Zelo podobno velja za avtomobile. Tudi jekleni konjički veliko povedo o uporabniku, a hkrati so lahko tudi lepa fasada za gnilo notranjost. Toda avtomobili imajo poleg videza še nekaj, kar zagotovo pove nekaj resnice o lastniku – zunanjo konstitucijo. Kajti čeprav si ljudje privoščijo takšne in drugačne avtomobile, da bi si izboljšali družbeni status, si še vedno kupijo takšen avtomobil, ki najbolj ustreza njihovim življenjskim potrebam. In za lastnike karavanov, naj bodo pošteni ali pa barabini, je jasno, da potrebujejo več prostora pri prtljažniku. Z bolj luksuznimi znamkami sicer lahko prikrijejo svoje dejansko finančno stanje (ker vse zapravijo za avtomobil, pri ostalem pa stradajo kot cerkvene miši), a nikakor ne morejo skriti dejstva, da imajo verjetno doma vsaj dva otroka ali pa da pogostokrat prevažajo večje kose tovora. Torej avtomobil o svojem lastniku v vsaj določeni meri zagotovo ne laže.

Enako velja za tokratna testna primerka. To sta seat leon ST FR 2,0 TDI in honda civic tourer 1,6 i-DTEC lifestyle, ki sta brez dvoma namenjena uporabnikom, ki pri vsakodnevnih opravkih potrebujejo več prtljažnega prostora. Oba avtomobila ga imata ogromno, toda vseeno se razlikujeta. Manj prostora ima leon ST, ki ima osnovnih 587 litrov, kar je sicer še vedno dovolj veliko, da bo zadovoljil številne prostorske potrebe. Kljub temu jih ima civic tourer več, kar 624 litrov, pri čemer je pri Hondinem avtomobilu izjemno koristna tudi pokončno zložljiva druga klop, s čimer lahko v notranjost pokončno postavite tudi otroško kolo ali pa kakšno lončnico. Drugačno razmerje je pri prostornosti za potnike. Da ne bo pomote – v obeh se sedi udobno, četudi se denimo odpravite do Berlina in nazaj, a manj utesnjeni so ljudje v leonu ST, saj se v civicu tourerju vozniški sedež zelo malo spusti po globini. Višji ljudje tako z glavo drsajo ob strop, ena od naših sopotnic pa se je celo nerodno zadela ob stranski rob, ko je hotela izstopiti iz avtomobila. Ob teh izkušnjah smo kar malce zastrigli z ušesi, ko smo preverili zunanje mere avtomobilov, saj je civic tourer dejansko celo tri centimetre višji kot leon ST (1,48:1,45 metra), oba pa sta enako dolga (4,53 metra).

Avtomobila sta si enaka tudi v delu imena, saj kratica ST pri seatu pomeni sports tourer, a zato ni enak njun motor. Šibkejšega ima civic tourer s 120 konji (88 kw), pri čemer je 1,6-litrski dizelski agregat dostojno plovilo, ki skozi vse ovinke stabilno jadra. Voznik ima občutek, da ima vse pod nadzorom, kar je zasluga tudi natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika. Enostavna za uporabo je tudi komandna plošča, a malce moti nočni odsev ekrana za hitrost v vetrobranskem steklu. Če boste civic tourer pognali do konca, bo najvišja izpisana številka 195 kilometrov na uro, do stotice pa boste prišli v 10,5 sekunde. Boljše dosežke boste imeli v leonu ST, kar je zasluga močnejšega dvolitrskega motorja s 150 konji (110 kW), ki zmore končnih 211 kilometrov na uro, do stotice požene v 8,6 sekunde, upravljanje pa poteka prek šeststopenjskega avtomatskega menjalnika. Pri voznih lastnostih ni nobenih pripomb, enako velja za urejenost v notranjosti, ki je že znana iz večine Volkswagnovih vozil.

Šibkejši motor ima koristne posledice pri civicu tourerju, saj ima nižjo porabo (5,7:6,7 litra na sto kilometrov), oba pa imata 50-litrsko posodo za gorivo. Ker sta si v številnih dejstvih enaka, je skoraj takšna tudi njuna cena. Seat leon ST FR 2.0 TDI namreč stane 24.266 evrov, honda civic tourer 1.6 i-DTEC lifestyle pa 24.170 evrov. Več pa v sklepu.