Lanski Ljubljanski maraton je bil zaradi vremena res ekstremen. Česa vas je naučil?
»Da smo sposobni izpeljati prireditev, četudi je videti nemogoče. Sneg nam je na trasi rušil drevesa, veter podiral ograje, garderobni šotor je bil na tleh – in to smo reševali do zadnje minute starta. Še pol ure pred začetkom prvega teka je bilo prizorišče brez tekmovalcev. Potem pa se je v zadnjih 15 minutah razcvetelo. Skupina StrojMachine je pospremila tekače čez start, nekaj metrov nad Slovensko cesto – na srečo se nam ta dvižni mehanizem ni sesul (smeh) – in vzdušje je bilo fenomenalno. Vsi smo se zavedali, da smo priče nepozabnemu trenutku.«
Letos ste z roki za prijave nekoliko pohiteli.
»Termine prijav smo res nekoliko premaknili, saj smo želeli priti prej do končnih številk udeležencev. Ne moremo več obvladovati 25.000-glave množice in do zadnjega trenutka spremljati prijav. Želimo pa se tudi približati evropskim maratonom, kjer zbirajo prijave že eno leto prej. To je tudi neke vrste obveza, da tekači pravočasno sprejmejo odločitev o udeležbi in se začnejo dovolj zgodaj pripravljati.«
Torej tudi letos pričakujete toliko prijav?
»Vsaj toliko. Veliko smo vložili tudi v mednarodno promocijo z obiskom vseh večjih maratonov. Povezava maratonov Celovec-Trst-Ljubljana v skupni projekt Run Alpe Adria pokal, v katerega smo začeli vlagati, bo gotovo prinesla še več tekačev iz sosednjih držav.«

Gojko Zalokar: »Še zdaj me oblije kurja polt, ko se spomim lanskega.«
Župan Janković je nekoč dejal, da bo Ljubljanski maraton v dir pognal 50.000 ljudi. Se upate strinjati z njim?
»Tudi zato je dobro pohiteti s prijavami, ker sedanje prizorišče ne prenese veliko več prijav kot lani. Če pohitimo, pa ga lahko pravočasno zamenjamo. Vsekakor pa je župan vizionar. On je prvi napovedal, da bomo prišli do številke 25.000, ko tega ni verjel še nihče od nas.«
Župan tudi vsako leto stoji v cilju in čestita tekačem. Tega ne vidimo na maratonih po Evropi, kajne?
»Res je. Mestna občina Ljubljana je lastnica blagovne znamke Ljubljanski maraton, toda noben župan ne stoji pet ur v cilju in pozdravlja tekače.«
Ostajata trasa in osrednji prostor enaka kot lani?
»Trasa bo enaka, osrednji prostor pa upamo, da tudi. Za zdaj še ne vemo, odvisno je namreč od tega, ali bodo Trg republike obnavljali ali ne. Vsekakor pa bo letos maraton spremljala TV Slovenija, in sicer z zamikom od 17. do 19. ure. Do takrat bo večina tekačev doma in se bodo lahko spremljali tudi iz ptičje perspektive, saj bo traso preletaval helikopter.«
Bo kljub finančni zagati ostalo dovolj sredstev, da na čelo kolone povabite najboljše maratonce sveta?
»Poraja se veliko vprašanj, ali je treba toliko denarja vlagati v vrhunske tuje maratonce ali ne. Jaz mislim, da ja. Prvič je to promocija za Ljubljano, drugič pa, če hočemo iti v korak z drugimi priznanimi evropskimi maratoni, potrebujemo rekorde. In ne nazadnje, ni druge športne panoge, kjer bi lahko vrhunski tekmovalci tekli skupaj z rekreativci. Tudi to ima svoj čar.«
Nekateri tekači pravijo, da imate zasoljene prijavnine.
»Cena je minimalna za ta nivo prireditve, zlasti v primerjavi z drugimi evropskimi maratoni, kjer so cene tudi do dvakrat ali trikrat višje, poleg tega udeleženci v zameno ne dobijo ničesar. Pri nas pa prijavljenim podarimo kakovostno tekaško majico in torbo. Majica ljubljanskega maratona je danes postala kar nekako kultna.«
Najbolj vzdržljivi si želijo, da bi proga na 42 kilometrov potekala v enem krogu in ne več v dveh.
»Za jubilejni, 20. Ljubljanski maraton, bomo 42-kilometrsko traso speljali v enem krogu, 21-kilometrska pa bo ostala ista. Če bomo uspešni, morda to uresničimo že prihodnje leto.«
Bi šli na maraton z Dnevnikom? Več na dnk.dnevnik.si