S prožnimi oblikami zaposlovanja prispevamo k zmanjševanju brezposelnosti in ustvarjamo številna nova delovna mesta, ki jih drugače ne bi bilo. Ker  nastanejo za krajši čas, so prilagojena  neki potrebi  po delavcu, ki je sezonske narave ali se spreminja iz meseca v mesec. Za mnoge posameznike smo odskočna deska, ki jih lahko popelje na različne karierne poti, saj se, med sprejemanjem različnih del prek Adecca, marsičesa naučijo, seznanijo se z različnimi delovnimi nalogami, si pridobijo raznovrstne izkušnje, postanejo nadpovprečno prilagodljivi in spremembe  so čez čas za naše delavce pozitivne.
Imamo vsakodnevne stike  z zaposlovalci in iskalci zaposlitev in ves čas   na obeh straneh sprašujemo  po željah, potrebah,  ciljih, smernicah in zahtevah. To nam omogoča, da smo vsak trenutek seznanjeni z aktualnimi razmerami na trgu dela in delovne sile. Prav v tem so naše prednosti in zato lahko pomagamo tako enim kot drugim, da se najdejo.

V  današnjih negotovih gospodarskih razmerah se karte v svetu na novo mešajo. Kot skupnost imamo pred seboj veliko odgovornost, da prebrodimo  sedanje razmere in nato izkoristimo nov cikel rasti bolje kot druge države. Danes mnoga podjetja prilagajajo delovne procese in  posledično tudi kadrovske strukture. Žal agencije nimamo  pristojnosti, da bi kakor koli vplivale na zmanjševanje števila zaposlenih  v podjetjih. Lahko pa poskušamo  ob napovedi  zmanjšanja v partnerskem dogovoru   s podjetji doseči, da odločitev odložijo vsaj za nekaj časa. Sočasno pa že začnemo intenzivno iskati druge zaposlitve za delavce, ki jih v nekem podjetju ne potrebujejo več. Tako kot agencija  odigramo vlogo zastopnika  delavca in mu poskušamo ponuditi čim več različnih možnosti za takojšnjo oziroma skorajšnjo zaposlitev, četudi gre za drugo delo, drugo lokacijo ali zaposlitev samo za krajši čas.

Prožno zaposlovanje in varnost zaposlitve sta   temi, ki ju bo treba spraviti v ustrezno ravnovesje. In prav to ravnovesje je izredno občutljivo. Povečanje števila brezposelnih je žal nujna posledica. Pomembno je, da bomo s socialnim dialogom omogočili, da bodo podjetja prišla iz krize v čim boljši kondiciji in da bodo ustvarjala nova delovna mesta takoj, ko se bodo razmere popravile. Moramo pa hkrati omogočiti, da bo socialni vpliv povečane brezposelnosti čim manjši  in da tudi naši  delavci ne izgubijo "delovne kondicije" ter ne postanejo preveč pasivni. Na obeh straneh imamo  cilja, ki se le na videz izključujeta. 

Zlata nit je s spodbujanjem primerov dobrih praks najboljših delodajalcev v Sloveniji izredno dobrodošla in nadvse koristna akcija. Na slovenski trg dela prinaša nove ideje, prakse in nov način razmišljanja. Cilj vsakega gospodarskega okolja je imeti uspešna, prodorna in inovativna podjetja. Podjetja, ki udejanjajo koncept "zaposleni so naš največji kapital", v svoje ljudi ogromno vlagajo, spodbujajo njihov osebni in karierni razvoj, njihovo kreativnost in motivacijo. Ta podjetja stalno vzdržujejo in nadgrajujejo medsebojno zaupanje, lojalnost in zdravo mero tekmovalnosti. Dvosmerna, jasna in redna komunikacija je tisto, kar jih simbolizira in jih uvršča korak pred druge. Na tak način krepijo svoj sloves dobrega delodajalca. In ne nazadnje se zavedajo, da je vsak posameznik v podjetju zlata vredna naložba, ki svojo pravo oziroma največjo  vrednost doseže s časom in izkušnjami.

Miro Smrekar je direktor podjetja Adecco. Adecco je strokovni partner Zlate niti.