S stresom pa je povezana manjša odpornost teles na različne viruse in bakterije.

Ko otroci stopajo v vrtec, doživljajo stres, zato jih večina zboli. Vse, kar je potrebno, pa je dvigniti njihovo energijo pljuč, da se spopadejo z novo situacijo.

Odrasli so lahko stresu izpostavljeni v službi, lahko tudi doma. Različne življenjske situacije vplivajo na doživljanje stisk. Že sama beseda stiska pomeni, da je nekaj stisnjeno, in to so v prvi vrsti naša pljuča in s tem omejen dih. Z zmanjšanjem izmenjave kisika zmanjšamo možnost dotoka kisika v možgane. Zmanjša se naša racionalna presoja in odzivamo se s čustvi. V čustvenem odzivu težje poiščemo razdaljo do dogodkov in zato si zmanjšamo možnost, da najdemo rešitve.

Ko delate vaje za povečanje energije pljuč, si odprete možnosti za nove rešitve. Uravnovešena energija pljuč zagotavlja večjo odpornost imunskega sistema, saj so pljuča najbolj izpostavljena zunanjemu okolju (virusom in bakterijam) skozi vdih in izdih.

Zdrava pljuča – pri vas je doma odpuščanje

Pljuča – simbol poguma in čustvenega miru

Pljuča v svojem obilju

Pljuča so organ, ki sodi k dihalom. V prsni votlini je na vsaki strani srca po eno pljučno krilo. Pljuča so v varnem objemu reber prsnega koša. V njih se iz krvi izloči ogljikov dioksid, ki je eden izmed odpadnih produktov presnove hrane v organizmu, hkrati pa prihaja v kri kisik iz zraka, ki ga telo potrebuje za izgorevanje hrane.

V vzhodni medicini pravijo, da vsak vdih zraka prinese v telo novo energijo, življenjsko silo. Če zajamemo zrak in ga zadržimo za nekaj časa, za kratek čas zaznamo, kako odvisni smo od kisika in naših pljuč. Delovanje pljuč je ključno za naše življenje, zato so pljuča sedež duha telesa. Pljuča so v prenesenem pomenu prvi minister srca.

Glavna naloga pljuč je regulacija energije skozi dihanje. Ritmično dihanje je neprekinjeno prejemanje in odpuščanje – popoln posnetek življenja, ki sprejema in spušča (odpušča).

Stabilna energija pljuč se kaže v obliki odpornosti telesa za različne bolezni, v vzdrževanju telesne toplote, v zdravih laseh in zdravi koži. Posameznik s stabilno energijo pljuč razlikuje različne vonje. Tak človek je čustveno stabilen, zna stvari pogledati z razdalje in ima pogum, da se spopade tudi z manj prijetnimi stranmi svojega življenja, odpusti sebi in drugim. Da lahko odpustimo, potrebujemo pogum.


Pljuča v težavah

Pljuča, ki jim energije primanjkuje, težko izločajo ogljikov dioksid iz krvi. Zato je kri slabo oskrbovana s kisikom. Ogljikov dioksid ostaja v telesu kot plodna zemlja za viruse, bakterije in za druge mikroorganizme. Zato so ljudje dovzetni za okužbe.

S slabim dihanjem so povezane težave prebave, ker brez kisika ni izgorevanja. Ni pomembno, kaj pojeste; če ni pravilnega dihanja, ni dobre prebave, ker prebava ob pomanjkanju kisika ne deluje.

Preobilna energija pljuč pa povzroča močen kašelj. Zamašen nos je prav tako pokazatelj premočne energije pljuč. Mišice okrog prsnega koša so običajno zelo zatrdele.

Ker so pljuča povezana z dihanjem, so vse težave z dihanjem povezane s pomanjkanjem energije pljuč, npr. prehlad ali vnetje mandljev (lahko vodi v resnejše bolezni), vnetje sapnic, bronhitis, alergične reakcije, astma, pljučnica (akutno infekcijsko vnetje pljuč), sarkoidoza, kronična obstruktivna bolezen pljuč, cistična fibroza in pa najhujša – pljučni rak.

Napetosti nastajajo tudi na psihični in čustveni ravni. Človek z neravnovesjem energije pljuč je zaskrbljen, depresiven, prestrašen, čustveno nestabilen in ima zmanjšano razsodnost. Človeka pretirano zanimajo podrobnosti, težko izraža ljubezen in je zelo občutljiv.

Mišica, ki je povezana s pljuči, je sprednja nazobčana mišica.

Mišica se nahaja na obeh straneh prsnega koša. Omogoča gibanje rok, premikanje prsnega koša in diafragme. Pri pomanjkanju energije pljuč je mišica zakrčena in povzroča tudi zakrčenost spodnjih vretenc vratu. Zakrčene mišice otežujejo dihanje in ustvarjajo napetosti.

 

Načini uravnovešanja energije srca

GIBANJE = ŽIVLJENJE

Brez gibanja ni življenja. Sprednja nazobčana mišica je povezana s pljuči. Kadar mišico raztezamo, hkrati krepimo tudi pljuča.

Roka je dvignjena ob glavi,
palci kažejo nazaj,
v počasnem gibu pomaknemo roko navzdol proti stopalom, istočasno počasi izdihnemo,

ob globokem in počasnem vdihu spet dvignemo roko k glavi
in ob izdihu pomaknemo roko navzdol.

Vajo za pljuča izvajamo večkrat dnevno po nekaj minut.

 

Ustvarjanje čustvenega ravnovesja

Ko hočemo dovesti energijo srcu, je pomembno, da v dnevu posvetite čas hlipanju. Dan ima 1.440 minut. Budni smo približno 14 ur dnevno. Ko vsako uro namenimo eno minuto hlipanju (tudi kolcanju), pomeni, da povečamo odpornost v telesu. Le toliko časa je potrebnega, da vzdržujemo svoja pljuča zdrava. Lahko pa začnemo preprosto ponavljati »tsss, tsss, tsss …«.

Hrana

Pomembna sta vitamin C (šipek, peteršilj, ribez, citrusi) in veliko naravne vode. Pomembno je, da je hrana čim bolj sveža in nepredelana, da v sebi zadrži vitamine in minerale. Za pljuča je pomembno, da uživamo tudi po okusu pikantno, rezko hrano. Ko hrano pripravljamo, je pomembno, da jo pripravljamo z mislijo na pogum. In ko se usedemo k obroku, je pomembno, da jemo v miru: zamišljamo si, da hrana prinaša nove koristne snovi za naše telo in da telo odpušča stare stvari.

Zmanjšanje stresa pljuč

Stres je posledica premajhne razdalje do dogodkov in prestrašenosti. Ravnovesje spodbudimo z nežnim prijemom refleksne točke na fontaneli na vrhu glave (fontanela je dobro vidna pri dojenčkih, ker še ni zaraščena). Točko primemo nežno, kot bi se usedel metulj, z dvema prstoma: s kazalcem in sredincem. Pomembno je, da smo med sproščanjem nameščeni v udoben stol ali pa da smo kar v postelji. Točko držimo 2–3 minute vsaj 2-krat dnevno.


Korekcija drže telesa

S sprednjo nazobčano mišico so povezane bolečine v prsnem košu, ramenih in v vratu pa tudi v diafragmi. Človek težko dviguje roke in ima malo prostora za dih. Da okrepimo mišico in sprostimo napetost v rokah, medtem ko dvigujemo roke navzgor, je postopek naslednji:
- Potrebujemo nekoga, da nam pomaga.
- Postavimo se pred ogledalo, da vidimo svojo »normalno« telesno držo.
- Pomočnik prime na čelu narisani točki (sredina čela – nežno kot metulj se dotakne točk s kazalcem in sredincem na eni strani in s palcem na drugi strani) in z drugo roko (s kazalcem in sredincem) na fontanelo.
- Zelo, zelo počasi premaknemo telo v pravilnejši položaj. Vmes globoko dihamo.
- Ponovimo 5-krat.

Zmanjšanje bolečine

Bolečine v prsnem košu zmanjšamo z močnim pritiskom med tretje in četrto rebro ter hkrati med četrto in peto rebro spredaj ob grodnici. Pritisk mora biti tako močen, da začutimo rahlo bolečino. Če je bolečina zaradi pritiska premočna, pritisk popustimo, ker nočemo vnašati novih bolečin v telo. Masiramo 2–3 minute večkrat dnevno.

Pri resnih in kroničnih težavah v prsnem košu je obvezen obisk vašega zdravnika. Predstavljene tehnike pospešijo zdravljenje in vas ohranjajo vitalne. Tehnike izboljšujejo vašo osebno (čustveno in mentalno) stabilnost, veselje in zadovoljstvo v življenju. To pa je temelj vašega zdravja. Z rednim izvajanjem vaj zmanjšate možnost čustvene nestabilnosti. Redno izvajanje fizičnih vaj okrepi vaša pljuča in zmanjša možnost obolenj dihal.

V zavodu BISERNICA imamo redno vadbo Power Poti (PP) enkrat tedensko. Power Pot ni samo krepitev mišic, je krepitev mišic, ki so dokazano povezane z delovanjem notranjih organov. PP sprošča mogoče zastoje na energetskih kanalih organov. Deluje izjemno sproščajoče. Vadeči se že med vadbo sprostijo in zasijejo, govorica telesa se sprosti. Po končani vadbi vadeči začutijo energetsko pretočnost skozi telo. Imajo več energije za delo. PP je namensko usmerjen, to pomeni, da se izvajajo vaje za dvig energije, sproščanje stresa; za dvig učinkovitosti pomnjenja in učenja; za dvig imunskega sistema; ne nazadnje za povečanje kreativnosti in hitrejše poti do rešitve.