"Končno, kljub vsem težavam se je tudi ta projekt začel premikati," je dejal Boscarol.

Projektu se vse od začetka stale na poti realizacije tako težave z dokumentacijo kot tudi odkritja več ton zakopanega azbesta, ki je tam ostal od prejšnjih hangarjev, in najdbe neeksplodiranih eksplozivnih sredstev iz prve svetovne vojne.

Konec junija so tehniki gradbenega podjetja Riccesi na gradbišču opravili še zadnje meritve pred začetkom del. Prvi teden v juliju so pridobili tudi dovoljenje cestnega podjetja ANAS za dostop gradbenih strojev in vozil z državne ceste do gradbišča. Dela so se torej v začetku julija začela, najprej seveda z organizacijo gradbišča in pripravljalnimi deli.

V Pipistrelu so zelo zadovoljni, da so se dela končno začela, saj bi se prve priprave morale začeti že lani, nato pa se je gradnja predvsem zaradi birokratskih težav zelo zavlekla. "Določena dokumentacija za zemljišče ni bila obnovljena še od časa avstro-ogrske monarhije. V zemljiški knjigi je bila parcela vpisana še z avstrijskimi lastniki," je povedal Boscarol.

V Pipistrelu načrtujejo, da bo hala zgrajena v drugi polovici prihodnjega leta. Na treh hektarih zemljišča, ki ga je za dobo štirideset let Pipistrelu dala v uporabo italijanska agencija za civilno letalstvo (ENAC), bo zgrajena hala v velikosti 10.000 kvadratnih metrov pokritih površin. V novi hali bo potekala proizvodnja Pipistrelovega novega štirisedežnega letala Panthera in sestava tistih letal iz obstoječega programa, ki bodo namenjena na ameriški trg.

Teh letal namreč ne morejo proizvajati na sedežu podjetja, saj Slovenija nima podpisanega bilateralnega sporazuma o letalski varnosti z ZDA, zato sestava trenutno poteka v najetih prostorih v Italiji.

Boscarol ob tem poudarja, da se podjetje Pipistrel v Italijo ne seli, temveč širi: "Vse, kar je zdaj v Sloveniji, med drugim uprava podjetja in oddelek za razvoj, tudi ostaja v Sloveniji. Dejstvo je, da Pipistrel postaja globalno podjetje; poleg hčerinskega podjetja v Italiji odpiramo tudi podjetje v Indiji in morda še kje."