Znesek, namenjen za darilo posamezni osebi, je v letu 2013 manjši v primerjavi z leti prej. Večina bo kupovala darila v vrednosti do 20 € na darilo. Največji porast je GfK Slovenija opazil pri nakupu daril, ki stanejo manj kot 10 €, saj bo kar dobra tretjina anketiranih izbrala darila omenjene vrednosti. Še vedno pa moški v primerjavi z ženskami kupujejo nekoliko dražja darila. Tekom let je mogoče opaziti vedno bolj racionalno obnašanje potrošnika, ljudje vse redkeje presežejo načrtovani znesek za darila in ga skrbno načrtujejo.

Prav tako razmišljamo o tem, koga bomo obdarovali. V zadnjem letu je zrastel odstotek tistih, ki letos ne bodo obdarovali nikogar. Po podatkih je med njimi več moških kot žensk. Poleg tega se zmanjšuje tudi število oseb, ki jih bomo obdarili, saj se je zmanjšalo število tistih, ki obdarujejo več kot 10 oseb. Zanimivo pa je dejstvo, da se pri osebah, ki obdarujejo do največ 10 oseb, to bistveno čez leta ne spreminja.

V ospredju so kozmetika, knjige in igrače
Pri božično-novoletnih darilih se ljudje najraje odločajo za kozmetiko, knjige in igrače. Vse bolj postajamo ustvarjalni, saj se skoraj tretjina sodelujočih v raziskavi odloča, da bo darila izdelala sama. Moški se v večji meri odločajo za nakup daril iz zabavne elektronike, medtem ko se ženske bolj odločajo za izdelavo daril doma. Vsekakor ženske zavzemajo vodilno vlogo pri nakupu kozmetike, oblačil, obutve in modnih dodatkov. Vse pogosteje pa posegamo po darilnih bonih in obdarjencu puščamo možnost lastne izbire, kar kaže na bolj racionalne nakupe pri izbiri darila.