Med poletno aktivnostjo se lahko naša telesna temperatura poviša tudi za tri stopinje, kar je zelo veliko, če upoštevamo natančnost telesnih mehanizmov, pri katerih so odločilne že decimalke. Naše telo tedaj nemudoma ukrepa – poveča se pretok krvi v obrobnih tkivih, znojne žleze začno izločati znoj, mi pa smo kar naenkrat prepoteni in z občutno manj tekočine v telesnih tkivih. Eden izmed najbolj učinkovitih naravnih izotonikov je kokosova voda. Tekočina v mladih kokosovih orehih vsebuje naravno prisotne elektrolite, med njimi predvsem kalij, kalcij in natrij, poleg njih pa še številne snovi z antioksidativnim delovanjem. Kokosova voda, ki po vsebnosti elektrolitov navdušuje s podobnostjo s krvjo, pa vsebuje tudi nekatere citokinine, rastlinske hormone, ki spodbujajo celično delitev in obnovo celic v tkivnih kulturah. V raziskavah jih vse pogosteje povezujejo tudi s potencialnimi za zdravje koristnimi učinki pri človeku, med drugim s protirakavim in protivnetnim delovanjem.

_162406121.jpg

Ker so za učinkovito regeneracijo potrebni tudi vitamini in minerali, je ob anaerobni vadbi vedno smiselno uživati čim več svežega sadja in zelenjave. Od superhrane po vsebnosti mineralov in vitaminov izstopata ječmenova in pšenična trava. Prva vsebuje enajstkrat večje količine kalcija od kravjega mleka in petkrat več železa od brokolija, obe pa s krepitvijo jeter spodbujata razstrupljanje.

Za izvedbo dobre in kakovostne vadbe je visok nivo energije izjemnega pomena. Močni poživili sta kakav in guarana, njuno delovanje pa lahko podaljšamo z ashwagando, ki vpliva na nadledvično žlezo in upočasni izločanje hormona kortizola ter tako ublaži stimulativen vpliv na centralno živčevje. Trajnejši vir energije med naporno vadbo je acai, ki daje zaradi visoke vsebnosti nenasičenih maščobnih kislin konstanten občutek moči in sitosti, hkrati pa zaradi vsebnosti antioksidantov, predvsem vitamina E, pozitivno vpliva na regeneracijo po vadbi.

Vir: Nedeljski dnevnik