Dvosmerna in jasna komunikacija jih postavlja korak pred druge
Agencije za zaposlovanje nastopamo v vlogi veznih členov med iskalci zaposlitve in ponudniki dela. S svojimi storitvami prispevamo k boljšemu delovanju trga dela in delovne sile. Želimo se čim bolj približali iskalcem zaposlitve, njihovim življenjskim slogom ter njihovemu osebnemu življenju.
Imamo vsakodnevne stike z zaposlovalci in iskalci zaposlitev in ves čas na obeh straneh sprašujemo po željah, potrebah, ciljih, smernicah in zahtevah. To nam omogoča, da smo vsak trenutek seznanjeni z aktualnimi razmerami na trgu dela in delovne sile. Prav v tem so naše prednosti in zato lahko pomagamo tako enim kot drugim, da se najdejo.
V današnjih negotovih gospodarskih razmerah se karte v svetu na novo mešajo. Kot skupnost imamo pred seboj veliko odgovornost, da prebrodimo sedanje razmere in nato izkoristimo nov cikel rasti bolje kot druge države. Danes mnoga podjetja prilagajajo delovne procese in posledično tudi kadrovske strukture. Žal agencije nimamo pristojnosti, da bi kakor koli vplivale na zmanjševanje števila zaposlenih v podjetjih. Lahko pa poskušamo ob napovedi zmanjšanja v partnerskem dogovoru s podjetji doseči, da odločitev odložijo vsaj za nekaj časa. Sočasno pa že začnemo intenzivno iskati druge zaposlitve za delavce, ki jih v nekem podjetju ne potrebujejo več. Tako kot agencija odigramo vlogo zastopnika delavca in mu poskušamo ponuditi čim več različnih možnosti za takojšnjo oziroma skorajšnjo zaposlitev, četudi gre za drugo delo, drugo lokacijo ali zaposlitev samo za krajši čas.
Prožno zaposlovanje in varnost zaposlitve sta temi, ki ju bo treba spraviti v ustrezno ravnovesje. In prav to ravnovesje je izredno občutljivo. Povečanje števila brezposelnih je žal nujna posledica. Pomembno je, da bomo s socialnim dialogom omogočili, da bodo podjetja prišla iz krize v čim boljši kondiciji in da bodo ustvarjala nova delovna mesta takoj, ko se bodo razmere popravile. Moramo pa hkrati omogočiti, da bo socialni vpliv povečane brezposelnosti čim manjši in da tudi naši delavci ne izgubijo "delovne kondicije" ter ne postanejo preveč pasivni. Na obeh straneh imamo cilja, ki se le na videz izključujeta.
Zlata nit je s spodbujanjem primerov dobrih praks najboljših delodajalcev v Sloveniji izredno dobrodošla in nadvse koristna akcija. Na slovenski trg dela prinaša nove ideje, prakse in nov način razmišljanja. Cilj vsakega gospodarskega okolja je imeti uspešna, prodorna in inovativna podjetja. Podjetja, ki udejanjajo koncept "zaposleni so naš največji kapital", v svoje ljudi ogromno vlagajo, spodbujajo njihov osebni in karierni razvoj, njihovo kreativnost in motivacijo. Ta podjetja stalno vzdržujejo in nadgrajujejo medsebojno zaupanje, lojalnost in zdravo mero tekmovalnosti. Dvosmerna, jasna in redna komunikacija je tisto, kar jih simbolizira in jih uvršča korak pred druge. Na tak način krepijo svoj sloves dobrega delodajalca. In ne nazadnje se zavedajo, da je vsak posameznik v podjetju zlata vredna naložba, ki svojo pravo oziroma največjo vrednost doseže s časom in izkušnjami.
Miro Smrekar je direktor podjetja Adecco. Adecco je strokovni partner Zlate niti.