1.       Napačna prehrana
Obstajajo določena živila, ki povečujejo libido in določena živila, ki delujejo na naš libido destruktivno. Predelana hrana (močno pečena, kuhana, ipd.), hitra prehrana, industrijsko procesirana hrana (v naprej pripravljene jedi, hitri slani in mastni prigrizki, delikatesni izdelki, sladkarije, bel kruh, ipd.) zastruplja naše telo in negativno vpliva na naše počutje in na naš libido. Bolj ko bo naša hrana sveža in zdrava, boljše učinke bo imela na našo željo po spolnosti.  V kolikor si želimo povečati željo po spolnosti in izboljšati naše počutje, začnimo pri hrani in kmalu bomo opazili presenetljive spremembe. Navedimo pa še nekaj živil, za katere pravimo, da povečujejo libido in se priporočajo ob posebnih priložnostih: marelice, črne maline, murve, fige, koper, muškatni orešček, hibiskus, cvetni prah, artičoke, kalčki leče, ovseni kalčki, grahovo zelenje, bučke, sladki krompir, radič, zelena solata in paradižnikova semena.
                                      

fige.jpg

2.       Alkohol
V kolikor uživamo prekomerne količine alkohola, bomo učinke slej ko prej občutili na svojem libidu. Prekomerni uživalci alkohola imajo več zdravstvenih težav in se hitreje starajo, kar je z alkoholom ubijalska kombinacija za libido. Uživanje alkohola ni zdravo in bi bilo najbolje, da se mu popolnoma odpovemo.

3.       Oralna kontracepcija
Poznavalci pravijo, da ženske, ki jemljejo kontracepcijske tabletke ustavijo še več kot samo svojo ovulacijo. Ker kontracepcijske tabletke delujejo na jajčnike, vplivajo tudi na zmožnost jajčnikov za proizvajanje hormonov, rezultat pa je lahko upad libida.
                                      

_93011395.jpg

4.       Stranski učinki zdravil
Tako zdravila na recept, kot tista, ki so v prosti prodaji, lahko vplivajo na libido in ga bistveno ovirajo. Najslabše učinke imajo pomirjevala in antidepresivi. Ta zdravila lahko celo preprečujejo orgazem. Na libido imajo lahko vpliv tudi zdravila za previsok krvni tlak, opiati, ipd.

5.       Slabo zdravstven
o stanje
Glavni krivci za upad libida so visok holesterol, diabetes, motnje v delovanju ščitnice in avtoimunske bolezni. Na upad libida med drugim vpliva tudi kandidiaza (prekomerna razširitev kandide v našem organizmu). Malo ljudi se počuti poželjive in si želijo spolnosti, ko jih nekaj boli in občutijo simptome svoje bolezni. Zato je zelo pomembno, da naredimo vse za to, da se takšnim stanjem izognemo.
                                      

_101848990.jpg

6.       Stres
Kako lahko sproščeno uživamo v intimnem odnosu in se mu prepustimo, če nas mučijo skrbi o rokih v službi, neporavnanih računih, ipd.? Dokazano je bilo, da sta spolnost in orgazem olajševalca stresa. Vendar pa v kolikor ne zmoremo obdržati želje po spolnosti in se ji prepustiti, tudi olajšanje po tem ne bomo doživeli. Uvajanje žive, zdrave prehrane nam bo pomagalo, da bomo imeli več energije in se bomo lažje spopadali s stresnimi situacijami. Ne smemo pa pozabiti tudi na sproščanje, gibanje, ipd.

                                        

200334148_001.jpg

7.       Depresija
Klasični simptom depresije je izguba želje po spolnosti. Ko se v svoji koži ne počutimo dobro in smo nezadovoljni s svojim življenjem, začnemo doživljati fizično in mentalno izčrpanost, kar zmanjšuje nivo naše energije. V takšni situaciji pa ne čutimo želje po spolni aktivnosti, oziroma želje, da bi zadovoljili sebe ali svojega partnerja. V kolikor depresija traja več tednov, je zelo pomembno, da si poiščemo pomoč kvalificiranega strokovnjaka.


8.       Slaba samopodoba
Pomanjkanje samozavesti lahko zelo vpliva na libido. Zelo malo je takih, ki so popolnoma zadovoljni z videzom svojega telesa. Skozi življenje poskušamo svojo podobo izboljševati z vadbenimi programi, novo pričesko, novimi oblačili, ipd. Vendar pa, v kolikor se sramujemo svojega telesa, ne pomaga nobena zunanja sprememba. V takšnem primeru ne more nič spremeniti ta naš notranji občutek, da nismo dovolj dobri. Nekaj časa lahko takšen človek brez posledic skriva svoje telo pred partnerjem, vendar pa, v kolikor takšnega problema s sabo ne razrešimo, slaba samopodoba destruktivno vpliva na libido. Izboljšanje prehranskih navad, redna telesna vadba, gibanje na svežem zraku in soncu ter sproščanje (meditacija, avtogeni trening, ipd.) so odlično pomagalo pri krepitvi samopodobe. V kolikor so naše težave videti nepremagljive, je zelo dobrodošla tudi kakšna od oblik terapije.

9.       Rojstvo otroka in materinstvo
Po porodu se lahko občutljivost ženskih genitalij nekoliko zmanjša. Poleg tega lahko nižje vrednosti estrogena pri doječih materah pripomorejo k bolj suhi nožnici in znižanju želje po spolnosti. Dojenje naj bi tudi pospeševalo nastajanje hormona prolaktina, ki ravno tako znižuje libido. V tem občutljivem obdobju moramo tako biti še posebej potrpežljivi in razumevajoči, ter imeti vedno pred očmi, da bodo prišli tudi za spolnost boljši časi.
                                      

_97609855.jpg

10.   Dolgočasje v spalnici
Pestrost v spalnici je običajno potrebna za zdrav libido. Težko namreč pričakujemo, da bomo vedno ponavljali enake stvari in bo na dolgi rok to za nas in našega partnerja še vedno zanimivo in zadovoljujoče. V kolikor po tej plati nimamo najbolj bogate domišljije, se izobrazimo in poiščimo nove ideje ter prijetno presenetimo svojega parterja.

                                     

sexy.jpg

Pripravila Karla Klander, svetovalka za zdravo prehrano, hujšanje in zdrav življenjski slog, certificirana nutricistka (www.karlaklander.com/sl, info@karlaklander.com, 040 471 522)