Polnoletna je postala lani, letos je upihnila že 19 svečk – tradicionalna mednarodna razstava navtike v Marini Portorož Internautica je, če se izrazimo malce drugače, po mirnem in lepem otroštvu preživela težko obdobje pubertete, zdaj pa se, močnejša in za preživeto krizo izkušenejša bliža svojemu tretjemu desetletju življenja. »Priznati moram, da je bilo zadnjih nekaj let resnično izredno težko izpeljati navtično razstavo v okolju, ki po prodaji ni bilo več tako močno, kot bi si želeli proizvajalci navtične opreme. Zato se je bilo treba prilagoditi – časi se pač spreminjajo in spreminja se tudi takšna razstava, kot je Internautica. Ko delamo tak sejem, se je zdaj treba precej ukvarjati tudi z vsebinsko platjo in ne samo s pregledom plovil, kot je bilo na primer še pred sedmimi, osmimi leti. Zdaj moramo več energije vlagati v to, da ljudi tudi ozaveščamo in izobražujemo. Kljub temu z veseljem ugotavljamo, da se je trend prejšnjih let, ko smo govorili o težavah in krizi, le začel obračati v pozitivno smer,« je ob tem povedal izvršni direktor Internautice Jurij Korenc in se ob pozitivnih vibracijah, ki vendarle napovedujejo boljše čase, optimistično zazrl v prihodnost. »Dve desetletji je dolgo obdobje, po katerem nekateri že razmišljajo o upokojitvi in podobnih rečeh, sam pa upam, da bomo lahko ta projekt delali še naprej.«

Na letošnji Internautici je tako po Korenčevih besedah spet več kakovostnih razstavljalcev in njihovih eksponatov, predvsem tistih, ki so prišli neposredno iz ladjedelnic ali proizvodnje. Tako jim je spet uspelo pripraviti sejem, ki bo zanimiv za različne obiskovalce – na ogled je namreč veliko zanimivih plovil, od ekstremnih po porabi in dimenzijah do takšnih, ki so temu pravo nasprotje, nekakšna »plovila prihodnosti«, ki so morda sposobna energijo celo generirati nazaj v sisteme.

Nova oblika navtike

Prav na teh »plovilih prihodnosti« je letos največji poudarek. Pa ne samo plovilih – kot se je slikovito izrazil Korenc, je letošnja rdeča nit celotne prireditve zelene barve. Letošnja Internautica je namreč vsebinsko posvečena projektu Zelena mobilnost, na njej pa v okviru Zelene avenije predstavljajo tako rekoč vse, kar je med nebom in morjem lahko videti v Sloveniji s področja električne mobilnosti. Kot pravi Japec Jakopin iz podjetja Seaway, ki je po Korenčevih besedah »idejo o Zeleni mobilnosti zložil v celoto«, so pri tem poskušali še posebej poudariti slovenski prispevek, saj smo pri tem na mnogih področjih v svetovnem vrhu in je to zaradi tega po njegovem mnenju tudi priložnost, na kateri lahko Slovenija zgradi velik del svoje ekonomije. »Če omenim samo Pipistrelovo električno letalo, s katerim je zmagal na Nasinem tekmovanju, električni avtomobil Andreja Pečjaka, s katerim je lani premagal vso električno konkurenco na reliju Monte Carlo, ne nazadnje sem v vse skupaj vmešan tudi sam... Sicer pravijo, da se lastna hvala pod mizo valja, ampak Slovenci imamo daleč največjo hibridno floto, ki jo sestavlja okoli 400 bark v 30 državah po svetu. Nam se morda to ne zdi nič posebnega, ampak to je nekaj! Rojeva se namreč nova kultura, nova oblika navtike,« je poudaril Jakopin.

Zračnim in zemeljskim primerkom navkljub pa so glavne zvezde Internautice seveda še naprej plovila, med njimi na primer prvič v morju Seawayeva nova 15-metrska hibridna jahta serije Greenline, Cranchijev trawler 53 long distance, na ogled je jadrnica Beneteau oceanis 38, prisotni so tudi Ferretti, Riva, Pershing, Absolute, Bavaria, X-Yachts, po dolgem času spet tudi jadrnice proizvajalca Dufour Yachts, ki prav letos praznuje 50-letnico obstoja... Skupno Internautica letos tako ponuja več kot 15 jadranskih premier, svetovno pa doživlja Elanova jadrnica impression 354, desetmetrska lepotica s tremi kabinami, ki velja za najprostornejšo jadrnico svojega razreda in lahko sprejme do devet oseb.

Racionalni slovenski kupec

Internautica vselej ponuja tudi priložnost za pogled na navtični trg. Jurij Korenc ob tem pravi, da je Evropa še naprej večinoma v fazi mirovanja ali rahlega prebujanja, ki ga je po vstopu Hrvaške v Evropsko unijo in po tamkajšnji sprostitvi nekaterih zakonov zaznati tudi v širšem jadranskem »bazenu«, v Sloveniji pa še ne. »Bomo videli, kako bo letos. Po naših podatkih je slovenski kupec še naprej bolj nagnjen k jadrnicam in tudi v zadnjih letih smo zabeležili pozitivne prodajne rezultate proizvajalcev jadrnic ali plovil, ki so okoljsko ozaveščena, na primer hibridnih, pri katerih smo eni vodilnih proizvajalcev v svetu. Slovenski kupec se obnaša racionalno in ni več razuzdani potrošnik energije in goriv, kot je bilo, preden se je začela navtična kriza,« je razložil Korenc, ki je že pred časom poudaril, da so k padcu prodaje dodatno pripomogle lizinške hiše, ki na veliko in poceni razprodajajo plovila, ki jim lastnikom ni uspelo več plačevati in so ostala prepuščena njim. Tako ima še vedno ogromno plovil, skorajda vsako drugo, v marinah tablico »naprodaj«, saj lizinške hiše še zdaleč niso prodale vsega. »To je tudi velika težava proizvajalcev, saj zaradi tega ne morejo prodajati novih plovil,« je dejal Korenc.

Letošnja Internautica bo imela svoja vrata odprta do jutri, za ponovitev lanskega poskusa dveh koncev tedna pa se letos na željo razstavljalcev niso odločili. Organizatorji skupno pričakujejo vsaj 15.000 obiskovalcev, od tega dve tretjini domačih.