Osrednja pozornost cestnega kolesarstva se je po francoskem Touru že začela usmerjati proti vrhuncu drugega dela sezone – svetovnemu prvenstvu. Ta bo od 20. do 28. septembra v španski Ponferradi. Že 15. avgust pa je ključni datum za določitev kvote nastopajočih za posamezne reprezentance in tudi klube. Večinoma so kvote že razdeljene, saj velikih (pre)skokov na lestvicah skoraj ne omogočajo. Vmes bo zanimivo spremljati sestavljanje profesionalnih ekip za prihodnjo sezono. S prvim avgustom se uradno odpre uradna objava prestopov. Sredi avgusta pride na vrsto tretja tritedenska Vuelta.

Svet obročnikov se brez predaha vrti naprej, za slovensko kolesarstvo s kar dobrimi obeti. Po zadnji objavi lestvic Mednarodne kolesarske zveze bo selektor elitne moške članske reprezentance Gorazd Štangelj v nedeljo, 28. septembra, lahko v Ponferradi na start postavil šesterico. Število je enako kot pretekla leta. Spomladi je predvsem zaradi odlične sezone Simona Špilaka (na najnovejši lestvici WorldToura je s 14. mesta zdrsnil na 20. mesto in je še vedno eden najvišje uvrščenih slovenskih športnikov na najuglednejših svetovnih lestvicah), Luke Mezgeca in Boruta Božiča je bila Slovenija na lestvici WorldToura dolgo na robu deseterice, kar je odpiralo nekaj teoretičnih možnosti za kakšnega kolesarja več. Trenutno je Slovenija 16. na lestvici WorldTour. Kar malce ironično je, da sta Slovenijo z dosežki na Touru prehiteli Norveška in Slovaška po zaslugi Kristoffa in Sagana, ki sta mu na Touru pomagala Špilak in Koren. A to ni pomembno. Kvota je slovenski reprezentanci dodeljena na podlagi uvrstitve na lestvici EuropaToura.

Z visokim osmim mestom (zaslužni so Mugerli, Bole, Kocjan, Otoničar, Roglič, Tratnik, Fajt, Pibernik, Štimulak, Golčer) je reprezentanca lažje dobila kvoto šestih kolesarjev kot Danska, Rusija in Kazahstan, ki imajo elitne ekipe Tinkoff Saxo, Katjuša in Astana. Zanimiv paradoks. Podoben, kakršen se dogaja s povezavo slovenske ženske ekipe BTC City Ljubljana in slovensko žensko reprezentanco. Ekipa Gorazda Penka je najbolj po zaslugi Poljakinje Bujakove in Avstrijke Ritterjeve na svetovni lestvici na visokem 17. mestu in bo prvič, tako kot zasedba Adria Mobil v moški konkurenci tretjič, dobila priložnost za nastop na svetovnem ekipnem prvenstvu v vožnji na čas. Po drugi plati je Slovenija na lestvici držav s točkami Batageljeve, Pintarjeve, Kernove šele na 50. mestu, med Gvatemalo in Iranom, kar obeta zgolj simbolično udeležbo kolesark s slovenskim dresom na posamični cestni dirki svetovnega prvenstva.

Najboljša slovenska moška profesionalna kolesarska zasedba Adria Mobil (Mugerli, Rogina, Roglič, Fajt, Štimulak) je v zadnjem mesecu napredovala na lestvici ekip EuropaToura kar za izjemno visokih 15 mest, na deseto mesto. Adria Mobil je po proračunu kot palček med velikani, saj so na lestvici v sendviču med švicarsko ekipo IAM in francosko Bretagne, ki sta sodelovali na francoskem Touru pred 50 milijoni gledalcev, kot se z rekordno gledanostjo hvali Eurosport. Za razumevanje je treba omeniti, da ima elitni razred 18 ekip WorldToura svojo lestvico.

Slovenskemu kolesarstvu po tej plati v globalni konkurenci lepo uspeva, čeprav je daleč od idealnih razmer. Samo primer. Dolga leta je bila velika nagrada Kranja največja enodnevna dirka v Sloveniji, na kateri so si slovenski kolesarji lahko obetali in nabrali lepo število točk UCI. Letos 46. VN Kranja, ki bo na sporedu v nedeljo (115 km), ne šteje za točke UCI, čeprav je bila sprva v mednarodnem koledarju. Le sreča je, da boj za točke UCI ni prelomen in kranjska klasika (verjetno) ne bo imela vpliva ob končnem obračunu 15. avgusta.

Na svetovnem prvenstvu se obeta še ena zanimiva podrobnost, ki kaže kompleksnost te panoge. Selektor Gorazd Štangelj je razkril, da bo na svetovnem prvenstvu nosilec šestčlanske zasedbe verjetno Grega Bole. »Kot kaže, bomo kar prisiljeni dirkati na Boleta kot nosilca. Simon Špilak je po Touru zagotovo nasičen z vsem in ga nastop na svetovnem prvenstvu še ne zanima. Ko bo septembra na dirkah v Kanadi videl, kako in kaj, se lahko premisli in zanj se bo vedno našlo mesto v reprezentanci. Za Luka Mezgeca bo trasa v Ponferradi težka, verjetno pretežka. No, šesterico bomo zagotovo zlahka nabrali,« razloži Gorazd Štangelj. Nerodno je, ker je mladi očka Bole član nizkoproračunske italijanske ekipe Vini Fantini (22. ekipa na lestvici EuropaToura) in se mora dokazovati zunaj največjih dirk, kot je kitajski Tour okoli jezera Qinghai, kjer je julija poleg zmage v šestih od dvanajstih etap končal med deseterico. »Prav to dirko na veliki nadmorski višini je dobro odpeljal in bo dobra podlaga zanj, da se lahko pripravi za svetovno prvenstvo. Sicer je hendikepiran, ker ekipa ne bo vozila najtežjih dirk, toda njegov šef Stefano Giuliani mi je obljubil, da bo poskrbel za dober tekmovalni program v teh dveh mesecih,« dodaja Štangelj.