Ponedeljek, 30. junij:Niso izgubljena generacija

Letos bom prvič mentorica. Letos bo z nami Ana, študentka medicine. V bližnji prihodnosti tudi njo vleče v tujino. Opraviti namerava doktorat iz vedenjske ekonomije. Jutri se nam pridruži v pisarni. Deluje zgovorno, samozavestno, dinamično in kot zelo radovedna oseba. Že zdaj ima precej jasno predstavo o svoji karierni poti. Uauu, pomislim. Dobili smo že tretjo izjemno mlado damo.

Mnogi tarnajo nad mladimi na trgu, da so zelo izgubljena in pasivna generacija. Sama vsak dan opažam, koliko vrhunskega potenciala je med mladimi. Ja, so drugačni, potrebujejo več vpetosti v delovanje, več komunikacije, možnosti soodločanja. So tudi bistveno bolj tolerantni do drugačnosti in sprememb.

Torek, 1. julij:Vživeti se v potrošnika

Po jutranjem sprehodu s psičko Missy, ki je z nami že 10 let, je čas za zajtrk, kavo in prebiranje elektronske pošte. Še nekaj besed izmenjam z Enzom, ki pa je tako rekoč že v odhajanju. Eva še spi. Za sabo ima naporno maturitetno obdobje in nimam srca, da bi jo zbudila. Kar težko dojamem, da od 17. avgusta ne bo več vsak dan z nama. Odločila se je za študij psihologije in odhaja na ameriško univerzo na Dunaj.

Sama sem več let delala na področju marketinga in odnosov z javnostmi, potem pa sem se odločila za podjetniško pot. Danes kot podjetnica delam vse po malem. Vsak dan se naučim kakšno novo stvar. Končno pa lahko rečem, da sem našla tisto pravo strast do dela.

Ko se danes ljudje spuščajo v podjetniške vode, bi pričakovala, da postavljajo ljudi na prvo mesto in izbirajo najprimernejše kandidate na trgu. Na koncu je vse samo v ljudeh. Z vrhunskimi zaposlenimi lahko presegamo meje mogočega. Zaposleni so jedro vsake organizacije. Še posebno pa njihova vrednost prihaja (v očeh kupca) še bolj do izraza takrat, ko gre za storitvene dejavnosti. Profesionalen in korekten odnos je tisti, ki prevlada. Pravijo, da so podjetja, nastala v krizi, toliko bolj odporna na zunanje dražljaje. Seveda ob domnevi, da delajo nadpovprečno dobro. Kar pomeni tudi, da odjemalce storitev postavljajo v osrčje svojega delovanja.

Sreda, 2. julij:Mentorstvo je kul

Sodelavec Gregor je zgodaj zjutraj imel že drugo uro srečanja z zunanjim mentorjem, Iztokom. Pravi, da je to to in da si ne bi mogel želeti boljšega človeka na drugi strani. Gregor se je letos uvrstil med 5 finalistov programa Young Leadership Program, kjer je sodelovalo okoli 100 mladih talentov. In bil je najmlajši finalist. Mentorstvo je odlična »iznajdba« in je učinkovito na različnih področjih. Bodisi ko gre za mentoriranje svojih zaposlenih ali pa ko govorimo o mentorstvu v podjetništvu. Slednje mlademu podjetniku omogoča enostavnejši, hitrejši ter uspešnejši začetek. To pa seveda ne pomeni, da z mentorjem ob sebi ne boš delal napak in da bo dobiček takoj na dlani. Pomembno je, da imaš ob sebi osebo, na katero se lahko obrneš.

Četrtek, 3. julij:Vsak naj dela tisto, kar najbolje zna

Za spremembo dopoldne ne grem v pisarno, ampak do potencialnih novih poslovnih partnerjev. Izbor ljudi za posamezna delovna mesta je izjemno zahtevna in kompleksna naloga. Absolutno ni nekaj, kar lahko strokovno in učinkovito počne vsak od nas. Popolnoma enako je s storitvijo iskanja in selekcije kadrov.

Iskanje novih sodelavcev še posebej velik izziv predstavlja mladim in hitro rastočim družbam, ki še nimajo posebnega oddelka, posebej specializiranega za iskanje in selekcijo kadrov (današnji naročnik je eden od takih). Mlad podjetnik seveda vsaj deloma pozna različna področja v podjetju, nikakor pa ne more biti strokovnjak za vse. In ko rastemo, se širimo, moramo sočasno prav vsa področja v družbi nadgrajevati, izboljševati, postaviti na višji nivo. Pri tem pa redno ali občasno potrebujemo tudi zunanjo pomoč.

Petek, 4. julij:Zaupanje za odličnost

Vstanem malo kasneje, saj sva se ponoči zadržala v mestu in noč je bila nekoliko krajša. Danes nimam sestankov in razgovorov, me pa čaka ogromno drugega dela. Ob petkih v Competu načeloma delamo od doma. Tako smo se dogovorili že na samem začetku. Morda se ob tem kdo sprašuje, ja kako pa vem, da naša ekipa doma res dela. Preprosto, gre za zaupanje.

V naše ljudi močno verjamemo, jim zaupamo, omogočamo veliko stopnjo fleksibilnosti in svobode. Po drugi strani pa se od njih pričakuje zelo visoka stopnja odgovornosti, proaktivnosti in samodiscipline. Delo mora biti vrhunsko opravljano in cilji doseženi.

Sobota, 5. julij:Potrebujemo strategijo za izstop iz brezna deficitarnih kadrov

Obožujem, ko mi hrano in pijačo strežno osebje postreže z ljubeznijo. Ko ti kavo odličnega okusa in videza polepša še nasmejani natakar ali natakarica. Morda se sliši malo čudno, a to je res. Takoj začutiš, ko nekdo uživa v svojem delu in ko naredi še ne kaj več, ne vedno le tisto, kar je zajeto v klasični opis delovnih nalog. Take stvari ti zares polepšajo dan. Ljudje, ki obožujejo svoje delo, to energijo oddajajo. In so pravi magnet za stranke.

Mislim, da je v vseh storitvenih dejavnostih še ogromno prostora za dvig kakovosti, še posebno pa na področju turizma in gostinstva. Obe panogi sicer v naši državi uvrščamo kot najbolj perspektivni in tisti, kjer bi lahko ustvarili številna delovna mesta. A za zdaj smo še zelo daleč do tega cilja.

Nekdaj cenjena poklica sta v zadnjih letih izgubila ugled. Zato so se za ta poklic odločali le tisti mladi, ki niso imeli druge izbire. Biti natakar in kuhar je izjemno zahteven poklic. Je sicer res, da je poplava kuharskih oddaj v zadnjih letih nekoliko pripomogla k priljubljenosti tega poklica med mladimi. Mislim, da so pred dvema letoma prvič po dolgem času zabeležili povečani vpis mladih na gostinsko in turistično šolo. Torej se da. Če bi strateško vlagali v promocijo deficitarnih poklicev med mladimi, bi v nekaj letih prišli do preobrata.

Nedelja, 6. julij:Če bi politike izbirale zaposlitvene agencije

Danes mi je končno uspelo. Ena ura teka in še ena ura plavanja. Dan je prekrasen, čisto sproščeno poletno vzdušje in ravno pravšnja gneča na plaži. Pred žgočim soncem se umakneva v bližnji lokal, kjer teče debata o politiki in bližnjih volitvah. Pomislim, kako bi bilo, če bi najprimernejše politične kandidate izbirala zaposlitvena agencija. V podjetjih na primer v zaostrenih kriznih razmerah potrebujejo drugačen profil kandidatov, kot če gre za utečeno, bolj umirjeno stanje. V kriznih razmerah podjetja zato iščejo drugačen profil menedžerjev.

Če bi morala strniti, katere kompetence pričakujemo danes od naših ključnih politikov, bi izpostavila: vrhunske vodstvene sposobnosti, sposobnost kriznega vodenja, močno integriteto, profesionalnost, odlične komunikacijske in pogajalske sposobnosti, vizionarstvo, sposobnost povezovanja, (nekonfliktnost), empatijo. Vse te socialne kompetence bi sočasno postavila na prvo mesto. Samo tisti, ki te kompetence posedujejo, bodo kos izzivom v državi. Pozabila sem omeniti še »optimizem«. V naši družbi pri menedžerskem kadru vedno preverjamo, ali so kandidati optimisti. Ne boste verjeli, po raziskavah je večina slovenskih menedžerjev pesimistov.

Če bi volilci torej res imeli na voljo na eni strani na podrobnejše opise delovnih nalog bodisi za ministre ali poslance, po drugi strani pa bi dobili podrobnejši vpogled v kompetence in lastnosti kandidatov, bi se bistveno lažje odločali.