Lepo in praktično. Pojma, ki sta dolgo veljala za povsem nasprotna. Tudi v avtomobilski industriji je bilo primerov mnogo, vendar je z leti mnogim uspelo nekoč nezdružljiva pojma združiti v eno celoto. V lep in praktičen avtomobil, kakršnih je danes na cestah že cel kup. A če v omenjeno zmes dodamo še »začimbe«, kot so prestiž, eleganca, dinamičnost in tradicija, se izbor že močno zoži. In prepričani smo, da bi omemba vsega naštetega pri večini že zadostovala, da bi uganili, o katerem avtomobilu je govor, in bi ugibali le še, ali mislimo večjega ali manjšega.

Če torej dodamo še, da mislimo manjšega izmed dveh karavanov določene avtomobilske znamke, dvomov ni več: gre za karavanskega mercedes-benza razreda C. Ali za, kot se bo imenoval pri nas, v Nemčiji in še kje, model T (ali T-model) razreda C oziroma estate, break, station wagon, stationcar ali kombi, kot mu pravijo po različnih evropskih državah. V vsakem primeru pa je to kljub kopici imen en avtomobil, ki se slabega pol leta po prihodu nove limuzinske generacije predstavlja v še bolj prostorni in uporabni, za marsikoga pa celo lepši in bolj dinamični, a vseeno uglajeni karoserijski različici.

Vse to model T razreda C doseže z dobrim centimetrom in pol daljšo dolžinsko mero, ki pa je s skupnih 4,7 metra obenem za 9,6 centimetra daljša kot pri predhodniku. Za okroglih osem centimetrov (skupno 2,84 metra) je daljša tudi njegova medosna razdalja, od vsega skupaj pa bodo imeli največ potniki na zadnji klopi, ki bodo imeli za 4,5 centimetra več prostora za noge. Ker je prostora več tudi za glavo, mirno lahko zapišemo, da udobnejšega mercedesa C potniki še niso izkusili, ob tem pa davka ni plačal prtljažni prostor – pri njem je sicer prirastek v primerjavi s predhodnikom le petlitrski, a je 490 litrov zadovoljiva prostornina in na ravni konkurence. Največ bo v svoj dinamično zaokrožen zadek ta mercedes sicer spravil za 1510 litrov prtljage (10 litrov več kot prej), zadnji sedeži, ki se zložijo v ravno dno, so po novem deljivi v razmerju 40:20:40, kar omogoča nove načine prilagodljivosti, pod prtljažnim dnom pa je ob tem skrit še priročen prostor velikosti manjše gajbice.

Voznikovo okolje je dobro poznano že iz limuzinske različice in je v karavanski nespremenjeno. Ali z drugimi besedami: kakovostno, pregledno, urejeno, enostavno, uporabniku prijazno... Tudi prostora je ogromno in človek hitro lahko dobi občutek, da sedi za volanom avtomobila višjega razreda. Sploh ob dejstvu, da karavanski mercedes C ponuja cel kup asistenčnih sistemov, ki so bili prej na voljo v razredih E in S ter so združeni pod imenom intelligent drive (»inteligentna vožnja«) in vsebujejo tako rekoč vse, kar današnja avtomobilska industrija ponuja na področjih udobja in varnosti. Zelo pestra je tudi ponudba motorjev, ki na bencinski strani ponuja 1,6-litrski primerek s 156 konjskih moči (115 kilovati), 2-litrska s 184 KM (135 kW) in 211 KM (155 kW) ter 3-litrskega s 333 KM (245 kW), na dizelski pa 1,6-litrska primerka s 116 KM (85 kW) in 136 KM (100 kW) ter 2,2-litrska s 170 KM (125 kW) in 204 KM (150 kW). Poleg tega je avto na voljo tudi kot hibrid (2,2-litrski dizelski in elektromotor z močjo 204 + 27 KM oziroma 150 + 20 kW), kasneje pa bo sledil še priklopni hibrid (bencinski in elektromotor z močjo 211 + 82 KM/155 + 60 kW).

Novi karavanski mercedes razreda C bo naprodaj od septembra, pri nas bo stal dobrih 34.000 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si