Kaj vas je vleklo v podjetništvo?

V oglaševanju sem delala 13 let, ne s slabimi rezultati, ampak že precej časa sem imela občutek, da se ne morem več razvijati ali v prakso implementirati kakšnih novih znanj, ker je slovenski trg zelo zaprt in konservativen. Težko je uvajati napredne rešitve, posebno pri digitalnih komunikacijskih kanalih, kar me je vedno bolj zanimalo, saj je splet vse bolj demokratična platforma, ker se moraš pogovarjati z uporabniki, poleg tega se zelo hitro razvija. V Sloveniji to področje v marketingu še ni razvito. Zagonska podjetja, ki se ukvarjajo s tem, so se osredotočila na tujino, tako da ne morem reči, da ni ljudi, ki bi jih to zanimalo ali da ne bi znali tega delati, samo šli so v tujino. In to me je vedno bolj morilo, tako da sem kljub coni udobja, ki sem jo imela v prejšnji službi, morala narediti korak naprej.

Razvijate aplikacije za facebook ali tudi že za kakšna druga omrežja?

Izmed družbenih omrežij, ki imajo pri marketinških proračunih v tujini veliko vlogo – ne toliko v njegovi višini kot pomembnosti vplivanja – je facebook edini, ki je že razvil dovolj jasno prednost za podjetja in blagovne znamke; da imajo lahko svojo stran in tam komunicirajo z uporabniki. To sploh pri malih podjetniki že zamenjuje spletne strani, ker za manj denarja dobijo vse informacije o uporabnikih in o sebi. Potem pa je tako, da če boš z uporabniki komuniciral le na zidu, boš sicer lahko imel ogromno privržencev, ne boš pa o njih vedel kaj dosti več od tega, kdo so in koliko jih je. Če pa delaš po aplikacijah, kot so nagradne igre, glasovanja ali kvizi, dobiš podatke, ki jih lahko uporabljaš za upravljanje odnosov s strankami, ker v aplikacijo ne moreš vstopiti brez vnosa podatkov. To uporabnika spreminja v potencialnega oziroma obstoječega kupca. To je uporabno predvsem za turistične ponudnike in majhne trgovce, ker se zavedajo, da je to zanje najcenejši način komunikacije.

Naša logika je bila, da jim ponudimo čim več predlogov za aplikacije, ki jih lahko oblikujejo po svoje. Poslovni model temelji na mesečnem najemu, ker podjetja večino teh aplikacij uporabljajo kakšen mesec dni, tako da jim jih ni treba kupiti, ampak jo najamejo. Najdražje igre za denimo 400 evrov, pri čemer je treba vedeti, da izdelava zahtevne igre stane med 15.000 in 20.000 evrov, najem aplikacije za klasične nagradne igre pa mesečno stane okoli 40 evrov.

Kakšna je konkurenca na tem področju?

Aplikacij kot takih je veliko, čeprav je konkurenca v Evropi manjša, kot bi jo imeli v ZDA. Naša prednost je zelo enostaven urejevalnik, tako da lahko vsak, ki ni vešč računalnikov ali programiranja, sam postavi aplikacijo, ker ga vodimo čez celoten postopek. Tega konkurenti nimajo, ker so osredotočeni bolj na agencije, ki aplikacije kupujejo bolj masovno in jih že postavljene preprodajajo naprej.

Na katere trge ciljate?

Naša primarna trga sta Nemčija in Avstrija, kjer imamo tudi ustanovljeno podjetje. Lastnik je iz Sarajeva in je imel vizijo, da bi delal v Avstriji, ampak tam ni našel programerjev, poleg tega avstrijski trg na tem področju še ni tako razvit. Je pa kljub vsemu prednost, da je podjetje ustanovljeno v Avstriji, ker imamo spletno trgovino in bodo kupci veliko prej kupili od avstrijskega kot slovenskega ali bosanskega ponudnika. Sicer je za podjetje stroškovno ugodneje, da delamo v Sloveniji in Bosni, čeprav je Slovenija testni trg. Na podlagi tistega, kar se bomo naučili tukaj, bomo nato lahko šli na druge tuje trge.

Imeli smo tudi pisarno v Turčiji, ampak je bil strošek glede na prihodke prevelik, tako da smo jo za zdaj zaprli. Bomo pa na trgih, kjer bomo postali dovolj močni, odpirali lokalne pisarne, ker bomo potrebovali lokalnega človeka, ki se bo dnevno ukvarjal s podporo uporabnikom, pa tudi urejanje birokratskih zadev je veliko lažje z lokalnim človekom, kot če se jih lotevaš sam.

Na forumu Balkan venture ste se uvrstili med finaliste, ki se bodo predstavili na forumu European Venture Summit. Iščete naložbo ali gre bolj za promocijo podjetja?

Ne gre toliko za to, da bi želeli priti do naložbe na teh konferencah, ampak bolj za to, da se predstavimo vlagateljem in s katerim izmed njih pogovore nadaljujemo po dogodku. Pripravljen imamo namreč projekt, ki bo platformo odprl razvijalcem po svetu. Naša vizija je postati trgovina, v kateri bodo lahko predloge za aplikacije prodajali tudi drugi razvijalci. Naložbo potrebujemo, da bi ta projekt lahko čim prej uresničili.