Ima gost vedno prav? Nedvomno! A ob minimalni predpostavki, da nam omogoči profesionalno opravljanje dela. Ne nazadnje tudi s spoštovanjem dogovorov, ki jih sklenemo. Med te drobne obveze gostov štejem pravočasno odpoved rezervacije, če se zaradi katerega koli razloga zalomi in nas dogovorjenega dne ne morejo obiskati. Tudi spremembo števila gostov radi izvemo vnaprej in ne šele na vratih, ko jim zaželimo dobrodošlico. Predvsem mi je hudo, če vidim, da je zaradi neodgovornega vedenja enega gosta oziroma gostov prikrajšan drugi gost. Da ostane miza prazna, ker zaman pričakujemo koga, ki ni odpovedal rezervacije.

Povod za današnjo kolumno je bila nenadna odpoved poroke, kar se mi v 17 letih, odkar prirejamo poročna slavja na dvorcu Zemono, še ni zgodilo. Ne le da je šlo za enega najbolj zaželenih terminov in smo zaradi rezervacije odpovedali vse civilne obrede ta dan – tudi drugima dvema zaročencema, našima dobrima prijateljema, ki sta želela preživeti poročni dan pri nas, nismo mogli izpolniti želje. Par, ki je prvi rezerviral sobotni termin, nam je prek telefona v enem stavku sporočil, da se je odločil drugače in ga k nam ne bo. Ob tem smo tudi sami ostali brez načrtovanega posla, saj so se odslovljeni medtem že dogovorili drugje. Neodgovoren odnos se je tako spremenil v razočaranje tistih, ki niso ničesar zakrivili. Kako bi se počutili vpleteni, če bi bile vloge zamenjane? Marsikje v tujini se tovrstnim težavam izognejo z rezervacijami z elektronsko pošto, pri čemer je treba obvezno zapisati številko kreditne kartice. Sam na to ne pristajam in če se le da, osebno sprejemam rezervacije. Zame namreč največ štejejo osebni stik, zaupanje in pošten odnos s spoštovanjem dogovorjenega.