavanski 308 nekaj daljši od karavanskega civica (4,58:4,53 metra), to vzamemo v zakup. Civic preskus dobro prestane, saj imamo kljub višini 1,75 metra več kot dovolj centimetrov za glavo in kolena, da zlahka zdržimo tudi daljšo vožnjo. Sledi trenutek resnice – peugeot. Iz minulih izkušenj vemo, da so, kar zadeva prostornost zadaj, njihovi razvojniki uspešni. 308 to znova potrdi, pa čeprav ima panoramsko streho, ki odžre nekaj centimetrov za glavo. Prostora zadaj je veliko – medosje je pri peugeotu kar 14 centimetrov daljše – in to ni iluzija. Le kako jim uspeva?

Toda samo prostornost ni dovolj, da bo družinski oče pri banki najel kredit in odštel zajeten znesek evrov. O tem ga morajo prepričati vozne zmogljivosti, še bolj pa razmerje med ceno in za to dobljenim. Testneža lahko uvrstimo v rubriko varčna, saj se jima po žilah pretaka črna kri. Pri obeh stavijo na pljučno prostornino 1,6 litra, zato ne čudi, da sta si tudi motorni konjenici podobni (115:120 konjev), pet konjičkov pa se kljub 140 kilogramih več na hrbtu (1,34:1,20 tone) japoncu pozna pri boljših zmogljivostih, resda zgolj za malenkost. Priznamo, da se nam je zdel japonkin motor dober, dovolj prožen in tudi zmogljiv, predvsem pa hitrejši, kot smo ugotovili ob prebiranju uradnih podatkov o hitrosti (195 kilometrov na uro) in pospešku do stotice (10,5 sekunde). Francoz je zgolj za malenkost počasnejši – 193 km/h, 10,6 sekunde do stotice. Pri obeh hvalimo tudi natančna in hitra 6-stopenjska ročna menjalnika, a bi bil razmislek o samodejnem gotovo na mestu, če bi bil v ponudbi. Toda pri peugeotu ga ponujajo zgolj pri močnejšem dizelskem motorju (2,0 e-HDi 150), pri hondi pa zgolj pri bencinarju. Zadovoljni pri obeh smo bili s porabo nekaj nad 5 litri (natančneje 5,8 pri 308 in 5,4 pri civicu), ki je ob 53-litrski posodi za gorivo pri prvem pomenila doseg z enim polnjenjem več kot 910 kilometrov in s 50-litrskim pri drugem doseg okoli 925 kilometrov.

Ker sta si tako blizu glede centimetrov, litrov in zmogljivosti, smo pričakovali tudi podobni ceni, a nas je pogled na cenik prepričal v nasprotno, razlika pa je bila skorajda tri tisočake (22.260:25.170) – dražja je bila honda. Je pa takšno razliko težko upravičiti, saj sta si opremi allure (308) in lifestyle (civic) zelo blizu ter tako rekoč skorajda popolni na področju osnovne varnosti (ABS, ESP, zračne blazine in zavese, nadzor tlaka v pnevmatikah, tempomat...) in udobja (samodejna klima, električni paket, potovalni računalnik, radio s CD, bluetooth, parkirni senzorji...). Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si