Prihod Mavričnega bojevnika, ki bo danes in v soboto tudi na ogled obiskovalcem, so v Greenpeaceu izkoristili tudi za srečanje z odločevalci v Sloveniji.

Eden največjih izzivov 21. stoletja

Kot je izpostavila predstavnica Greenpeacea Tina Peternel, podnebne spremembe predstavljajo enega največjih izzivov človeštva v 21. stoletju, pri čemer moramo postopno opustiti fosilna goriva in jih nadomestiti z obnovljivimi viri energije.

»Ustavili smo investicije v sončne elektrarne, nimamo investicij v vetrne elektrarne, hidroeletrarne se gradijo petkrat počasneje, kot je bilo načrtovano, elektrarn za odpadno lesno biomaso pa praktično nimamo,« je naštela Peternelova.

S spodbujanjem naložb v obnovljive vire in zelene tehnologije bodo lahko zagnali gospodarstvo ter hkrati zmanjšali izpuste toplogrednih plinov in izboljšali kakovost okolja, je prepričana.

Sonce je zastonj

Peternelova se je dotaknila tudi Greenpeaceove kampanje Sonce je zastonj, katere cilj je pozvati novo vlado, naj se zavzame za povečanje energetske neodvisnosti prek spodbujanja obnovljivih virov energije in ukrepov za povečanje energetske učinkovitosti.

Predsednik Pahor je ocenil, da se podnebne spremembe dogajajo in so plod človekovega ravnanja, »vendar so še vedno obvladljive, če za to obstaja dovolj politične volje in moči«.

Kot je priznal, je Slovenija začela korake v tej smeri, nenazadnje je DZ leta 2009 sprejel tudi posebno deklaracijo, vendar smo potem zaradi osredotočanja na finančne, fiskalne, socialne in druge vidike krize ta prizadevanja opustili.

Ladja, zgrajena izrecno za potrebe Greenpeacea

Na novi vladi in državnemu zboru bo, da razmisli o tem, kako pripraviti in tudi učinkovito izvajati politiko trajnostnega razvoja, je ocenil Pahor. Poudaril je, da je tudi trajnostno naravnavo gospodarstvo lahko učinkovito in konkurenčno. Ob tem je sicer priznal, da rezultati takšne politike ne bodo takojšnji, vendar se bodo pokazali na dolgi rok.

Rainbow Warrior III je prva ladja v Greenpeaceovi floti, ki je bila zgrajena izrecno za potrebe Greenpeacea, kot je pojasnil tudi kapitan ladje Joel Stewart. Okoli 70 odstotkov časa tako plujejo samo na jadrni pogon, s čimer dosežejo hitrost tudi do 14 vozlov, s čimer dokazujejo, da so obnovljivi viri energije uporabni tudi v praksi.