V raziskavi Columbia University so analizirali štirideset ljudi iz New Yorka, ki so se vsi intenzivno počutili zavrnjene. Udeleženci so gledali fotografije, vključno s fotografijami svojih prijateljev (predvideno, da o njih razmišljajo pozitivno), in fotografije svojih bivših (z njmi so bili usmerjeni k razmišljanju o njihovi zavrnitvi). Njihove možgane so ves čas skenirali glede sprememb v dejavnosti.

Udeležencem so tudi skenirali možgane, ko so čutili bolečine na podlahti, primerljivo z bolečino, ki jo čutimo ob držanju vroče skodelice kave. Več istih področjih možganov je postalo aktivnih, tako ob telesni kot čustveni bolečini.

Kljub temu, da sovražimo občutek žalosti ob zavrnitvi, gremo znova in znova čez spomine in fantazije, ki občutje le poslabšajo.

Tukaj je nekaj nasvetov, ki vam lahko pomagajo premagati srčne težave:

- Dihajte. Vse kar lahko naredite - preživite ta prvi težak dan. Vzemite si vsak dan posebej. Dovolite si žalovati. Vzemite si bolniško, spite cel dan in jejte preveč sladkarij.
- Čestitajte si, da ste človeka. Šele ko ste sami odprti za ljubezen, se vam lahko zgodi kaj takega.. Ponavljajte si: "Tudi to bo minilo" ali pa "Preživel bom."
- Obkrožite se s prijatelji. Obiščite bližnjega prijatelja ali družinskega člana in z njimi delite svoje misli.
- Naredite seznam, ki vam pomaga ponovno pridobiti vaše samozaupanje in identiteto; seznam prijateljev oz. stvari, ki jih želite doseči v naslednjem desetletju.
- Začnite aktivnost, ki bo zapolnila vaš čas (trenirajte za maraton, pojdite na tečaj jezika). Oglejte si film, ki vas bo zamotil
- Ocenite izkušnje. Ali ste se naučili kaj o sebi?
- Prisilite se iti na zmenke, to je del procesa zdravljenja. Prisilite se, da ne pokličete bivšega.
- Ne pozabite, da je zdravljenje proces, ki zahteva čas. Pričakujte valovi žalosti, jeze, krivde ali strahu, tudi ko mislite, da je vse že za vami.

 

foto: www.sxc.hu