»Vodik je še posebej obetaven alternativni pogonski vir, saj ga je mogoče proizvesti z uporabo široke palete primarnih energetskih virov, vključno s solarno in vetrno energijo,« je v izjavi po poročanju francoske tiskovne agencije AFP zapisala Toyota.

Gorivne celice so po mnenju mnogih izjemnega pomena za prihodnost zelenih avtomobilov. Gorivna celica namreč proizvaja energijo s pomočjo kemične reakcije med vodikom in kisikom, stranski produkt pa je zgolj voda.

Toyotino vozilo na gorivne celice lahko brez dodatnega polnjenja prepotuje okoli 700 kilometrov. To je okoli trikrat več ko električni avtomobil. Polnjenje traja okoli tri minute, kar je podobno kot vozilo na bencin, še dodaja Toyota.

Električnim avtomobilom se še niso odpovedali

Japonski proizvajalec se sicer ni odrekel proizvodnji električnih avtomobilov, vendar pa gorivne celice vidi kot naslednji korak po uspehu hibridnih vozil. Samo priusov je doslej prodal okoli 3,7 milijona.

Do napovedi Toyote je prišlo dan zatem, ko je japonsko ministrstvo za industrijo napovedalo močno podporo rešitvam, ki vključujejo vodik in gorivne celice. Ministrstvo je ocenilo, da se bo trg proizvodov in infrastrukture na tem področju z okoli 1000 milijard jenov (7,2 milijarde evrov) v letu 2030 v prihodnjih dveh desetletjih povečal na okoli 8000 milijard jenov (58 milijard evrov).

Avtomobilska industrija sicer močno računa na vladne subvencije, ki naj bi pocenile njihove zelene avtomobile za končne kupce. A tudi napovedana Toyotina cena je dokaj prijetno presenečenje, saj se je ugibalo, da se bo cena njenega prvega avtomobila na gorivne celice gibala okoli 10 milijonov jenov (72.450 evrov).

So pa v Toyoti opozorili, da bo treba še precej postoriti, preden bodo tovrstna vozila na cestah lahko začela prevzemati pomembnejšo vlogo. Predvsem bo nujno zgraditi mrežo polnilnih postaj.