Ker gre pri noricah za virusno obolenje, pravega zdravila pravzaprav ni. Pri odraslih se običajno predpisujejo antivirusna zdravila, ki naj bi skrajšala in omilila potek bolezni ter zmanjšala možnost za nastanek zapletov. Pri otrocih pa se običajno lajšajo le simptomi (vročina, srbenje).

Pri prebolevanju noric si lahko pomagamo tudi na naraven način. Dobra podpora pri zdravljenju je naša prehrana, obstaja pa tudi nekaj preprostih nasvetov, kako si lahko pomagamo pri neprijetnem srbenju.

Omenjeni prehranski nasveti bodo tako v korist nam, odraslim, kot otrokom, upoštevajoč seveda morebitne omejitve.

Prehranski napotki v času noric

1.       Omejimo mleko in mlečne izdelke (razen fermentiranih – jogurt in kefir), ter ostale živalske beljakovine, sladkor, izdelke iz bele moke in predelano hrano.

2.       Odpovejmo se grobi hrani, ki bi lahko povzročila še dodatne rane in bolečine v ustih.

3.       Uživamo polnovredno hrano, s poudarkom na čim bolj pestrem svežem sadju in zelenjavi. S tem bomo telesu postregli z različno paleto hranil, katera nam bodo pomagala ojačati naš imunski sistem.

4.       Popijmo čim več svežih sadnih in zelenjavnih sokov. V času noric se še posebej priporočajo sokovi  iz korenja, pomaranč in limon, kakor tudi naslednje mešanice:
•         Korenček, špinača
•         Korenček, špinača, zelena, peteršilj
•         Korenček, pesa, kumara

_126504061.jpg

5.       Popijmo čim več zelenih smoothiejev, katerim dodamo ohrovt, zelje, brokoli, zelenje od rdeče pese, ipd.

6.       Pri izbiri živil, dajmo poudarek tistim, ki vsebuje veliko antioksidantov. Živila bogata z antioksidanti so jagode, marelice, slive, dateljni, limone, rdeče grozdje, brokoli, brstični ohrovt, kalčki, artičoke, ohrovt, špinača, čili, paprike, rdeče zelje, pesa, peteršilj, paradižnik, korenje, soja, polnovredna žita, zeleni čaj, česen, ingver, itd.

_146794609.jpg

7.       Uživajmo čim več živil, ki so bogata z aminokislino lizin. Lizin vsebuje večina zelenjave in sadja, predvsem pa: pesa, kalčki, avokado, mango, paradižnik, jabolka, marelice, hruške, fige in papaja.

8.       Vedno poskrbimo za to, da smo primerno hidrirani in zato poleg sokov popijmo čim več sveže, čiste vode. Od vsega naštetega so najbolj dragoceni sveži sadni in zelenjavni sokovi, ki nam bodo pomagali okrepiti imunski sistem, z njimi se bomo razstrupljali (kar bo preprečevalo dodatne zaplete), z njihovo pomočjo pa se bomo tudi hitreje pozdravili.
 

limona.jpg

Ker so norice predvsem pri odraslih lahko zelo neprijetna bolezen, si velja še dodatno pomagati z raznimi prehranskimi dodatki kot na primer probiotiki, oljem grenivkinih pešk, acerolo, algami, ameriškim slamnikom, ipd. Težave z neprijetnim srbenjem pa si lahko lajšamo s toplimi kopelmi, aloe vero; nekateri pa prisegajo tudi na koloidno srebro.

Še moja osebna izkušnja
Sama imam ravnokar za sabo res pozitivno izkušnjo z noricami. Pred dobrim tednom so mi jih namreč diagnosticirali in napovedali precej težko zdravljenje z možnimi zelo neprijetnimi zapleti.
 
Sama sem se ravnala po svoji intuiciji in znanju o prehrani in nemudoma začela s postom s svežimi, surovimi sadnimi in zelenjavnimi sokovi. Dnevno sem popila kar precej sokov, dajala pa sem poudarek pomarančam, korenju, pesi in zelenju (špinača, peteršilj, ohrovt, ipd.). Poleg tega sem pila tudi limonade in sokove iz ananasa, grozdja in jabolk. S hranjenjem sem prenehala za šest dni in rezultati so bili res osupljivi.
 
Vročina (če sploh) je bila zelo nizka in nič kaj podobna tisti pri odraslih z noricami. Tudi izpuščaji so bili precej mili v primerjavi s tipičnimi pri odraslih osebah. Sicer so srbeli, nekaj pa se jih je tudi zagnojilo (samo tisti, katere sem na začetku iz nevednosti, da imam norice, spraskala). Novi so nehali nastajati po cca. 5 dnevih, velik del tistih že obstoječih, pa je izgubil svoj zagon in se tako sploh niso do konca razvili.
 
Najslabše sem se počutila preden sem ugotovila kaj se pravzaprav dogaja z mano, takoj ko pa sem začela s postom, se je stanje stabiliziralo, oziroma se samo izboljševalo. Zopet v nasprotju z običajnim, ko se vročina in slabo počutje povečujeta z širitvijo izpuščajev.
 
Čeprav to ni ravno v moji navadi, sem si tokrat ob zdravljenju pomagala še z nekaterimi naravnimi dodatki: olje grenivkinih pešk (trikrat na dan), alge spirulina (trikrat na dan), MSM (dvakrat na dan), ašvaganda (enkrat na dan), aminokislina L-lizin (trikrat na dan). Od petega dneva dalje sem izpuščaje dvakrat na dan poškropila s koloidnim srebrom, kar je bistveno olajšalo srbenje.
 
Zelo sem skrbela tudi za osebno higieno in pazila, da imam kožo ves čas čisto. Prhala sem se z naravnim milom na osnovi čajevca. Dodatno pa sem poskrbela še za notranjo higieno z vsaj dvakratnim klistiranjem s toplo vodo na dan. Tudi tokrat se je izkazalo, kako pomembna je hrana kot podpora pri zdravljenju bolezni. Iskreno verjamem, da sem s svojim hitrim ukrepanjem preprečila, da bi se bolezen razvila do te mere, kot je običajno pri odraslih, ali pa še dodatno s kakšnimi neljubimi zapleti. Naše telo je čudovito in vedno znova sem osupljena nad dejstvom, kako se je sposobno samo zdraviti, če mu le omogočimo potrebne pogoje za to.

Pripravila Karla Klander, svetovalka za zdravo prehrano, hujšanje in zdrav življenjski slog, certificirana nutricistka (www.karlaklander.com/sl, info@karlaklander.com, 040 471 522)