_839576.jpg
Predstavljajte si, da smo podobni ribniku. Najmanjša sapica povzroči na gladini valove, kaj šele, če nekdo vanj nenehno meče kamenje. Voda prši naokrog in postane motna. V našem vsakdanu je »kamenja« veliko in svoj ribnik moramo znati zbistriti. Voditeljica protistresnih delavnic Marta Timer (na fotografiji) uči o tehnikah sproščanja, ki so kratke, zastonj in jih lahko izvajate sami. Zmaga tisti, ki diha počasneje

Mojstri borilnih veščin vedo, da v boju dveh, po moči enakovrednih nasprotnikov zmaga tisti, ki diha počasneje. Verjetno je tako tudi pri sodobnih pogajanjih na delovnem mestu. Ne glede na vrsto dogodka vedno pomaga zavestno, globoko, počasno dihanje. Torej, za trenutek se ustavimo, vdihnemo počasi in globoko skozi nos, tako da napolnimo vse dele pljuč. Pri tem sodeluje tudi trebušna prepona. Potegnimo ramena nazaj in se zravnajmo. Izdihnemo hitreje, skozi usta, tako da si s tem oddahnemo, ali počasi iztisnemo ves zrak iz pljuč skozi nos. Nekajkrat ponovimo. S tem sprostimo osrednji del telesa, preusmerimo pozornost in dobimo več kisika.

Pritiskanje na uhlja pred napetim sestankom

Pred napetim sestankom ali javnim nastopom si s palcem in kazalcem zmasirajmo uhlja. Pritiskamo močno, do praga bolečine. Uhlja sta po masaži rdeča in dobro prekrvljena. S tem se poživimo, vsi organi delujejo bolje, postanemo pozorni in zbrani. Masaža uhljev pomaga tudi ob hudem šoku in pri slabosti v avtomobilu.

Drgnjenje nohtov za dvig energije

Kratka, a učinkovita tehnika za dvig energije, ki ima tudi pomlajevalne učinke, je drgnjenje nohtov drug ob drugega. Roki držimo pred prsmi, prste rahlo pokrčimo, palca naslonimo na kazalca za oporo in začnemo s ploskvami nohtov ene roke drgniti po ploskvah nohtov na drugi roki. Ob pravilnem izvajanju slišimo značilen zvok. Vztrajamo vsaj 5 minut. Ko končamo, usmerimo pozornost v prste in nežne vibracije, ki se širijo navzgor po rokah.

Domača hidroterapija

Zjutraj...

Jutranje prhanje dobi dodano vrednost, če se na koncu oblijete z mrzlo vodo, seveda od konic prstov na desni nogi proti srcu, potem od prstov leve noge navzgor, desna roka, leva roka, hrbet in na koncu najobčutljivejši trebuh. Ne pozabite na vrat in obraz. Če imate čas in nekajkrat zamenjate toplo in hladno vodo, ste opravili pravo knajpanje. Mrzla voda v trenutku spremeni razpoloženje, zato jutranje kave ne potrebujemo, koža in žile se krčijo in raztezajo, tako poskrbimo za njihovo prožnost, obenem pa na naraven način učvrstimo prsi ter poskrbimo za utrditev splošne telesne odpornosti. Oblivanje z mrzlo vodo izkoristimo, dajmo si duška in spustimo iz sebe vse zvoke, ki smo jih v preteklih dneh zadržali. Lahko cvilimo, rjovemo in cepetamo. Odleglo nam bo, pa še mrzlo vodo bomo laže prenesli.

Zvečer...

Po napornem dnevu si privoščimo toplo kopel z nekaj pestmi grobe neprečiščene soli in nekaj kapljicami najljubšega eteričnega olja. Pred kopanjem si zmasiramo vso kožo in podkožje na telesu s suhim ščetkanjem z močnimi potegi od konic prstov na rokah in nogah proti srcu. Ravne potege uporabljajte povsod, kjer je mogoče, na sklepih izvajate krožne gibe. Učinki ščetkanja so izjemni. Z njim odstranite odmrlo kožo, zmanjšujete pomarančno kožo, pospešite prekrvitev in s tem hitrejše izločanje odpadnih snovi, hkrati pa iz podkožja ponovno spravite v obtok snovi, ki vas spravijo v dobro voljo. Kopel sprosti tudi mišice. Za konec se z grobo brisačo še močno podrgnete po vsem telesu. Učinki so podobni kot pri ščetkanju.

15 minut samo zase

Steber spočitosti, odpornosti in energije je naspanost. Telo se najbolje obnavlja in spočije med 22. in 6. uro. Nima smisla, da se sproščate, če od utrujenosti med sproščanjem zaspite. Šele ko ste naspani, si privoščite vsak dan 15 ali 20 minut za sprostitev. Potrebujete miren kotiček, kjer imate dovolj prostora, da lahko iztegnjeni ležite na tleh. Tla pogrnite s toplo podlogo, uležete se na hrbet, noge so za širino ramen narazen, stopala sprostimo, da padejo rahlo navzven. Pokrijemo se z odejo, da nam je prijetno toplo. Če nas zebe, mišic namreč ne moremo sprostiti. Roke položimo ob telo, z dlanmi obrnjenimi navzgor. Zapremo veke, dihamo počasi, umirjeno, globoko, skozi nos. Ko občutimo sproščenost vsega telesa, lahko dodamo še pozitivno afirmacijo, ki jo najbolj potrebujemo. Na primer: sem mirna in sproščena. Sem uspešna. Afirmacije si nekajkrat ponovite na glas in v mislih. Kadar podvomite, jih ponovite ponovno. Četudi ne verjamete v moč pozitivnih misli, se verjetno strinjate, da je um bolje imeti napolnjen s pozitivnimi kot z negativnimi mislimi ter tarnanjem in pritoževanjem. Raste tisto, čemur naklonimo pozornost. Zato naklonimo pozornost dobremu.

Po desetih tednih že rutina

Novo sprostitveno znanje postane dnevna rutina, ko se nam dobro zasidra v podzavesti, to je približno po 10 tednih rednega izvajanja. Stvari, ki jih počnemo ob istem času in redno ter v istem prostoru, izvajamo vedno lažje in hitreje dosežemo učinke. Pogumno začnite z nekaj minutami na dan in vztrajajte. Predvsem pa globoko zadihajte in se sprostite.

Nika, 26. oktober 2011