Potem ko so sodelujoči v poskusu zaužili šest žlic sladkorja (v obliki medu, sladkornega sirupa, sladkega soka, sladice ali sladke pijače), so se njihove obrambne celice polenile in otopele. Bele krvničke, ki telo varujejo pred okužbami, so postale neučinkovite v boju z bolezenskimi povzročitelji (virusi, bakterijami, glivicami).

Po uživanju sladkorja oziroma sladkarij ostane posameznikov imunski sistem več ur ohromljen, njegovo delovanje pa blokirano. Človek, ki za žejo vsakih nekaj ur spije pločevinko/kozarec sladke pijače oziroma lačen poje čokolado, piškot, košček peciva, kos belega kruha z medom ipd., svoj imunski sistem vedno znova »uspava« in mu onemogoči, da bi ga učinkovito varoval pred nevarnimi povzročitelji.

Skandinavski znanstveniki so celo ugotovili, da pri predebelih oziroma pretežkih posameznikih s previsokim ITM cepljenje proti gripi ni tako učinkovito kot pri njihovih vitkih vrstnikih. Dr. Peter Mancuso, profesor in specialist za okolje in zdravje z michiganske univerze, priporoča, naj debelejši ljudje, ki se pogosto bojujejo z okužbami, shujšajo. Že relativno skromno, 5- do 10-odstotno zmanjšanje telesne teže namreč znatno izboljša posameznikov imunski odgovor in okrepi njegovo telesno odpornost.

Voda pomaga k boljšemu počutju

Človeku, ki zboli, zdravnik običajno naroči, naj zaužije veliko tekočine, kar mu olajša neprijetne simptome okužbe, hkrati pa mu lahko pomaga k boljšemu počutju in hitrejšemu ozdravljenju. Dr. Jamey Wallace, predstojnik Bastyr Center for Natural Health iz Seattla, v ameriški zvezni državi Washington s sodelavci ugotavlja, da lahko ustrezna hidracija organizem celo obvaruje pred okužbo. Mukozne membrane organov in imunske celice za svoje optimalno delovanje potrebujejo tekočino; če so dehidrirane, ne morejo izločati varovalnih snovi oziroma pravilno delovati. Dr. Wallace svetuje vsem, ki se želijo učinkovito izogniti okužbam oziroma jih uspešno premagati, naj svojo telesno težo v kilogramih delijo s tri. Količnik, ki ga dobijo, ponazarja število decilitrov vode, ki jih morajo popiti na dan. Priporočljivo je dodati še po en kozarec za vsak kozarec kofeinske oziroma alkoholne pijače. Le organizem, ki ima dovolj vode, se lahko uspešno upira okužbam.

Do dva dni krajši bolniški staž

Gram askorbinske kisline na dan pomaga v boju proti prehladu in drugim okužbam dihal. V povprečju naj bi uživanje vitamina C prineslo 8- do 10-odstotno izboljšanje oziroma povečane imunske odpornosti, kar pri odraslih v praksi pomeni toliko manjše tveganje za zbolevanje oziroma dan do dva dni krajšo epizodo bolezenskih simptomov. Ker so za imunost pomembni še vitamini D, A, E ter vitamini skupine B, si je najbolje privoščiti pisani vitaminski koktajl iz svežega sadja, zelenjave, žitaric, mlečnih izdelkov ipd.

Med stebre imunskega sistema sodijo tudi minerali, encimi in koencimi. Od slednjih zlasti koencim Q10, od mineralov pa cink, kalcij, magnezij, selen... Če jih ne moremo v zadostni meri zaužiti s hrano in pijačo, si pomagamo z ustreznimi prehranskimi dopolnili iz ponudbe zelenih zdravil. man