Da so v dinamično rastočem podjetju spremembe stalnica, dokazuje tudi največji spletni trgovec Mimovrste, ki je bil v letu 2008 prepoznan za gorenjsko gazelo in v finalu izbora izbran za bronasto gazelo. V zadnjih treh letih je Mimovrste ne le dobil novega lastnika, pač pa je po odhodu ustanoviteljev in prvotnih lastnikov poslovodstvo, ki dobro leto dni deluje pod taktirko Lee Benedejčič.

Potem ko je nizozemski Netretail Holding, ki že upravlja spletne trgovine na Češkem, Slovaškem, Madžarskem in Poljskem pod imenom MALL, septembra 2011 kot strateški investitor dokapitaliziral Mimovrste s tremi milijoni evrov, ki naj bi pomenili dodaten zagon za širitev ponudbe produktov in širitev na nove trge, in decembra 2012 postal njegov 100-odstotni lastnik.

Nov informacijski sistem in novi prostori

To je vneslo nekaj sprememb v poslovanje, a te imajo za razvoj podjetja, ki ima v prodajnem programu 40.000 artiklov v 15 oddelkih, v letu 2013 pa so sprejeli več kot 17.000 naročil na mesec, pretežno pozitivne posledice, je prepričana Benedejčičeva. Direktorica, ki je bila do marca lani namestnica direktorja Darka Butine, je v podjetju Mimovrste sicer tretje leto in je menedžerka s številnimi mednarodnimi izkušnjami na področju logistike, IT in telekomunikacij.

Prvega aprila so ne le zaključili postavljanje skupnega poslovno-informacijskega sistema znotraj skupine, ki je podkrepljen z uvedbo bar kode, ki ga ima vsak izdelek, kar omogoča dosledno sledenje izdelku, pač pa so se preselili v nove poslovno-skladiščne prostore na Brnčičevi ulici v Ljubljani, ki naj bi gazeli, ki bo jeseni letos zaokrožila tudi 13-letnico delovanja, zagotovili nemoteno rast za vsaj naslednjih pet let.

»Izkušnje naših čeških in slovaških partnerjev kažejo, da je pravilno načrtovanje prostorskih zmogljivosti zelo pomembno, v nasprotnem primeru si se prisiljen seliti vsakih nekaj let, kar pa podjetju jemlje veliko energije, čemur smo se mi, verjamem, za nekaj let izognili. Pri načrtovanju skladiščnih prostorov in logistike smo se zgledovali po čeških kolegih,« je med ogledom skladiščnih prostorov, kjer je bil še do pred nekaj tedni servisno-skladiščni prostor Gorenja, pojasnila Benedejčičeva.

Mimovrste šele v teh dneh zaključuje pripravo poslovnega poročila za poslovno leto, ki se je izteklo konec marca letos, zato tudi še ne govorijo o natančnih podatkih o poslovanju, po besedah direktorice pa je promet, ki je v letu 2012 sicer znašal 24,3 milijona evrov, zrasel za okoli pet odstotkov, za naslednja leta pa napoveduje še bolj dinamično rast. »Menjava poslovno-informacijskega sistema je privedla do tega, da smo ob koncu poslovnega leta na spletni strani občutno zmanjšali število artiklov, ki smo jih zagotavljali, kar je vplivalo tudi na prodajo in je zato nižja, kot bi si jo sicer želeli.«

Optimizacija poslovanja, ki je privedla tudi do organizacijskih sprememb znotraj podjetja, za zdaj ohranja sedanje število redno zaposlenih, ki se vrti okoli številke 60, nespremenjeno, imajo pa tudi 30 zunanjih sodelavcev. Uprava sicer še naprej ostaja na Jesenicah, v Ljubljani pa so centralno skladišče in prostori za podporno osebje.

Uvajajo centralno nabavo

»Skupina deluje predvsem na odprtosti in se drug od drugega lahko učimo. To nam omogoča tudi skupni poslovno-informacijski sistem, s pomočjo katerega lahko spremljamo poslovanje drug drugega in se hitro odzovemo v primeru odstopanj. Počasi se pripravljamo tudi na centralizirano nabavo določenih izdelkov, prednosti tega načina delovanja pa se bodo verjetno pokazale že letos. »To nam bo namreč omogočilo, da bomo v pogajanjih z blagovnimi znamkami, ki jih prodajamo v celotni skupini, lahko dosegali usklajene, ugodnejše pogoje,« napoveduje Benedejčičeva.

Širitev spletne trgovine v države nekdanje Jugoslavije, ki je bila eden od pomembnih ciljev Mimovrste že v letu 2010, je še vedno v načrtu, slovenska gazela pa naj bi odigrala pomembno vlogo predvsem kot opora lastniku in odločevalec pri širitvi mreže, saj te trge še najbolje pozna, poleg tega pomembno vlogo igra tudi fizična razdalja od same uprave holdinga.