Počasi smo se vzpenjali na vrh hriba, ko je naš sosed za volanom dejal: »Vozimo se tako počasi in zavito, kot da bi se v zabaviščnem parku vzpenjali na začetku vlaka smrti.« Njegovi primerjavi smo se nasmehnili, toda na vrhu hriba je bil naš obraz bistveno resnejši. Začel se je namreč preizkus terenskih zmogljivosti pogona 4x4 pri Škodi in takoj na začetku nas je čakal »prosti pad«, saj smo se morali spustiti po 80-odstotnem klancu. Škoda yeti se je počasi nagibala čez rob, nakar nam je inštruktor varne vožnje ukazal, naj spustimo zavoro in se le trdno primemo za volan. Sliši se noro, toda ravno to je najvarnejša poteza, če voznik seveda pred tem vključi sistem za »off road«, ki nato elektronsko vodi Škodine avtomobile pri spuščanju na strmih pobočjih. Čuden občutek, ki je sprva precej nelagoden, saj mora uporabnik usodo v celoti prepustiti zgolj elektroniki, a stvar deluje. Že v naslednjem poskusu je bila vožnja bistveno bolj zabavna, toda manj adrenalinska, kar velja tudi za 60-odstotni spust po makadamski cesti.

Priznamo, da se sami po takšnih poteh nekje v naravi ne bi spustili in bi raje poiskali drug način za spust v dolino, saj preprosto ne bi verjeli, da je lahko vožnja v takšnih razmerah povsem varna. Podobno velja za premagovanje razgibanih poti, ko vsa štiri kolesa ne morejo imeti oprijema s podlago. Takrat pride do izraza sklopka haldex, ki je elektronsko krmiljena lamelna sklopka in pri stalnem štirikolesnem pogonu omogoča prilagodljivo porazdeljevanje pogonske moči med sprednjo in zadnjo premo. Vozniku ni treba narediti drugega, kot da pametno dodaja hitrost, celotna vožnja pa je bistveno atraktivnejša ob gledanju zunaj avtomobila kot za potnike v njem, saj se prisotni v vozilu počutijo povsem varne.

Toda pogon 4x4 ni primeren samo za v hribe, ampak tudi za asfaltirane in ravne ceste, katerih je v vsakodnevnem življenju največ. Preizkusili smo ga v škodi octavii in v škodi superb, vmes pa smo uporabljali tudi avtomobile s pogonom zgolj na sprednji kolesi. Razlika je bila očitna. Če nas je v dvopogonskih primerkih zanašalo levo in desno, nas v štiripogonskih avtomobilih praktično ni, četudi je bilo cestišče povsem mokro in spolzko. »Ravno varnost je glavna prednost pogona na vsa štiri kolesa, še posebno v višjih legah in slabših razmerah, ko cesta postane bolj spolzka,« je dejal strokovnjak pri Škodi Jaromir Lendl. »Gre za sistem, ki pomaga predvsem ženskam, ki se z njim počutijo varnejše. Marsikatero žensko je malce strah, kadar je sama v avtomobilu, še posebno če sneži in dežuje. Tudi moja žena ima yetija s pogonom 4x4.«

Trenutno ima štirikolesni pogon pet različnih modelov Škode: octavia combi 4×4, škoda yeti 4×4, škoda yeti outdoor 4x4, škoda superb 4×4 in škoda superb combi 4x4, konec avgusta pa bo na trg prišla tudi nova octavia scout, ki bo prav tako opremljena s štirikolesnim pogonom. Prvi Škodini avtomobili so imeli pogon 4x4 leta 1990, od takrat pa je bilo tovrstnih primerkov prodanih več kot 380.000. Najbolje prodajani model v tem obdobju je octavia (od 1999 do aprila 2014: 219.900 vozil), sledita yeti (od 2009 do aprila 2014: 144.400 vozil) in superb (od 2008 do aprila 2014: 46.500 vozil). V zadnjem letu je približno 30 odstotkov vseh prodanih Škodinih vozil imelo pogon 4x4. »Nedvomno bi radi, da bi že letos, sicer pa zagotovo prihodnje leto, prodali vsaj polovico naših vozil s pogonom na vsa štiri kolesa. Menim, da nam to lahko uspe,« je dodal Lendl.